Vízzel és levegővel 1600 kilométert mehet a villanyautó

Áttörés a villanyautózásban, víz táplálhatja az akkumulátort

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy izraeli kutatócsoport legfrissebb kísérletei szerint akár 1600 kilométert is megtehet egyetlen - vízzel - töltéssel a jövő villanyautója.

Sokak szerint a villanyautózás a jövő, ma azonban még 150 kilométert sem tehetünk meg biztonsággal egyetlen töltéssel, az akkumulátorokba táplált energia előállítása pedig nem minden esetben jár kevesebb környezetkárosítással, mint egy korszerű belsőégésű motorból nyerni a hajtóerőt. Most azonban olyan megoldást kínál egy izraeli mérnökcsoport, ami a drága tankolásokat és a gyakori áramtöltéseket is nyugdíjazhatja.
A jövőt a levegő-fém akkumulátorokban látó Phinergy – állítólag már működő – elektromos autójában (egy Citroën C1-ben) a hajtást hagyományos villanymotor adja, az ráadásul a villanyautókban ma is megszokott lítium-ion akkumulátorból kapja az energiát. A különlegesség, illetve a mai elektromos autóktól való eltérés pedig abban mutatkozik meg, hogy a lítium-ion akkumulátor nem konnektorból tölthető, hanem az autóba telepített 200 kWh kapacitású alumínium-levegő akkumulátorból kap mintegy 1600 kilométeres hatótávra elegendő energiát.
Hirdetés

A 25 kilogrammos alumínium akkumulátor a levegő oxigénjéből és vízből – ezüstöt is tartalmazó katalizátorral – alumínium-oxidot és persze „melléktermékként” energiát állít elő, miközben szén-dioxid állítólag nem keletkezik. Állítása szerint a Phinergy már most megállapodott egy nagyobb gyártóval, mely 2017-ben már sorozatgyártásban kínálhatja a jövő autóját, melynek hajtáslánca valóban nagyon frappáns, abban azonban egyelőre csöppet sem vagyunk biztosak, hogy valóban olcsóbb lesz vele közlekedni, mint a mai autókkal.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 04:24
    Permalink

    És még 2 dolog.
    Lehet, hogy nem olcsóbb “tankolni” az ilyen járművet, de karbantartani olcsóbb, miközben nem pöfög rákkeltő anyagokat.
    Másrészt ez egy kísérleti stádium, ma még nem tudhatjuk milyen perspektívák vannak a technológiában, és könnyen lehet, hogy bőven hatékonyabb mint most!

    Ha lesz ebből a dologból valaha is valami, és megér 100 év fejlődést és fejlesztést mint a mai belső égésű motorizáció akkor érdemes összevetni őket! 😉

  • 2017.10.30. at 04:24
    Permalink

    Ha jól értem a cikkből, akkor a 25 kg-os akkumulátorban már a víz tömege is benne van, tehát az általad számolt adatok abban az esetben nem igazak.

  • 2017.10.30. at 04:24
    Permalink

    Igen tanult wasdaq kolléga hozzászólásával csak egyet tudok érteni.
    Számomra ez az energia nyerési folyamat nem volt ismert, ha kicsit többet mesélnél róla megköszönnénk 😀
    Mert pl megújuló energiát akkor lehetne aluminiumban tárolni. Milyen végső hatékonysága lenne ennek a folyamatnak? Jobb mint a víz bontós hidrogénezés?
    Tehát Észak németországi szélkerék bedurvul sok az áram és indul az alu gyártás, majd amikor leáll a szélkerék szépen visszaoxidáljuk a rendszerbe az áramot. Ebben az esetben, hogy néz ki a hatékonysága a dolognak?

  • 2017.10.30. at 04:24
    Permalink

    Tehát alumíniumot fogyaszt? Érdekes találmány, de miért olcsóbb ez mint a belsőégésű motor? 1 KG alu kb 1500 forint ha táblában mérjük, valószínűsítem hogy az akksiban is “csíkokban” helyezik el, tehát 25 KG alu durván 37-40 ezer forint, és ezzel 1600 km-t tesz meg az autó, ami 23-24 forintos kilóméter költséget jelent, de ebbe még nincs benne az ezüst katalizátor, amit nem tudunk mennyit fogyaszt el, tehát ha 420 forintos benzinárral számolok az pontosan ugyanannyi, mintha 5,5 litert enne az autó 100km-en. És egy C1 nagyjából ez a kategória, tehát jelenleg semmivel sem olcsóbb mint a belsőégésű motor. A lényege nekem annak tűnik, hogy az alu gyártáskor befektetett energiát az autóban használják fel azzal, hogy vissza alakítják az alut oxiddá, környezeti szempontból ugyanolyan mintha a hálózatról töltenéd a kocsit. Ha mondjuk szél, víz vagy nap és hasonló megújuló energiával gyártanák az alut hozzá, akkor viszont ténylegesen zero emission lenne.

Vélemény, hozzászólás?