Verstappen ismét győzött, a Ferrari beugrója nagyot küzdött

Oliver Bearman szenzációsan versenyzett élete első F1-es versenyén Szaúd-Arábiában

Verstappen Bahrein után magabiztosan győzött Szaúd-Arábiában is csapattársa előtt, míg a dobogó legalsó fokára ismét egy Ferrari állhatott fel, ám az igazi szenzációt Carlos Sainz helyettese szolgáltatta.

Pénteken váratlan hírek érkeztek a Ferrari garázsából, az olaszok bejelentették, hogy Carlos Sainz egészségügyi okok miatt nem tud részt venni a hétvége folytatásában. A helyét a mindössze 18 éves Oliver Bearman vette át, a rajt előtt pedig mindenki azt latolgatta, mire mehet a fiatal brit a 11. helyről startolva a versenyen. Az autók még fel sem álltak a rajtrácsra, az egyik Alpine máris technikai gondokat jelentett, és bár Gasly elindult, már az első kör végén ki kellett jönnie a boxba a váltó meghibásodása miatt. Az élmezőny ezzel szemben gond nélkül eljött, Verstappen esélyt sem adott a mellőle rajtoló Leclerc-nek, akit majdnem Pérez is megelőzött a piros lámpák kialvása után. A 4. körben viszont már nem tudta visszaverni a mexikói támadását, és az egyenesben könnyűszerrel ment el a Red Bull mellette. A másik Ferrariban Bearman a lágy gumi adta előny ellenére beszorult Tsunoda mögé, aki kőkeményen védekezett ellene.
Hirdetés
A negyedik szaúdi verseny hű maradt rövidke történelméhez, és mindössze 7 kört kellett várni, hogy az Aston Martin biztonsági autót a pályára kelljen küldeni egy Aston Martin miatt, ugyanis Stroll a bal elsővel megütötte a falat, majd nyílegyenesen száguldott a techpro fallba, miután a törött felfüggesztés miatt irányíthatatlanná vált az autója. Verstappen vezényletével a mezőny nagy része a boxutca fele vette az irány, aki mögött Pérez szándékosan visszalassított annyit, hogy a csapat kényelmesen ki tudja cserélni mindkét autón a kerekeket, ám a taktika visszafelé sült el, és a két Red Bull közé befurakodott Hamilton, míg a vezetést Norris vette át, aki nem jött a pitbe. Az újraindításra a 10. körig kellett várni, Verstappen azonnal támadásba lendült, ám első próbálkozásra nem tudta megelőzni Norrist, aki remekül indított, ellenben Leclerc azonnal visszavette Piastritól a boxban elvesztett pozíciót. Kicsivel hátrébb a keményekre váltó Bearman is nagy nehezen átvergődte magát Tsunodán: az újonc brit ügyes manőverrel utasította maga mögé az RB-t az egyes kanyarban. A 12. körben aztán Verstappen megelőzte Norrist, aki valószínű ekkor már nem emiatt aggódott, hiszen a toronyban a rajtját jegyezték kiugrás miatt, amit a mellőle induló Russell is jelentett korábban, de a mögötte érkező Pérez sem lehetett nyugodt, aki ellen vizsgálatot is folytattak, mert a csapat ráengedte Alonsóra még a biztonsági autós időszak alatt.
Hirdetés
Leclerc a 15. körben tovább folytatta a boxban elvesztett helyek visszaszerzését, és Hamiltont is maga mögé utasította, akit korábban Pérez előzött. A mexikóinak ez kevés vigasz lehetett, hiszen időközben megszületett a döntés az 5 másodperces büntetéséről veszélyes kiengedés miatt. A Ferrari nem csak monacói versenyzője miatt örülhetett, ugyanis a 38-as rajtszámmal versenyző Bearman megelőzte Zhou Sauberét is, így már a pontszerző helyek egyikén haladt. A futam féltávjának teljesítése után Verstappen több mint 6 másodperces előnyt autózott ki az élen, és jobb híján a leggyorsabb körökkel szórakoztatta magát. Mögötte már a csapattársa érkezett, aki időközben megelőzte Norrist, a létfontosságú manőver után pedig el is húzott több mint 5 másodpercre. A britnek nagyobb gondja is akadt ennél, hiszen Leclerc utolérte a keményebb, de frissebb keverékű abroncsokon, és a 26. körben át is lépte, így Bahreinhez hasonlóan ismét egy Ferrari körözött a két Red Bull mögött. A másik McLarenben Piastri próbálta hosszú körökön át megelőzni az 5. helyen száguldó Hamiltont, viszont nem tudott annyival gyorsabb lenni, hogy ezt kivitelezze.
Hirdetés
Csupán a verseny utolsó harmadában kezdett kirajzolódni, hogy azok jártak jól, akik a biztonsági autós periódus alatt álltak ki kereket cserélni, hiszen a kint maradó Hamilton hiába haladt a verseny jelentős szakaszában az ötödik helyen, a 37. körben megejtett cseréje után csak a 9. helyre jött vissza, míg az előtte köröző Norris is csak Bearman mögé jött vissza. Az élen eközben nem sok változás történt, Verstappen már 8 másodperccel vezette a mezőnyt, a két energiaitalos autó mögött pedig Leclerc több mint 12 másodperces hátrányt szedett össze. Verstappen Bahreinhez hasonlóan magabiztos győzelmet aratott, ám ezúttal a leggyorsabb körről, mögötte Pérez futott be másodikként az öt másodperces büntetése ellenére is. A dobogó legalsó fokára ezúttal is egy Ferrari állhatott, viszont most Leclerc pezsgőzhetett a bikásokkal, és még a leggyorsabb kört is bezsebelt. Negyedikként Piastrit intette le a kockás zászló, mögötte az egyetlen talpon maradt Astonnal Alonso futott be. Őt követte Russell, majd meglepetésre sem Norris, sem Hamilton nem tudta megelőzni a Ferrari beugróját, így Bearman a hetedik helyen futott be élete első versenyén. A két brit mögött némi meglepetésre Nico Hülkenberg vitte haza az utolsó pontot.
Versenyző Pont
1. Verstappen 25
2. Pérez 18
3. Leclerc 16
4. Piastri 12
5. Alonso 10
6. Russell 8
7. Bearman 6
8. Norris 4
9. Hamilton 2
10. Hülkenberg 1

Hirdetés
A bajnokság állása két forduló után:
Versenyzők Pontszám Csapatok Pontszám
1. Verstappen 51 1. Red Bull 87
2. Pérez 36 2. Ferrari 48
3. Leclerc 27 3. McLaren 28
4. Russell 18 4. Mercedes 27
5. Piastri 16 5. Aston Martin 13
6. Sainz 15 6. Haas 1
7. Alonso 12 7. Sauber 0
8. Norris 12 8. Williams 0
9. Hamilton 9 9. RB 0
10. Bearman 6 10. Alpine 0

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?