Audi: Viszlát, Multitronic!
Hétfokozatú S tronic váltja a fokozatmentes CVT-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Meg vannak számlálva a napjai a Multitronic váltónak. Ami nyugdÃjazza, az az S Tronic, s ahol az automata váltós varia megy, az az Audi.
A legjobb, a leghatékonyabb erőátviteli megoldás, ha nincs váltó - tudhatjuk ezt jól ugye ebbÅ‘l a cikkbÅ‘l, szakembertÅ‘l. De messze még az az idÅ‘, hogy a közlekedési eszközök zöme váltó - és akármilyen modern belsőégésű motor - nélküli legyen, s addig borÃtékolható az automaták folyamatos térnyerése, ezen belül meg a dupla kuplungos, pontosabban kettÅ‘s tengelykapcsolós szerkezetek mind szélesebb körű bevetése. Mert hiába remek és igen hatékony is egy CVT, azaz folyamatosan változó áttételű fokozatmentes szerkezet, ha a kettÅ‘s tengelykapcsolós még hatékonyabb (mellesleg gyorsabb is), s ezzel csökken a szent károsanyag-kibocsátás.
Az Audi persze azért is nyugdÃjazza a Multitronic nevű CVT-jét, mert a paletta szűkÃtésével logisztikailag olcsóbban jön ki, ha az eddig multitronicos modelljeibe dupla kuplungos S tronicot (DSG-t) csavaroz. Jelesül 7 fokozatút. És ahogy a gyár képviseletében Ralph Riegger elmondta-beismerte, bizony megbÃzhatósági problémák is akadtak a Multritronickal. És nem fejlesztik, nem költenek rá, s a következÅ‘ generációs A4, A5, A6 és A7 (fronthajtású) modellekben már nem is lesz elérhetÅ‘.