0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

A fék legyen veled! - SEAT Leon ST teszt

SEAT Leon ST 1.4 TSI ACT DSG Xcellence teszt

·

Számos finomítást kapott a spanyolok kompaktja, amely most kapott elsőként hengerlekapcsolást is. Kombiként, DSG váltóval teszteltük.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%2012-ben jelent meg, idén kapott ráncfelvarrást a Leon harmadik generációja. Az új lökhárítók mellett friss színek és felnik jelentek meg, belül is több ponton frissült%KA%

2012-ben jelent meg, idén kapott ráncfelvarrást a Leon harmadik generációja. Az új lökhárítók mellett friss színek és felnik jelentek meg, belül is több ponton frissült

Az utolsó simítás. Öt év után újult meg a SEAT kompakt modellje, a Leon. A 2012-ben piacra lépett harmadik generáció a korábbiakhoz képest lényegesen más arcot öltött. A gömbölyded formák eltűntek, helyette éles vonalak és jóval sportosabb külső lett rá jellemző. A VW konszernnél nem ritka, hogy egy-egy modell hat év után új generációt kap, a Leon öt évet követően kapott ráncfelvarrást, azaz 2-3 évig még egészen biztos, hogy piacon marad. A korábbi generációk is 8-8 évig futottak, így várhatóan a mostani kivitel az utolsó simítást kapta meg a hátralévő három évre.

%KA%A beltér több ponton is megújult. Az infotainment rendszer kijelzője 8 colosra hízott, a kéziféket elektromosra cserélték%KA%

A beltér több ponton is megújult. Az infotainment rendszer kijelzője 8 colosra hízott, a kéziféket elektromosra cserélték

Mi változott? Azok az autóvásárlók, akik nem rajonganak őrülten a technikáért, szinte semmit nem fognak észrevenni abból, hogy mi változott, pláne, ha nem ültek az előző modellben. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, új színek, felnik érkeztek a kínálatba, a külsőt pedig új lökhárítókkal és átszabott hűtőráccsal frissítették. A lámpatest is megújult, ahogyan eddig is, továbbra is lehet teljes egészében LED-es a fényszóró, ráadásul a korábbinál nagyobb fényerővel, hosszabb fénycsóvával. A beltérben már szembetűnőbbek az újdonságok. Az infotainment rendszer kijelzője 8 colos lett, a kézifék elektromossá alakult át. Vezetéstámogató rendszerben is történt némi előrelépés. A DSG váltóval felszerelt modellek képesek dugóban önállóan araszolni, a radar és kamerarendszerek fejlesztésével még jobbá váltak a biztonsági extrák, a táblafelismerő is pontosabb lett.

%KA%Alapesetben is méretes, 587 literes rakteret kapunk, amelyet tovább bővíthetünk. Ülésdöntéssel 30 liter híján 1,5 köbméterrel gazdálkodhatunk%KA% %KA%Alapesetben is méretes, 587 literes rakteret kapunk, amelyet tovább bővíthetünk. Ülésdöntéssel 30 liter híján 1,5 köbméterrel gazdálkodhatunk%KA%

Alapesetben is méretes, 587 literes rakteret kapunk, amelyet tovább bővíthetünk. Ülésdöntéssel 30 liter híján 1,5 köbméterrel gazdálkodhatunk

Kettővel kevesebb. Új motor is érkezett a palettára a modellfrissítéssel. A 115 lóerős 1.6 TDI manuális váltóval vagy hétgangos automatával érhető el, akárcsak az ST kivitel 150 lovas 2.0 TDI-je. Utóbbihoz 4Drive összkerékhajtás is elérhető. Sajnos ezek egyikének sem felelt meg tesztautónk, csupán egy 1.4 TSI-t kaptunk DSG-vel. Volt persze újdonság. Az ACT azaz, az aktív hengerlekapcsolás. Ennek lényege, hogy részterhelésnél négy helyett csupán két henger dolgozik, ami elsősorban a fogyasztásra van hatással. Bár nem vezettünk nem ACT-s változatot, de az átlagos 6,5 és az egy-egy út alkalmával elért 5,4 literes fogyasztás jónak mondható egy 1,4 literes turbós blokktól.

%KA%Az 1.4 TSI 150 lóerős, amely kellő dinamikával mozgatja az ST Leont. Mostantól hengerlekapcsolást is tud, azaz részterhelésnél csak két henger működik%KA%

Az 1.4 TSI 150 lóerős, amely kellő dinamikával mozgatja az ST Leont. Mostantól hengerlekapcsolást is tud, azaz részterhelésnél csak két henger működik

Kiváló.Már azt gondolhatnánk, hogy vége az újítások sorának, de van még itt valami. A facelifttel vált elérhetővé egy új felszereléscsomag, az XCellence, amely az FR-hez hasonló ellátmányt ad, és árban is közelít hozzá. A sportosság helyett viszont a kényelemre, az exkluzív dizájnra és az intelligens technológiákra helyezték a hangsúlyt. A SEAT-ok alapvetően a sportosságukról híresek, így nem kell aggódni, ebben az autóba is fellelhetőek ezek a stílusjegyek. Főleg vezetésnél érezni. A futómű feszes, a kormányzás pontos, a fék precízen adagolható. A motor halk, a DSG váltó gyors, jól egyben van minden, úgy ahogy kell. Meglepő? Nem, hiszen a VW konszern autójaként ezt el is várja az ember. Az viszont meglepő, hogy rengeteget kell fékezni, ugyanis lényegében teljes egészében eltűnt a motorfék. A vitorlázó üzemmódban olyan, mintha üresben gurulnánk, attól függetlenül, hogy milyen fokozatban vagyunk. Ezt még szokni kell, pontosabban azt, hogy az átlagnál lényegesen többet kell nyomni a féket.

%KA%A ráncfelvarrás során a manuális kézifék eltűnt, helyét elektromos vette át, amellyel sikerült némi helyet megspórolni%KA%

A ráncfelvarrás során a manuális kézifék eltűnt, helyét elektromos vette át, amellyel sikerült némi helyet megspórolni

Érthetetlen. Érthetetlen, hogy a SEAT-nál nem figyelnek oda erre. A hét elején kipróbált új Ibizában is ugyanez volt a tapasztalat. A biztonsági öv alsó rögzítési pontja fixen van beépítve, se előre hátra nem dönthető és az sem oldható meg, hogy jobban a derekunkra simuljon. Ezért a vékonyabb vezetők az öv bekapcsolását követően időnként akadályba ütköznek, mégpedig magába az övbe. Annyira bénán áll és rossz helyen van, hogy más autóban ilyet nem tapasztaltam eddig. Lehet, hogy csak engem zavar, de egy közel 10 milliós autóban ne kelljen már ilyen miatt kellemetlenül érezni magamat. A facelift előtt ugyanez volt a benyomás, érthetetlen, hogy a modellfrissítés során miért nem módosították ezt, ami ráadásul filléres tételnek számít.

%KA%Kombiban is kellően sportos a Leon, igaz egy nagyobb méretű felni és egy élénkebb szín jobban állna neki%KA%

Kombiban is kellően sportos a Leon, igaz egy nagyobb méretű felni és egy élénkebb szín jobban állna neki

Elegánsabban sportos. A Leon továbbra is hozza a megszokott sportosságot, az Xcellence csomaggal mindezt némi eleganciával is fűszerezi. A helykínálat bőséges, a kombi karosszériának köszönhetően a poggyászokról sem kell lemondani. A vezetési élmény Audis-Volkswagen hangulatú, az ára viszont kedvezőbb, mint egy A3-asnak vagy egy Golfnak. A tesztautó esetén az alap 7,26 milliós cédulára jönnek még az extrák, melyekkel 8,8 millióra duzzad az végösszeg. Ez természetesen nem kevés egy kompakt kombiért, a kategóriában találunk ennél jobb ajánlatot. Az viszont nem ad ilyen külsőt, belsőt, vezetési élményt és technológiát.

Értékelés

Pozitív
Sportos megjelenés, finom DSG váltó, jó vezethetőség, kedvező fogyasztás
Negatív
Elektromos kézifék, a biztonsági öv csatja nem ergonomikus

Árak

Tesztmodell alapára 7 265 900 Ft (2017. július 9.)
Tesztmodell ára 8 802 600 Ft (2017. július 9.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4549 mm
Szélesség: 1816 mm
Magasság: 1454 mm
Saját tömeg: 1297 kg
Össztömeg: 1860 kg
Tengelytáv: 2636 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 587 liter
Belső szélesség elöl: 1470 mm
Belső szélesség hátul: 1450 mm
Belmagasság elöl: 910-1000 mm
Belmagasság hátul: 950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 240 mm
Ülőlap hossza elöl: 520 mm
Ülőlap hossza hátul: 450 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1010 mm
Csomagtér magassága: 440 mm
Csomagtér hossza: 1020 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1800 mm
Raktérnyílás szélessége: 1010 mm
Raktérnyílás magassága: 810 mm

Motor és váltó

Motor: Benzin üzemű
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1395 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: Duplakuplungos automata - 7 fokozatú
Nyomaték: 250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Teljesítmény: 110 kW (150 LE) 5000-6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 215 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 8,2 s
Gyári vegyes fogyasztás: 5,9 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,5 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 67 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

BMW E36 316i, 1998 - használtteszt

Az importlista élén is állt az E36 316i. Tetőablak, klíma, villanyablakok központi zár, minden...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek...

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...

A Megane RS érkezésével frissül a GT is

Szabadalmi fotóin már szinte minden látszik, annál biztos, hogy több, mint első hivatalos szereplésén...

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zZWF0
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (8 db)

octi írta: 6 napja
Csalfa Romeo írta: 2 hete

"A ráncfelvarrás során a manuális kézifék eltűnt, helyét elektromos vette át, amellyel sikerült némi helyet megspórolni."



A VW-csoport elektromos kézifékjei viszont szeretik idegbaj-közeli állapotba juttatni az embert - úgy fogalmaznék, hogy nem igazán a megbízható működésükkel vívják ki a figyelmet:)


Remélem a jövőben majd minden kerékre külön elektromos kézifék lesz négy gombal az utastérben és még plusz 16 a fokozatoknak.Ez akkora találmány, hogy mindjárt széttépem a wc tartályt.Olyan hatalmas találmány, mint a 4 ágú villa kiváltása egy 5 ágúra...fasság

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 2 hete
dokiki írta: 2 hete

A 220-at kb 4600-nál fogja elérni...elég hosszúra van áttételezve,szóval bírja a folyamatos pályázást.


Előzmények megtekintése

ott a pont, valóban 4500 - 4600 körül vannak 220-nál, ami mondjuk olyan 210. legtöbb esetben, egyenes úton még 230-ig jók voltak 5.ben, 6ezres fordulatnál. végülis nem rossz, de nem egy utazó fordulat.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dokiki írta: 2 hete
Bezzenev írta: 2 hete

valaki megtudná magyarázni, hogy minek van 260ig skálázva egy 1.4-es? amikor ezzel a bódéval max oraszerinti 220-at (ami 205nek talán jó) jó ha futja 6500as fordulaton?


Előzmények megtekintése

A 220-at kb 4600-nál fogja elérni...elég hosszúra van áttételezve,szóval bírja a folyamatos pályázást.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dokiki írta: 2 hete
Bezzenev írta: 2 hete

valaki megtudná magyarázni, hogy minek van 260ig skálázva egy 1.4-es? amikor ezzel a bódéval max oraszerinti 220-at (ami 205nek talán jó) jó ha futja 6500as fordulaton?


Előzmények megtekintése

Azért hogy a beszállítóknak ne kelljen 5 féle számlapot gyártani...1.0-2.0 Tsi+ a dízelek...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 2 hete
Bezzenev írta: 2 hete

valaki megtudná magyarázni, hogy minek van 260ig skálázva egy 1.4-es? amikor ezzel a bódéval max oraszerinti 220-at (ami 205nek talán jó) jó ha futja 6500as fordulaton?


Előzmények megtekintése

vagy legyen 7000rpm, azzal meg egészséges akár egy 20-30 km-es etapot is letolni németben alig 200nál többel :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 2 hete

valaki megtudná magyarázni, hogy minek van 260ig skálázva egy 1.4-es? amikor ezzel a bódéval max oraszerinti 220-at (ami 205nek talán jó) jó ha futja 6500as fordulaton?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Gólya írta: 2 hete

"z viszont meglepő, hogy rengeteget kell fékezni, ugyanis lényegében teljes egészében eltűnt a motorfék. A vitorlázó üzemmódban olyan, mintha üresben gurulnánk, attól függetlenül, hogy milyen fokozatban vagyunk. Ezt még szokni kell, pontosabban azt, hogy az átlagnál lényegesen többet kell nyomni a féket."

Ha egy hajszálnyit hozzáérünk a lábunkkal a fékpedálhoz - nem nyomjuk be- akkor kikapcsol a vitorlázás és motorfékre vált a DSG.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 2 hete

"A ráncfelvarrás során a manuális kézifék eltűnt, helyét elektromos vette át, amellyel sikerült némi helyet megspórolni."

A VW-csoport elektromos kézifékjei viszont szeretik idegbaj-közeli állapotba juttatni az embert - úgy fogalmaznék, hogy nem igazán a megbízható működésükkel vívják ki a figyelmet:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zZWF0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zZWF0

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zZWF0

Hirdetés

SEAT tesztek

SEAT Ateca 1.0 TSI Eco Style Wave teszt

Új konfekció a kompakt SUV-k közt - SEAT Ateca teszt

Legkisebb turbós benzinesével vallott, városban és terepen is élhetőnek bizonyult az Autobest-díjas SEAT Ateca. Összkerék nélkül is.


Összevetés: Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC, Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi, SEAT Leon ST 1.6 TDI CR

Melyik a jobb? Családi kombik dízelmotorral Videó

Friss hús a Honda Civic Tourer és a SEAT Leon ST is, régi-új motoros a Renault Mégane Grandtour. Dízelként vetettük össze a három kombit.


SEAT Leon 1.2 TSI DSG Style Start&Stop teszt

Technológia, értem. SEAT Leon 1.2 TSI teszt Videó

Elődjeinél kevésbé temperamentumos, de majdnem-Golf a LED-ekben gazdag új Leon. A SEAT kompakt ötajtósát 1,2 literes benzines turbómotorral és DSG-váltóval teszteltük.


SEAT Toledo 1.6 TDI CR Style teszt

Fogyasztás? Nem tényező! SEAT Toledo 1.6 TDI CR teszt Videó

Dízelmotorral járt nálunk az első Csehországban gyártott SEAT, azaz a Skoda Rapid édestestvérének számító negyedik generációs Toledo.


SEAT Alhambra 1.4 TSI Eco Style teszt

Testvérharc nélkül - SEAT Alhambra teszt

Volkswagen-emblémával szinte ugyanezen autó járt már nálunk, ám most a spanyol márka égisze alatt is kipróbálhattuk a hétüléses, tágas, de kicsiny motoros egyterűt.


Még több SEAT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

52 perce – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SEAT LEON 1.9 TDI Sport FRISS MŰSZAKI! TEMPOMAT!

SEAT LEON 1.9 TDI Spor...

Ár: 990.000 Ft

Évjárat: 2002 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

SEAT LEON 2.0 CRTDI Style NAVI XENON LED

SEAT LEON 2.0 CRTDI St...

Ár: 3.590.000 Ft

Évjárat: 2014 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

SEAT LEON 1.4 TSI Reference

SEAT LEON 1.4 TSI Refe...

Ár: 1.890.000 Ft

Évjárat: 2008 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!