Harmadjára is pont jó a BMW X3
Könnyebb, erősebb és modernebb - Itthon vezettük az új BMW X3-at
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem egyszerű követni a BMW frissülő modellpalettáját, ugyanis az X-sorozat nem csak bővül, megújulnak a modellek. Az új X3-at már hazai utakon próbáltuk, nem csalódtunk.
Harmadik generációjába lépett a BMW X3, már a hazai utakon és a tokaji dűlőkön próbáltuk
Rohamosan bővül a BMW kínálata, idén is elláttak minket új modellekkel, hiszen az új 5-ös igaz tavaly év végén jelent meg, már idei modellnek számított, aztán ott vannak a friss 2-es és 4-es modellek, a ráncfelvarrott és sportosított i3 és i3S, most pedig itt a teljesen új X3 és 6 GT. Idén még érkezik ez-az a CS modelleken túl is, de most az új SAV-ot (Sport Activity Vehicle) és a széppé varázsolt 6 GT-t volt alkalmunk kipróbálni, ám az külön cikket érdemel. Egyelőre nézzük, mi újdonságot mutat az X3 harmadik generációja. Ezt a SAV kifejezést a BMW kezdte el az első X5-nél, hogy még jobban elkülönítse a többi SUV-tól. Ez egész jól ment, hisz közúti jellemzőivel valóban jobb volt a konkurenciánál, s ezt hozta nála kisebb, emészthetőbb X3 is. Így van ez az újnál is, ránézésre nem tolakodóan nagy, ám mégis van egyfajta tekintélye és hogy kényelmesen elférünk benne, az nem kifejezés.
| Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
| 4716 | 1897 | 1676 | 2864 | 550-1600 |
Az X3 mérete továbbra is kényelmes utasteret és nem túl hivalkodó külső terjedelmet ad, városban is kényelmesen elférünk vele
Adaptív első LED-es fényszórók is elérhetők hozzá, a hatalmasra nőtt vesék aktív rácsai miatt pedig kategóriarekorder, 0,29-es légellenállása van
A formaterv erősen változott, ha felidézzük az elődöt, akkor a vesékkel összenőtt fényszórókra is emlékszünk. Ez most ismét külön vált, valahogy nem jött be az a kombináció, élőben is inkább ez a szebb. Persze, így még hangsúlyosabbak a vesék, amik amúgy is orbitálisan nagyok lettek az X3-ason, magasságuk jóval nagyobb, mint előtte, most ez lesz az új irány az X szériánál. Hátrafelé már kezd ismerős lenni a forma, ám a C-oszlop most jóval hátrébb kezd csak fölfelé ívelni, ezzel a hátsó ablakok magasabbak. Igazából ez teljesen rendben van, klasszikus terepjáró-arányok. A far már frissebb vonalakat rejt, a lámpák formáját eddigi modelleken nem láttuk, ám van a helyzetjelző fényében egy kis előző Audi Q5-re hajazó rajzolat, ami messziről tűnhet csak fel. A hátsó lámpák is lehetnek LED-esek, ahogy persze az elsők is, méghozzá az adaptív fajtából.
Hátul feláras a LED-es világítás, elöl a ködlámpák formáját még nem láthattuk X-sorozatú autón. A sárvédőív nem egyenletes ív, az X2-höz hasonlóan enyhén előredöntötték
A vezetési pozíció személyautós, remekül tart az állítható oldaltámaszos és ülőlapos ülés, a Luxury kormánya vékony, de elég jó fogású
Három felszereltségben lesz elérhető, az xLine és az M Sport mellé megérkezett a kifinomultabb Luxury Line is, melyet a krómozott függőleges pálcikájú vesékről ismerhetünk fel. Ezen az X3-ason persze több a króm a további kiegészítőkön is, és a beltér színválasztéka is inkább a luxusvonal felé hajaz a kellemes árnyalatú színekkel és kifinomult fa és selyemfényű alumínium betéteivel. Emellett a tetőkárpit is világos, így az amúgy is hatalmas tér még tágasabbnak érződik, amit hatalmas, nyitható panorámatetővel fejelhetünk meg. Az M Sport ezzel szemben durvább, nyersebb megjelenést kap, jól ismerjük már az apró trükköket, mint a feketére váltott apró részleteket és a belső sportos, harsány összeállításait. Pont egy teljesen fekete belterű, fehér autót sikerült kifognom ebből, és a Luxury után nem tűnt túl ízlésesnek, amit odabent láttam. A sportos vonal a szedánoknak, kupéknak áll jól a BMW-nél, az X3-hoz jobban passzol az új Luxury felszereltség.
A belső a legfrissebb vonalakat követi, lehet bőrözött és szépen varrott a műszerfal teteje, a fabetétek ízlésesek és nem lakkozottak, zongoralakk pedig csak a klímapanel és a váltókar körül akad
[BANNER type="1"]
Jó minőségű, rendkívül jó tapintású a bőr, a Luxury plafonja világos, ez az összeállítás nagyon jól illik az X3-ashoz
Az M-es felszereltség sportos, világos bőrülésekkel jól mutat, feketével nagyon nyomasztó. Hátul hatalmas a hely, az ülőlap teljesen sík, de középen sem kínzás ülni
Az X3 belső kialakítása is a friss modelleket követi, a műszerfal vonalai, a középkonzol, a váltó kapcsolója és a kormány is mind ismerős lehet a 7-esből, vagy a G30-as 5-ösből is. Az új formák jóval barátibbak, mint a leköszönő verzióban, és persze, ahogy az a BMW-nél megszokott, remek anyagokból válogathatjuk össze az utasteret. A műszerfal teteje is lehet bőrözött, szép varrással, az alap kormány fogása remek, ám vékonyabb, mint az M-es kormány karimája.
A legfrissebb iDrive kezelője továbbra is egyértelmű, de akinek kényelmesebb, használhatja az érintőképernyőt is.
Továbbá itt is háromféleképpen szabályozhatjuk a hangerőt, mivel a gesztusvezérlés is elérhető, aztán csak csínján a beszélgetés közbeni mutogatással, mert felismer mindent a rendszer. Itt is szépen szól a Harman/Kardon hifi és jó képet ad a gyorsan újratervező navigáció is. A műszeregység szintén lehet digitális, ám a BMW-é nem szabható annyira személyre, mint például a Volkswagen-konszerné, itt csak a mutatók stílusán változtat, illetve a vezetéstámogató rendszerek visszajelzőjét mutatja kontrasztosan, érthetően és aktívan.| M40i | xDrive 20d | xDrive 30d | |
| Emissziós norma | Euro 6 | ||
| Hengerűrtartalom [cm3] | 2998 | 1995 | 2993 |
| Hengerek/szelepek száma | 6/24 | 4/16 | 6/24 |
| Váltófajta/-fokozat | automata/8 | ||
| Teljesítmény [LE] | 360 (5500-6500) | 190 (4000) | 265 (4000) |
| Nyomaték [Nm] | 500 (1520-4800) | 400 (1750-2500) | 620 (2000-2500) |
| Gyorsulás 0-100 km/h | 4,8 | 8 | 5,8 |
| Végsebesség [km/h] | 250 | 213 | 240 |
| Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 8,2-8,4 | 5,0-5,4 | 5,7-6,0 |
| CO2-kibocsátás [g/km] | 188-193 | 132-142 | 149-158 |
| Saját tömeg [kg] | 1810 | 1750 | 1820 |
| Megengedett össztömeg [kg] | 2455 | 2420 | 2500 |
Alacsonyabban fut az ablakok alsó éle, jobb a kilátás hátulról, a karakter továbbra is jól beazonosítható
A 30d selymes járású, kint és bent is benzines hangon szól, bitang, ahogy gyorsít. Rövid első és hátsó túlnyúlásaival könnyebb terepen is jól mozog
Vezetéstámogatókból egyébként elég jó az új X3-as, ha csak a kötelező köröket nézzük, mint a radaros tempomat, vagy a kormányozni, nem csak lökdösni képes sávtartó is elég ügyes, előbbi körforgalomban is elég sokáig látja az előttünk haladót. Emellett persze gyalogosfelismerős vészfékrendszer, holttérfigyelő, tolatókamera (elöl-hátul) és parkolóasszisztens is lehet a fedélzetén. A head-up display is szép képet ad, és minden fontos információt az orrunk elé vetít. Ami csak év végétől lesz elérhető, az a sávváltás asszisztens, és ami itthon még nem működik hibátlanul, az a valós idejű forgalomfigyelés a navigációhoz. Az új X3 motorpalettája folyamatosan bővül majd a bevezetést követően, egyelőre három variációban érhető el.
Az M Sport lökhárítói is mások, fehérben csak ilyen csúnya időben mutat jól, a többi árnyalat, főleg a sötétkék, nagyon jól áll neki
| Motor | Ár |
| X3 xDrive 20i | 13 350 000 |
| X3 xDrive 30i | 15 900 000 |
| X3 M40i | 20 050 000 |
| X3 xDrive 20d | 14 250 000 |
| X3 xDrive 30d | 17 000 000 |
A csúcsmodellt, az X3 M40i-t egyelőre nem tudtuk kipróbálni, de az új hathengeres, 360 lóerős benzinmotorral szerelt szabadidő-autót vélhetően jövő nyáron már be tudjuk majd mutatni. A hazai menetpróbán az eddigi két húzómodellt, a 20d és 30d dízelekket állították sorba. A 20d már többféle karosszériában járt nálunk, karaktere továbbra is sportos, jól kihasználható, ám az eddigi modellekben zavaróan hangos volt. Továbbra is az, ám
az új 5-ösnél már feltűnt a remek zajszigetelés, ez az X3-ban is megvan.
A 20d zajából kevés szűrődik csak az utastérbe, az is csak egészséges morajlásnak tűnik, persze a kiegyensúlyozott 30d mellett ég és föld a különbség. A sorhatos gázolajos 265 lóerővel és 620 Nm nyomatékkal szaggatja az aszfaltot, dinamikája több mint meggyőző. Hangja kintről és bentről is csendes, már-már benzines karakterű, gázadásra azonnali gyorsítás a válasz, az alapáras xDrive összkerékhajtás ebben sokat segít álló rajtnál. Váltóból csak a 8 fokozatú továbbra is remekül működő ZF automata lesz csupán, ám ezzel a szerkezettel még egyszer sem ért kellemetlen élmény. Bevezető áron az X3 kicsit hátbavágó 13 350 000-es cédulával rajtol, ám a bevezetéskor kapható modellekből a 14 250 000-es 20d lesz a legolcsóbb. Komoly számok ezek a piacon, ám a prémium felár sajnos megmutatkozik, ezért viszont az új X3 rendkívül modern és hibátlanul működő vezetéstámogató rendszereket ad, aki pedig még szeret vezetni, annak nem kérdés, hogy az X3 a jó választás a kategóriából.Alap az összkerékhajtás és a 8 fokozatú automata váltó a továbbra is remek BMW X3-ban. 20d és 30d, valamint a 360 lóerős M40i motorral indul a forgalmazása




































Jó reggelit!
Miért szerepel a cím mellett hogy reklám? Ez most fizetett tartalom? 🙂
Valószínűleg a felső banner kapcsán jelent meg, a cikk szerkesztőségi tartalom, nem reklám.
Bannert nem látok, csak egy diszkrét „Hirdetés” feliratot, ami fehér háttérrel a cím vége felett „lebeg”, kb a X3 szó 3asának közepétől.
Azt hittem kitört nálatok az öszinteségi roham 🙂 (Nem szívózni, viccnek szántam, de ez akkora ziccer volt hogy nem tudtam kihagyni. Már meg is gyűlöltem magam a poénért)
A korábban belengetett profilszerkesztés funkciót sem találom, csal a kijelentlezést a főmenü végén.
Talán nem készült fel a trendi webmasteretek a 20. századi szinvonaló zárt hálózatokra. Mondjuk azért nem Dos-os gépről pötyögök 🙂