SUZUKI WAGON R

Futott kilométer: 95 000 km

Vegyes fogyasztás: 6.8 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

A dinamikus vezetéshez nagyon jó, hogy harap a motor, pontos a kormány és a váltó, kemény a futómű, erős, és jól adagolható a fék. Külön szeretem, hogy semmi zajszigetelése nincs, jó a motor hangja. Érdekes, hogy a motor és a váltókiosztás is 98-as benzinnel ideális. Télen rövid utakon (kb 5km) viszont lassan melegszik be és sokat eszik, ezért "kagylós" 100-assal érdemes járni (bár literje sokkal drágább, a télen is normál fogyasztás miatt összességében kb ugyanoda jön ki), a nem melegedési probléma megszűnik. 100-assal kicsit jobban is megy, de nincs az a drasztikus különbség, mint a 95-ös és 98-as között. Nagyon magas kocsi, amitől jól rálátni a forgalomra, és rövid, ami jól jön parkoláskor. Két magas és két átlagos ember gond nélkül befér, de érdekes módon jobban elférnek a térdek, ha a magasak ülnek hátul. A hátsó üléseket lehajtva nagyobb autókat is megver a raktér, 110x110 centis az alapterület, és jó magas, mosógép állítva gond nélkül befér. Ráadásul, igaz hátrafelé, de lehajtható az anyósülés is, így a műszerfal alá becsúsztatva 240-es lécek befértek. Sok kisebb-nagyobb tárolóhely is van a "kacatoknak". Külön jó a kesztyűtartó előtti polc, ahova mappák beférnek, ilyenkor télen meg dobozos zsepi, amit más autókban nem nagyon van hova tenni. A szellőzőrendszere nagyon hatékony, a pici motor miatt elinduláskor klímával viszont kicsit nagyobb gázzal kell indulni, másképp könnyen lefullad. A gyári hangszórók viszont a kategóriához képest nagyon jók. A kazettás fejegységet persze CD-sre cseréltem, de a hangszórók tiszta hangot adnak, nagyon nagy hangerőhöz persze kéne egy mélynyomó, ilyenkor pattognak a hangszórók. Műanyag a kormány, de nem kezdett kopni és jó a fogása. Műanyag kormánnyal csak rosszabbal találkoztam, és sok bőrös kocsit láttam, aminek nagyon hamar kopni kezdett a festése. Agyon dicsértem, most a negatívumok és a megoldások, ahol vannak. A gyári abroncsok, és a márkaszervizben vett téli gumik is rémesek voltak. Erre csak a cserénél jöttem rá 6 éves korában, márkás gumikkal megszűnt a billegés, a tapadás hiánya, nagy gázos elindulásnál sokkal ritkábban pörögnek ki a kerekek, és az erős fékezéskor jelentkező instabilitás is szinte megszűnt. A dobozforma miatt nagyon oldalszélérzékeny, hosszabb autópályázás után sokszor izomlázasak a vállaim, ez sajnos a konstrukcióból adódik, nincs mit tenni. Szintén a dobozforma miatt országúton nem eszik kevesebbet, mint városban (ahol viszont a kis tömeg miatt takarékos), miután vegyesen használom ez nem gond. Viszont autópálya tempónál már nagyon megugrik a fogyasztás (kb 9 liter), ha nem siet az ember, 110 körül érdemes menni, az alatt már csak az időveszteség nő, a fogyasztás már csak kicsit csökken. Ha muszály, megy 160-165-öt is, de ott már nagyon kell taposni, ilyenkor 17 liter körül eszik. Sajnos szintén a magas építésből adódik, hogy a hátsó ablak magasan van, parkolásnál a középső tükör nem túl hatékony, tolatóradart vagy kamerát tervezek is berakni. Aki sokat megy gyorsan és nem szereti a zajt, meg ne vegye, autópályán erős a szélzaj, de főleg bömböl a motor, igaz bírom a szép hangját, de a hangerő itt már kicsit túlzás. A tompított fénye kicsit gyenge. Biztos lehet rajta javítani, de keveset megyek sötétben városon kívül, akkor meg jellemzően úgysem sietek. A forma gyárilag igencsak esetlen, de sokat lehet rajta javítani. Az oldalablakok közötti részeket feketére színezve sokkal harmonikusabbá válik. A lökhárítók alsó fele, a küszöbök és az ajtók alja, valamint a kerékívek az enyémen feketék lettek, ettől kicsit hosszabbnak és laposabbnak hat, és egy kis crossoveres hangulata is lett. Sok krómcsíkom is van, de az már ízlés kérdése. A leggyengébb rész viszont a beltér. Rengeteg az igénytelen műanyag és nagyon gagyi a szőnyeg. A kárpit sem szép, de legalább tartós. Közel 10 év alatt persze sokat fakult és sok foltot is szerzett, esedékes az átkárpitozás. Egyúttal a szőnyegcserét is meg kell oldani. Igaz egyik sem filléres dolog, és szinte teljesen szét kell majd szerelni a belsejét, de a rengeteg műanyagot el lehet tűntetni bekárpitozással, lefényezéssel, flokkolással, vagy fóliázással, esetleg VTN-nel, de talán megéri. A kárpitozással és a szőnyegcserével össze fogom kötni. Állítólag többet eszik, de anno tesztvezettem a frissített, már 94 lovas verziót (az enyém 76), nagyon megy, egyet elfogadnék.

Használó

Születési éve: 1985

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: varos

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 6.8 liter

Fogyasztás országúton: 6.8 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 6.8 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 2 alkalom , ebből 1 lerobbanás

Meghibásodás leírása: Egyszer tönkrement a világításkapcsoló (gyakorlatilag szétolvadt), aztán megint, most meg van "tákolva", de a második szerelő szerint van végleges megoldás, a tompított és távolsági fényhez valami reléket kell beépíteni, így az áram nem fog keresztülfolyni a kapcsolón és ne fog melegedni, amint időm lesz rá meg is csináltatom. 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: futómű / fék Garanciaidőben, ingyenNincs kiemelt meghibásodás. Leírás: Gyártási hiba miatt a kocsi pár hetes korában a hátsó fékrendszert, majd a hátsó futóművet cserélték, ingyen és gyorsan. Külön öröm volt, hogy 4 személyes wagon r futómű nem volt raktáron, ezért 5 személyes waron r / ignis futóművet kaptunk, ami az eredeti megerősített változata. A többlet alkatrészköltséget sem kellett fizetni.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 10000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása: A világításkapcsoló első cseréjénél nem oldódott meg a melegedése, a második gyorsszerviznél sem (azonnal vidéken nem volt alkatrész), de kiderült, hogy van végleges megoldás, nemsokára megcsináltatom.

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem