Itthon próbáltuk az új Suzuki Swiftet: jobb mint valaha!

Egy hengert elvesztett, de ettől nem lett rosszabb az új Swift

Már a Suzuki kisautója sem kapható négy hengerrel, de ettől tényleg rosszabb lett? Erre kerestük a választ a hazai bemutatón, a Swift pedig csattanós választ adott!

Manapság 2004-re datálja hivatalosan a Suzuki a Swift megjelenését, ugyanis ekkor vált globálisan elérhetővé, viszont mi magyarok pontosan tudjuk, hogy a valódi története régebbre nyúlik vissza. 1992 októberében ezzel a típussal kezdődött el a termelés Esztergomban, de ha visszább lapozunk a történelemkönyvekben, akkor már az 1980-as évek elején is forgalmazott a Suzuki „fürge” (a swift japán jelentése) néven autókat, így a mostani a hatodik nemzedék. Az új generáció megjelenése ízlés kérdése kinek mennyire jön be, de abban talán konszenzusra juthatunk, hogy a sportosabb külsőt visszább vették, és egy kedvesebb formatervet kapott. Ezzel nem is annyira titkoltan a hölgyeknek szeretne imponálni.
Hirdetés
Még mielőtt alaposan kiveséznénk az utasteret, az ajtók is rejtegetnek érdekességet. A mérnökök különös figyelmet fordítottak a kintről érkező zajokra, ezért a hangszigetelő anyagot nem sajnálták az egyébként igencsak könnyű Swiftből. Emiatt főleg az első ajtók csukása meglepően nagy erőt kíván, de hátul is megfigyelhető a jelenség – gyorsan leszögezném, azért nem kell egy a G Merci „ajtócsapkodására” gondolni. A belső tér jelentősen átalakult a kifutó modellhez képest. A 9 colos multimédiás érintőképernyő immár a műszerfal tetején csücsül, a klímavezérlő így valamivel fentebb került, ez szerencsére továbbra is fizikai gombokkal szabályozható. A kormányon is marad a hagyományos megoldás, de még a műszeregység is analóg, csupán a közepén találni egy 4,2 colos színes LED kijelzőt. Mára a Swiftet is utolérte a „downsizing”, így az 1,2 literes benzinmotor immár csak három hengerrel dolgozik. Fontos hangsúlyozni, hogy az újdonságban található erőforrás teljesen új fejlesztés (házon belül a Z12E kódnéven fut), amelynek megalkotásánál a fő szempont a takarékosság volt. A gyári adatok szerint 4,2 liter környékén alakul a fogyasztása a WLTP ciklus szerint, az elődnél ez 4,7 liter volt 100 kilométerre vetítve.
Hirdetés
A Budapest belvárosában tett rövid próbakör alatt rögtön válaszolt a Swift a legsúlyosabb kritikára, amit már így látatlanban megfogalmaztak ellene. Az ötfokozatú kézi váltóval a három henger ellenére is simán megoldható a dinamikus közlekedés. A program bizonyos pontján még egy forgalomtól elzárt területen szlalomozásra is lehetőségünk nyílt, és a kisautó itt sem vallott kudarcot, viszonylag jól viselte a hirtelen irányválásokat, de kár lenne tagadni, a magyar utakat nem szereti, a legtöbb úthibát érezni benne. A legfontosabb kérdés viszont, mennyit kérnek mindezért? Az új Swift minden esetben az 1,2 literes benzinmotorral és a 12 voltos hibrid rendszerrel vihető haza. A legolcsóbb alternatíva a GL felszereltségi szinttel, elsőkerék-hajtással és ötfokozatú manuális kapcsolóval 7 130 000 forintról indul, míg a csúcsmodellnek CVT váltóval és GLX csomaggal 8 600 000 forint az alapára. Jelenleg a márka hazai oldalán a MySuzuki programmal 1 millió forintos kedvezményt biztosítanak az összes kivitelre.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.05.19. at 07:13
    Permalink

    Semmivel sem jobb mint a régi, de legalább csúnyább és drágább 😀

    “A gyári adatok szerint 4,2 liter környékén alakul a fogyasztása a WLTP ciklus szerint, az elődnél ez 4,7 liter volt 100 kilométerre vetítve.”

    Fura hogy a suzuki.hu szerint a régi CO2 kibocsájtása 107g az új swifté 105g a gyári fogyi pedig 5 decivel kevesebb. Ezt hogy?
    Egyébként is elég nehéz elhinni a fél literes fogyasztáscsökkenést, az előd is mild hibrid volt már, ráadásul nem keveset nőtt a súly is. Gyanítom hogy valós körülmények között kb. ugyanakkora lesz a fogyasztása.

    • 2024.05.19. at 15:06
      Permalink

      A WLTP biztos hogy érdekesen számol de én a 4 és 3 hengerben keresném a co2 fogyasztás különbséget. Szerintem átlagfelhsználónál a 3 hengeres többet fog enni, aki meg gerhard plattnert játszik annak ki jöhet a fogyasztás különbség.

    • 2024.05.28. at 16:52
      Permalink

      hihetetlen hulyeseg folyik az autoiparban…
      3henger 105co…. es meg egy hibryd is segiti a menetben…. egy szarral tobb ami tonkre mehet!
      a suzukinak mar 10 eve is volt 100co-os motorja 1200cc 4henger 90LE…
      akkor hatra megyunk es nem elore? koszonjuk EU!
      de ezt a 3hengres hulyeseget a Mitcsu megcsinalta tobb mint 10 eve igaz hibryd nincs!
      3 hengeres 1000cc 71Le 92co
      3hengeres 1200cc 80Le 100co
      kb 2012ben fejlesztettek ki!

  • 2024.05.19. at 07:27
    Permalink

    Te jó ég… 19-ben 3.250.000 ft-ért vettem az alapmodellt (2017-es modellt újonnan természetesen). Kihajítottam a gagyi rádiót belőle egy 100asért és azóta sincs vele gond. Szerencsére akkor még volt sima benzin a a brutáldrága kamuhybrid felirat nélkül. HÉTMILLIÓ??? Hogy jön ez ki? Ennyi infláció azért nem volt, vagy az a 70 kg hybrid felirat tényleg?

  • 2024.05.19. at 11:20
    Permalink

    2019-ben vettem meg az akkori új modelt. Nagy csalódást okozott. Számítottam ugyan arra, hogy az árral egyenes minőséget kapok, de még így is sokkolt az az elképesztő igénytelenség, ami az autót jellemezte. Akkoriban azon is lehetett izgulni, hogy hol gyártják a Swiftet, mert a Japánban és Portugáliában? gyártott modellek között is hatalmas minőségbeli különbség volt. A Swift könnyűsége pedig a kocsi hátránya. Mindig erősen kellett fogni a kormányt – városon kívül -, mert a legkisebb szellő is meglökte a járművet. Hamarosan meg is váltunk egymástól, soha többet nem kellene. Aki bevásárló autónak akarja használni, annak megfelelő lesz, de ahhoz viszont drága. Ezeket a hibrid motorokat el kellene felejteni – nemcsak a Suzukinak -, hanem minden gyártónak. Legyen egy autó tisztán benzines, dízel vagy elektromos, de hibrid ne. A nőknek ugyanazok a kocsik tetszenek, mint a férfiaknak, tehát ezt a “titkon hölgyeknek szeretne imponálni” bullshit szöveget felejtsék el a gyártók, mert mindenki a saját pénztárcájának leginkább megfelelő kocsit fog választani.

      • 2024.05.19. at 12:49
        Permalink

        “Megkülönböztetünk hibrid és plug-in hibrid négykerekűeket. Mindkét esetben igaz, hogy robbanómotor a fő erőforrás, viszont az ülés alatt vagy a csomagtartó egy eldugott részén már be van építve egy vagy több elektromotor is. Az egyszerű hibrid autók a gyakorlatban abban különböznek a szimplán normál benzines vagy dízeles kocsiktól, hogy a fékezéskor létrejövő energiát tárolni tudják egy erre a célra kialakított akkumulátorban, amelyet aztán az autó fel tud használni a gyorsításkor, így csökkentve az üzemanyag felhasználását, ezáltal pedig a káros anyagok kibocsátását. Ezekkel a járművekkel maximum néhány kilométert tudunk csak megtenni pusztán az elektromos motor segítségével, az erőforrás nem tölthető külső eszközzel. Ezzel szemben a plug-in hibrid járművek nagyobb kapacitású akkumulátorral vannak felszerelve, amelyek már kívülről feltölthetőek, ezzel pedig optimális esetben akár negyven-ötven kilométer is megtehető, a robbanómotor használata nélkül. Ez azonban nem biztos, hogy meg fog valósulni, ugyanis a klíma, vagy valamilyen nagyobb fogyasztó bekapcsolásakor azonnal vált a jármű a belső égésű motorra. Ezért, bár a városi használatra ideális választás lenne csak az elektromos üzem használata, ráadásul olcsóbb is, semmi nem kényszeríti arra az autóst, hogy valóban azt használja. Főleg, hogy naponta tölteni kell, ha minden nap ezzel közlekedünk. Nagyobb távolságok megtételéhez pedig mindenképpen szükség van a robbanómotoros üzemeltetésre. Mindezek ellenére valóban mérsékelheti valamelyest a káros anyagok kibocsátását. Ha meg szeretnénk vásárolni, nem árt tudnunk egy-két dolgot. Az üzemanyag fogyasztás csökken, így az erre fordítandó összeg is, ugyanakkor a hibrid autók több alkatrésszel rendelkezhetnek, amelyek el is romolhatnak. Ez ugyanakkor már nem igaz az elektromos autókra, amelyekbe a robbanómotor elhagyásával, sokkal kevesebb alkatrészt kell beépíteni. Cserébe azonban ezeknek a kocsiknak a vételára jelentősen magasabb.“

        • 2024.05.19. at 20:47
          Permalink

          Honnét másoltad ezt az állatságot? Ja, Kovács Autószerviz… Ezek se láttak még hibrid autót.

          “Robbanómotor”, “az ülés alatt vagy a csomagtartó egy eldugott részén már be van építve egy vagy több elektromotor is”.

          Ülés alá beépített villanymotor, ezt aranyba kéne foglalni.
          Valami értelmes oldalt nem néztél? Ott láthatod, hogy egy Toyota Prius vegyes fogyasztása 4,5 liter, ezt nagyon messziről figyelgeti egy 1800 cm3-es, benzines autó, automata váltóval.

          • 2024.05.19. at 22:57
            Permalink

            Tudod, amikor a cégnél mérnökök hülyéskedünk, azt általában mi érjük, a hozzád hasonlók nem.
            Nem baj ez, csak tudd hol a helyed.

          • 2024.05.20. at 08:25
            Permalink

            qq

            “cégnél mérnökök… általában mi érjük”

            Bruhaha. Cég = elmeosztály, mérnökök = ápoltak.

    • 2024.05.19. at 19:15
      Permalink

      Motor vehicle assembly plants in Portugal‎ :

      Citroën Berlingo 2018-present
      Peugeot Partner 2018-present
      Opel Combo 2018-present
      Fiat Doblò 2022-present

      Volkswagen T-Roc 2017–present

  • 2024.05.19. at 21:59
    Permalink

    Úristen de jó analóg műszeregységet látni 2024-ben egy új autóban! Kár, hogy a Swift részletei soha nem néztek még ki ennyire esetlenül. Az eleje nekem pont bejön, még ha elcsépelt is ez a hűtőmaszk-forma. Profilban viszont már vegyes a kép: a kilincsek visszatérése üdítő, de nem tudom mi értelme a sötétített C-oszlopnak (a Citroën ugye az A-oszloppal játsza ezt a marhaságot). Hátulról viszont egyenest olyan, mint ha egy nagyon idétlen manga karakter vigyorogna az emberre. Az antanna nagyon képzavar, az az óracsoporttal ellentében inkább negatív jele a régimódiságnak, ezen az autón szerintem bárki fizetne egy kis extrát a cápauszonyért. Beltér nagyjából oké, s eddig is sokkal jobb volt az Ignis/Swift kezelőegysége, mint a magyar gyártású kocsijaiké, de a multikormányon azért még lehetne rendezgetni kicsit a gombok helyzetét. Kíváncsi leszek rá élőben, mert a makrofotókon tök olyan, mint ha fényezési hibák lennének a járművön.

  • 2024.05.20. at 15:18
    Permalink

    Mi az a hülyeség, hogy 2004-től létezik a Swift? Maga a Suzuki írja a Magyar Suzuki Zrt. oldalán, hogy Magyarországon 1992. októberében kezdődött az 5 ajtós Swift gyártása, 1993-ban indult a Swift sedan gyártása. Amúgy pedig Swift már a 80-as években is létezett, ha minden igaz, akkor 1986-tól.
    Azzal nincs gond, hogy 3 hengeres lett, mert ebben a méretosztályban már minden autó 3 hengeres. Az nagyobb baj, hogy az 1,2-es motort használják, ami szívó benzines. A 111 Nm nem azt vetíti előre, hogy egy dinamikus autó lesz. Ha már 3 henger, akkor jobb lett volna, ha a Suzuki meglévő ezres turbo motorját használják, az 111 LE és 170 Nm, sokkal kellemesebb lenne vezetni. Az, hogy mennyit fogyaszt, majdnem mindegy, hülyeség 1-2 decin vitatkozni. Ha egy ilyen autó 5-6 liter között van valahol, az teljesen jó.
    Pozitív, hogy végre helyén van a kilincs. A Suzuki régebben azért volt jó, mert a legolcsóbb volt, nem volt rossz vezetni és egy megbízható autót kaptunk. Ma már messze nem a legolcsóbb. És ha már a nőkről volt szó, szerintem egy nő előbb választ egy Cliot, Peugeot 208-ast, Opel Corsat. Ráadásul ezek nem drágábbak és mindegyikhez van turbo motor. Ma már a Dacia Sandero is egész kellemes és olcsóbb. Magyarországon leginkább a hagyományok miatt veszik majd. Külföldön nem tudom, mert ott nem nagyon tényező a Suzuki, amit nem nagyon értek, mert azért kategóriájában egész jó autó. Talán a marketing nem olyan jó, vagy tényleg nem tudom.

    • 2024.05.20. at 18:18
      Permalink

      “Mi az a hülyeség, hogy 2004-től létezik a Swift?”

      Öt tippem is van, amiért a 2004 előtti Swifteket nem vették számításba:

      1. Lehet, hogy “szégyellik” őket, emiatt nem is lettek a bemutatón kiállítva…

      2. A Swiftet Cultus néven is árusították szerte a világban, és jóval nagyobb területen futott ezen a néven, mint Swift néven, emiatt nem számították bele a régebbieket. Olyasmi ez, mint amikor Auris néven futott Európában a Corolla, vagy Rabbit néven Amerikában a Golf. De összegészében ezek kevésbé hangsúlyos típusnevek, többet csak a kényszer szült.

      3. Japán szemszögből a 2004 előtti Swiftek már nagyon öregek, emiatt nekik azok már olyanok, mintha sosem léteztek volna, letűnt kort idéznek, el kell őket felejteni, bár ez igazából összefüggésben van az 1. ponttal.

      4. Formanyelv szerint a 2004 előtti Swiftek annyira mások voltak, mint a 2004 utániak, hogy egyszerűen nem illenek a sorba, a “vasaló” Swifteket viszont vidáman egymás mellé lehet állítani, hadd lássa őket és a fejlődési lépcsőjüket a tisztelt nagyérdemű.

      5. A 2004 előtti Swiftre sokan azt mondják, nem is valódi Suzuki volt, hanem GM-fejlesztés, de legalábbis közös munka, emiatt úgy lehet vele a Suzuki-vezérkar, hogy nem teljesen az ő érdemük, így ki sem állították.

  • 2024.05.20. at 18:57
    Permalink

    Kinézetre döbbenetes visszalépés gyakorlatilag minden téren, ha ez lenne a ’24es Alto akkor még jó is lehetne, de ez így rémes.
    Szemből iszonyat, megint a centis illesztés a lámpa+géptetőnél, mint az 1el ezelőtti Scrossnál, Oldalprofilból meg simán béna, a “normális” kilincset sokan hiányolták, nem vagyok benne biztos előnyére vált h visszakapta, ennyi pénzért plusz a -1hengerrel nem lesz bestseller.

    Sikerült egy sportos, vagány kisautóból ilyen belpiac szerű vackot csinálni.

Vélemény, hozzászólás?