OPEL OMEGA

Futott kilométer: 215 000 km

Vegyes fogyasztás: 11.5 liter

Döntően hol autózik: autopalya,orszagut

Kényelmes, gyors, dögös v6 hang, hátsókerék hajtás, mi kell még? Amikor megvettük az utcában mindenki megállt és alaposan megnézte (akkoriban, még nem lepték el az utakat). Szerintem is máig szép a formája. A bőrülés inkább fotel, gyors kanyarodásnál ne számítsunk oldaltartásra, cserébe andalító a kényelem (bőrülés). A 200000 kilométernek köszönhetően, a hátsó traktusban, cuppog a bőr az úthibákon. Az automataváltó régi konstrukció: lassú reakcióidő (az előzéseknél fel kell rá készülni), súlyos, többet fogyaszt, mint a kézi váltós,inkább cirkálásra való áttételezés. Erény viszont a sport fokozat. Ekkor tiltásig pörgeti a motort (bírja) és 3500 fölött tartja a fordulatot. Sajnos túl sok az elektromos kütyü ahhoz, hogy néha ne hibásodjon meg egy-egy (a hátsó napfényroló állandóan meghibásodik, igaz ebből csak egy alkalom volt elektromos) Igazából nem utálok rajta semmit. Kicsit pénznyelő, ha hagyom, hogy apám vezesse (a hengerfejjel még csak most van szerelőnél, a végösszeg nem ismert), sokat fogyaszt, a 3000ccm v6+ automata kombó. Végszóként az első mondat kijelentő formába alakítva: ez egy kényelmes, inkább gyors mint mértéktelenül megbízható nagyautó (a megbízhatóság csak a fullextra miatt szenved csorbát)

Használó

Születési éve:

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: atlagos

Döntően hol autózik: autopalya,orszagut

Lakóhely: varos

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: atlagos

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? megfelelo

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? nem

Fogyasztás városban: 13 liter

Fogyasztás országúton: 8.5 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 11.5 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 5 alkalom , ebből 2 lerobbanás

Meghibásodás leírása: 2x a fűtéscsap, 1 hengerfejtömítés csere (a fater folyamatosan 240+-al hajtotta, meg volt egy hideg motoros gyilkolás(szintén ő)), automata váltó 2x (első automatás gépünk)Lerobbanás oka: motor 2 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: A hengerfejesedés első jele volt, hogy ledobta magát a hűtőből a motorba vezető cső. Elárasztotta a motorteret tönkretéve fontos jeladókat, amelyek a főtengely és a vezérműtengelyek fordulatszámának egyensúlyát. Csak meleg motornál indult. Az egyik fűtéscsapot szintén a hengerfejes motor ölte meg. Azt hittük, hogy súlyos a baj. 10 liter vizet megevett cirka 5 budapesti kilométer alatt. A légkondi kikapcsolása megoldotta a helyzetet. ( nem folyt a víz és haza is vitt és ment a szerelőhöz)

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: hajtás / váltó Garancia már lejártJavítás összege: 350000 Ft. Leírás: teljes automataváltó felújítás (+ egy bontóból hozatott másik ingyenes felújítása) (megj2.: ennél a váltónál az olajkeringető lapát csere, csak a váltó megbontásával lehetséges. Az említett alkatrész kb. 120000km alatt elfogy. Jele, hogy az autó nagyon nehezen veszi a fokozatokat. Kisebb kalanddal, tréler nélkül szervizbe juttatható)

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem