Verstappen tizedszer nyert sorozatban, erre korábban senki sem volt képes a sportág történetében
Az Å‘rült holland hétvége után Olaszországba látogatott a Formula-1 mezÅ‘nye az ikonikus monzai pályára. A pénteki napon Verstappen hozta a szokásos formáját, és az elsÅ‘ szabadedzésen a leggyorsabb idÅ‘t futotta. A második gyakorláson viszont szokatlan név tűnt fel az eredményjelzÅ‘ tetején, hiszen a születésnapos Carlos Sainz futotta a leggyorsabb kört a péntek késÅ‘ délutáni edzésen, mögötte Lando Norris 19 ezredmásodperccel maradt le, mÃg Verstappen csupán az ötödikként zárta a pénteket.
Pérez hiába végzett csapattársa előtt, a csapat nem lehetett felhőtlenül boldog, hiszen a második gyakorláson odacsapta a Red Bullt a Parabolicában
Szombaton Sainz folytatta menetelését, és a harmadik, egyben utolsó szabadedzést is az élen zárta, mögötte Verstappen következett mindössze 86 ezredmásodperces lemaradással.
Sainz egész hétvégén erős tempót mutatott
Az idÅ‘mérÅ‘ elÅ‘tt már a legtöbben azt rebesgették, hogy a Ferrari megfoghatja e hazai pályáján a Red Bullt, vagy a bikások holland pilótája ezúttal is érvényesÃti a papÃrformát. A Q1-ben úgy tűnt valóban Verstappennek áll a zászló, hiszen nyerte az elsÅ‘ szakaszt, mögötte pedig a hetek óta kiváló formát mutató Alex Albon futott be a Williams volánja mögött. Csupán második Formula-1-es hétvégéjén a sérült Daniel Ricciardót helyettesÃtÅ‘ Liam Lawson is továbbjutott az idÅ‘mérÅ‘ középsÅ‘ szakaszába, ahogyan az egyre jobb teljesÃtmény nyújtó Logan Sargeant is. Szégyenszemre mindkét Alpine búcsúzott már az elsÅ‘ szakaszban, csakúgy mint Zhou, Magnussen, és a mostanában sokat ekézett Lance Stroll, aki ráadásul majdnem egy másodpercet kapott a saját csapattársától, a simán továbbjutó Fernando Alonsótól.
Lawson csupán a második hétvégéjén a Q2-be kormányozta az Alpha Taurit
Az idÅ‘mérÅ‘ középsÅ‘ szakasza már egy fokkal szorosabb csatát hozott a két Ferrari és Verstappen között. A holland ezúttal is az élen zárt, viszont a harmadik Sainz is csupán 54 ezredre futott be a bajnoki éllovas mögött. Albon a Q2-ben is megkeserÃtette a "nagyok" dolgát, hiszen a negyedik legjobb idÅ‘t regisztrálta. Ellenben búcsúzni kényszerült csapattársa, Sargeant csupán a tizenötödik rajthelyet szerezte meg, elÅ‘tte Bottas és Hülkenberg végzett, a két Alpha Tauri pedig éppen csak lecsúszott a Q3-ról, igaz, ehhez Tsunoda sokkal közelebb volt, mindössze 13 ezreddel maradt el Norris továbbjutó idejétÅ‘l.
A Q1 és a Q2 után úgy tűnt, Verstappent nem tudják megfogni a Ferrarik
A kvalifikáció végjátéka igazi tűzijátékot hozott. Az utolsó próbálkozásoknál Leclerc, Verstappen és Sainz egymás után futották utolsó mért körüket, és teoretikusan fej-fej mellett küzdött a három versenyző. Elsőként Leclerc fejezte be a mért körét, és néhány pillanatra magának is tudhatta az elsőséget, majd Verstappen ugrott az élre, ám jött Sainz, és csupán 13 ezreddel verve a holland körét megszerezte a vasárnapi futamra az első helyet a Tifosi legnagyobb örömére.
A Ferrarikat az idÅ‘mérÅ‘ alatt vizsgálta az FIA, hiszen nem tartották a kötelezÅ‘en elÅ‘Ãrt maximális köridÅ‘t a Q1-ben, de végül mindkét vörös autó megúszta a büntetést
A vasárnapi futam rajtját egy kisebb közjáték szakÃtotta meg, ugyanis a felvezetÅ‘ kör végén Tsunoda Alpha Taurija megadta magát, ezért a mezÅ‘ny még egy formációs kört teljesÃtett, abban bÃzva, hogy ez idÅ‘ alatt sikerül eltakarÃtani a szebb napokat is látott versenyautót. A japán AT04-ese viszont sebességben ragadt, ezért a pályabÃrók nem tudták letolni biztonságos helyre, Ãgy a mezÅ‘ny a rajtrácson várta a takarÃtás végét.
Tsunoda futama az előtt véget ért, mielőtt elkezdődött volna
Az 51 körösre redukálódott verseny startját végül remekül kapta el az elsÅ‘ helyrÅ‘l induló Sainz, az élmezÅ‘ny pedig pozÃciócsere nélkül eljött az elsÅ‘ körökben. A spanyol viszont hiába igyekezett lerázni az üldözÅ‘ Verstappent, a holland a harmadik körtÅ‘l DRS segÃtségével támadhatott az elsÅ‘ helyért. A hatodik körben intézte az elsÅ‘ komolyabb rohamot a cÃmvédÅ‘ az egyes kanyarban, de a Ferrari idÅ‘sebb versenyzÅ‘je kÅ‘keményen, a szabályosság határát súrolva hárÃtotta a támadást. Az élen zajló csatát Leclerc szorosan a két éllovas mögött figyelte, a mezÅ‘ny többi tagja kissé leszakadt a verseny ezen pontján.
Sainz remekül védekezett, de csak a tizenötödik körig tudta feltartani a gyorsabb Red Bullt
Miközben az elsÅ‘ három egymást szórakoztatta, a negyedik helyen szintén hatalmas csata alakult ki Pérez és Russell között, de utóbbi szépen visszaverte a mexikói támadásait, aki rendre az egyes kanyar bejáratán próbálta kifékezni a Mercedest - kevés sikerrel. A 14. körben végül Pérez áthámozta magát, azonban ezt szabálytalanul tette, ugyanis az egyes sikánt átvágva került a brit elé, Ãgy azonnal vissza is adta a pozÃciót.
Russell sem bÃrt a Red Bullal, de alaposan megnehezÃtette Pérez versenyét
Sainz a 15. körig bÃrta idegekkel Verstappen nyomását, az elsÅ‘ sikánba menet elfékezte magát a spanyol, Ãgy Verstappen könnyedén rágyorsÃtott, a négyes bejáratán pedig a belsÅ‘ Ãven fordulhatott a cÃmvédÅ‘, és azonnal otthagyta mindkét Ferrarit, egy körrel késÅ‘bb már másodpercen kÃvül autózott hozzá képest a pole-ból induló Sainz. Az elsÅ‘ kiállások után Verstappen már 5 másodperc körüli elÅ‘nnyel is vezetett, viszont a Ferrarik - Pérezzel a sebváltójukon - elkezdek visszazárkózni, amit Sainz addigi legyorsabb versenyköre is mutatott, a hollandot pedig az is hátráltatta, hogy az elsÅ‘ etapját elnyújtó Hamiltonon is át kellett rágnia magát, de ezt gond nélkül megoldotta a Red Bull versenyzÅ‘je.
A Mercedesek ezúttal nem tudtak beleszólni az élen zajló csatába
A 27. kör végére aztán a két Ferrari is utolérte a hétszeres világbajnokot, és a Parabolica előtt kéz a kézben előzték Hamiltont, akár a kör végén rögtön ki is állt friss közepesekért. A versenytáv féltávját elhagyva immár Pérez miatt aggódhattak a Ferrarik, hiszen a mexikói Leclerc sanyargatta a harmadik helyért, amit a 32. körben végül meg is szerzett, miután DRS-sel kikerülte a monacóit az egyenesben.
Péreztől nem lehet elvitetni, kiválóan versenyzett vasárnap
Tizenöt körrel a vége elÅ‘tt Verstappen már több mint nyolc másodperccel vezetett Sainz elÅ‘tt, akihez egyre közelebb ért a másik Red Bullal Pérez. A mexikói körökön keresztül próbálta levadászni az elÅ‘tte haladó Ferrarit, de a 43. körig nem járt sikerrel. Ez ugyancsak Verstappen malmára hajtotta a vizet, hiszen hat körrel a vége elÅ‘tt már 12 másodperccel vezetett, részben a mögötte csatázóknak köszönhetÅ‘en. Pérez végül a 46. körben tudta szabályosan megelÅ‘zni a másik Ferrarit is, Ãgy kialakÃtva az idén már oly sokat látott Red Bull 1-2-Å‘t.
Hamilton és Piastri is keményen küzdöttek, végül majdnem mindketten kiestek, miután a négyes bejáratán ütköztek. A versenybÃrók a hétszeres bajnokot találták bűnösnek az esetért, Ãgy öt másodperces idÅ‘büntetést kapott
Miután Pérez elhúzott a két Ferrari elÅ‘l, a piros autók egymást kezdték gyepálni. Leclerc keményen támadta az elÅ‘tte haladó csapattársát, viszont Sainz sem akarta könnyedén adni magát, a párbaj pedig ütközésbe torkollott a 4-5-ös kanyarkombinációban, de végül mindketten sérülés nélkül tovább tudott menni. Egy körrel a vége elÅ‘tt még mindig az jelentette a legnagyobb izgalmat, hogy melyik Ferrari végez a dobogó alsó fokán, vagy az, hogy egyáltalán célba érnek e a piros autók, hiszen nem kÃmélte egymást a két csapattárs. Verstappen végül hat másodperccel nyerte az Olasz NagydÃjat, mögötte Pérez futott be, a harmadik helyet pedig vérrel-verÃtékkel Carlos Sainz szerezte meg. Leclercnek maradt a negyedik hely, mögöttük a két Mercedes futott be Russell-Hamilton sorrendben, Albont intette le hetedikként a kockás zászló, az elsÅ‘ tÃzet pedig Norris, Alonso, és Bottas teszi teljessé. Folytatás két hét múlva Szingapúrból!
Az Olasz NagydÃj végeredménye:
A bajnokság állása tizenöt hétvége után: