SEAT LEON

Futott kilométer: 139 000 km

Vegyes fogyasztás: 7.2 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet

Mikor megvettem azonnal cseréltem: nyárigumik, vezérműszíj, görgők, vízpumpa, fékbetétek (4db) hátsó féktárcsák, szilentek (elöl+hátul) Azóta eltelt 15000 km után cserélve lett: olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, benzinszűrő, fékfolyadék. Kényelmes (sportülések jó oldaltartással) viszonylag tágas autó, a kormány fel-le és hossz irányban is állítható, könnyű megtalálni az ideális testhelyzetet a 183cm magasságommal. Jól variálható a csomagtér, de az ülések ledöntése után sem lesz sik a padló. Hátul nincsenek benne szatyor akasztó fülek, szóval csavaroztam bele egyet-egyet mindkét oldalra, nagyban növeli a használhatóságot. Az összeszerelés példás, még igy 9 év és 139000 km elteltével sem nyöszörög semmi az utastérben, a kapcsolók tökéletesek, nincs lekopva semmilyen felirat, a bőrkormány ugyan kifényesedett, és az ajtók behúzójáról lekopott a csúszásmentesítő idióta (gumiszerű) bevonat (minden korabeli VW/Audi-ra jellemző) de ezek marginális, és kevés pénzből orvosolható hibák. Az ülések is tökéletes állapotban vannak. A futómű nincs túlbonyolítva (főleg hátul) de a teljesitményhez mérten bőven elég. Még a pesti utakon sem kellett extra elhasználódásra számítani, tekintve, hogy az utóbbi kb 60 ezret itt töltötte, ez jó arány. Toronycsapágyak, kerékcsapágyak mintha újak lennének. Lengéscsillapító simán vette a műszaki vizsga akadályát felújítás nélkül. Forszírozott kanyarokban azonban hajlamos a kasztni nagyobb dőléssel nyugtázni a dolgot, emiatt a sportos vezetési stílust nem kell erőltetni. A fékek az új betétnek, féktárcsának és olajnak köszönhetően tökéletesek, kevés pedálerőre is jól adagolhatóan de erőteljesen lassitják az autót. A 105 lóerő nem idegtépően sok, de arra elég, hogy ha akarjuk, elfogadhatóan mozgassa a kasztnit. Taposva városban is be tudna nyelni 10 litert (márkatársak tapasztalata) de óvatosan, 3000-es fordulat alatt minden esetben elváltva, motorféket is használva 8,3 l/ 100 km körül járható a belváros. Autóúton a szabályok betartásával 6,5 l / 100 km. Sportosabb stílussal itt is sikerül összehozni a 7 feletti átlagot. Pályatempóban szintén a 7,5 liter az, ami kell 100km-re. Mivel a 105 lóerő nagy része csak egészen magas fordulaton áll rendelkezésre, és a nyomaték sem alacsonyan ébred, ha az ember spórolósan használja, akkor nagyon lusta is az autó. Ha forgatod, akkor meg sokat eszik. Ha nem lenne a PDTDI-knek is annyi baja, azt mondanám a dízel jobb választás. Használtban azonban sokkal nagyobb lutri, mint egy benzines. Mivel ez az autó egy A3 Audi és egy Golf IV házasításából született (mind a motorok, mind az erőátvitel, a váltás, a futómű, padlólemez, és még nagyon sok alkatrész a VAG konszern dobozából kerültek elő) az alkatrészárak az olcsótól a drágáig széles skálán szórnak, mindenki megtalálja a pénztárcának megfelelő beszállítót, ha alkatrészre van szüksége. A gumiméret 15-ösben 195/65 R15 16-osban pedig 205/55 R16 ami szintén gigantikus kínálatot eredményez.

Használó

Születési éve: 1980

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: atlagos

Döntően hol autózik: lakott_terulet

Lakóhely: budapest

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: atlagos

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 8.2 liter

Fogyasztás országúton: 6.5 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 7.2 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 3 alkalom

Meghibásodás leírása: AZD motorkód, állítólag szériahiba a gyújtótrafó(k) halála. Nálam kettő volt cserés eddig. Ezen kívül a vezérműtengely jeladója is elhalálozott.

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: elektromos rendszer Javítás összege: 24000 Ft. Leírás: Az ár trafónként! (egy gyújtótrafó 12 ezer, hibakód olvasás 8 ezer, csere 4 ezer)

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem