DODGE CALIBER
Futott kilométer: 83 400 km
Vegyes fogyasztás: 8 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Azt szoktam mondani: "Ez egy bizsu! Jól néz ki, de nem az aminek látszik"
Használó
Születési éve: 1969
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: dinamikus
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: falu
Gyerekek száma: 1
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: dinamikus
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 8.7 liter
Fogyasztás országúton: 7.3 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 8 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 4 alkalom , ebből 1 lerobbanás
Meghibásodás leírása: - kb. 25000 km.-nél vízpumpát kellett cserélni, garanciában - kb. 35000 km-től fékezésnél elkezdett „rángatni”, ahogy pörögtek a kilométerek, egyre erősebbé vált ez a jelenség. Kiderült, hogy az első féktárcsákban öntvény hiba van (apró légbuborékok az öntöttvasban)! A szakszerviz szerint ez nem garanciális, SZERINTEM AZ!!! Kicserélték mindkét első féktárcsát, és fékbetéteket. - Bal első tompított fény hol világított, hol nem. A jenség kezdete után egy héttel már egyáltalán nem (nem az izzó éget ki!). A rejtélyes hibáról lentebb írok részletesen. - A „jó” magyar utak megtették hatásukat, kb. 82000 km-nél „elfáradtak” az első lengőkar szilentblokkjai. Sajnos csak a lengőkarral együtt lehet cserélni (74600 Ft.+munkadíj oldalanként). Remélem, találok majd szilentblokk gyártót, hogy következő ilyen esetben ne kelljen lengőkart cserélni párezer Forintos alkatrészért.Lerobbanás oka: elektromos rendszer 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: Egyik téli napon átmentem egy majdnem tengelyig érő, friss hókupacon, és a motorvezérlés teljesen megzavarodott. Valószínűleg, valamelyik érzékelő szonda fars jelet küldhetett a motorvezérlő számítógépnek. Félre álltam, levettem a gyújtást, 10 perc „pihenő” után tovább tudtam menni. Ez a hiba csak egyszer volt, soha nem derült ki, mi volt a konkrét oka.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: elektromos rendszer Nincs kiemelt meghibásodás. Leírás: Ennél a típusnál, a legjobban az elektromos hibáktól tartok. Tervezői nem nagyon kalkuláltak az átfolyó áramerősséggel. Néhány csatlakozó alulméretezett, ráadásul "könnyen törős" műanyagból. Ebből adódó hiba már volt: a biztosítéktábla alján lévő gombostű átmérőjű csatlakozó tüskék egyike elégett, kontakthibás lett. Ezen a réz tüskén megy (közel 5 Amper) áram a tompított fényszóra! Szakszervíz az egész biztosítéktáblát cserélte volna sok százezerért, egy autóvillamossági szakember megjavította 6000.-Ft.-ért.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 50000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása:
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem