808 lóerővel dübörög tovább a Challenger Hellcat
Új kivitellel mutatkozott be a legerősebb Dodge
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Búcsúzott a Demon, érkezett a Redeye, ami ha nem is annyira radikális, a 800 lóerőt így is meglépi. Friss külsőt is hozott, változott a géptető és szélesebb is lehet a karosszéria.
Nem annyira radikális, mint a Demon, de egyelőre nem is az volt a cél, hogy annak utódjaként érkezzen. A most bemutatkozott Redeye a Hellcat erősített változata, méghozzá 808 lóerőre és 957 Nm nyomatékra húzták a 6,2 literes kompresszoros V8-ast. Maga a feltöltő is változott, 2,7 literes lökettérfogatú szíjmeghajtású kompresszort kapott, amit közvetlenül a főtengely hajt meg. A motor 25 fő komponensén változtattak, akárcsak a Demon esetében, itt is erősebb dugattyúk és hajtókatok kerültek a V8-asba, valamint hatékonyabbá tették a kenést és az üzemanyag-rendszert.
A Hellcat Redeye 3,4 másodperc alatt gyorsít 0-60 mérföld per órára, ez 96 km/h-t jelent, valamint 326 km/h-s sebességet is elérhet. Kétféle végáttétellel érhető el a nyolcfokozatú automata váltó, annak függvényében, hogy a gyorsulás, vagy a magasabb végsebesség a lényeg, valamint a karosszériája is lehet hagyományos, és szélesített. Ugyanakkor mindenképp jár a hatékonyabb lehető ellátást és durvább kinézetet biztosító kétlukú géptető.
A Dodge Challenger Hellcat Redeye különleges megkülönböztető emblémája a ugyanaz a vadmacska fej, amit jól ismerünk, ám annak szemét vörös ékkő hatású kiegészítővel dobták fel. A 2019-es szezonra a Hellcat mindegyik kivitele kicsit változott, alapból 727 lóerőre növelték a V8-as erejét, valamint elérhető hozzá a szélesített karosszéria is, ám a géptető marad a hagyományos kisebb légbeömlőkkel mutatkozó. Adaptív futóműve mellé jövőre jár a Demonban bemutatkozott rajtprogram, valamint az eddig is 20 colos könnyűfém felnik, de új színárnyalatok is érkeztek a kínálatba.