Európa ura akar lenni a Hyundai
Európai uralomra tör a Hyundai
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Merész törekvései vannak a koreai gyártónak, 2021-re ő akar lenni Európa legkeresettebb autógyártója.
Amíg az elmúlt időszakban az újonnan érkező i30 N és i30 Fastback modellekről szóltak a hírek, addig a Hyundai vezérigazgatója, Thomas Schmid elárulta, hogy mi a vállalat terve az elkövetkező néhány évben. A CarAdvicenak adott interjúban a következőket nyilatkozta: "A legújabb modellek jelentős ambíciót jelentenek, a célunk, hogy 2021-re a legkeresettebb márka legyen a Hyundai Európában. Az addig megjelenő 30 új modell és különböző modellváltozat minden bizonnyal nagyban hozzásegít minket ehhez."
A Hyundai hisz abban, hogy az online értékesítési stratégiák nagyban segítik majd a cél elérését, a Teslánál ez a módszer már évek óta jól működik. Üzleti modelljüknek négy sarokköve van: a SUV-ok, a jövő technikája, azaz a hibrid és elektromos hajtások, az i modellek és a nagyteljesítményű N-es modellek. 2016-ban a 14. helyen állt a koreai gyártó Európában 505 396 eladott autóval. A kontinensen egyebek mellett olyan márkákat kell majd legyűrni, mint a Toyota, a Citroën, a BMW, az Audi, a Mercedes, a Peugeot, a Ford és a Volkswagen.
[i]És ha csak az elmúlt 25 évet nézem, nálunk mindig német autót vett a kormányzat[/i]
Most szerelik a fényhidakat 250 új Suzuki Vitara rendőrautóra, a legutóbbi beszerzésben 150 Suzuki Swiftet vettek ügyintézői autónak, de volt már jó 10 évvel ezelőtt nagyobb Nissan Pathfinder-beszerzés is schengeni alapból, meg azért már a két évtizedig szolgáló Toyota Hiace esetkocsi-flottát se felejtsük el.
Lehet, hogy a Hyundai jobb abban, hogy egy dolgozóra hány kocsi jut, de ugye ez a verseny nem erről szól. Ha arra akartál célozni, hogy a többiek emiatt nem lesznek versenyképesek, azt azért nem tartom valószínűnek, de ha ennek hatása lesz, az nem 3 és fél év, hanem sokkal hosszabb idő alatt jön ki. Arra is gondolni kell, hogy rengeted a céges és kormányzati beszerzés. És ha csak az elmúlt 25 évet nézem, nálunk mindig német autót vett a kormányzat (ide értve a Fordot és a Skodát is), de nyilván nincs ez másként a németeknél sem. Szóval ha a Hyundai az első 10-ben lesz az szép, ha versenytársai felét megelőzi és az első 7-be kerül, az csúcsteljesítmény lenne.
A Hyundai fényévekkel jobb modellekkel sem tudta lenyomni még a toyotást sem. Most, hogy a Toyota kezd magára találni (pl CHR), a Hyundai csak álmodozhat az előrelépésről…
Az Opel és a Mitsubishi felvásárlás miatt esetleg lépnek előre mert kiesnek önálló cégek. De annál reménytelenebb a PSA-Opel elé kerlniük…
Létezik egy “autó/foglalkoztatott” nevű gazdasági mutató az iparágban, ami nem túl meglepő módon azt méri, hogy egy autógyártó 1 darab alkalmazottjára hány legyártott gépkocsi jut 1 év alatt. Ebben magasan a koreaiak vezetnek (Hyundai: 31 autó/alkalmazott), utánuk japánok, amcsik, franciák, olaszok (20-30 autó/alkalmazott), a németek pedig a sor végén kullognak még az elbocsátási hullám után is (VW, Merci, BMW: 16-18 autó/alkalmazott). Persze ezt lehet kicsit kiszervezéssel kozmetikázni, de annyira nem, hogy kétszer annyi munkás kelljen egy autó előállításához. Ha ehhez hozzáadod, hogy a Hyundai az olcsó tömeg-hibridekben látja a jövőt, mindjárt nem olyan irreálisak az elképzeléseik – a káposztazabálók most baromi nagy bajban vannak, s ezt minden versenytársuk igyekszik majd kihasználni. Persze van abban is valami, amit te írsz, de egy top3 simán kinézhet nekik Európában.
Ez azért inkább marketing, mint reális jövőkép. Először is 2021 nagyon közel van, kevesebb, mint 3 és fél év van hátra addig. Ez olyan iparágban, mint az autógyártás, ahol több éves fejlesztési ciklusok vannak nagyon rövid idő. A Hyundai bármennyit javulna, a többiek nem tudnak annyit rontani, hogy ez a terv valósággá váljon. Lehet, hogy valaki ront, nem jó marketinget választ, stb., de arra kicsi az esély, hogy mindenki kivétel nélkül így tegyen. Aztán azzal is számolni kell, hogy Európában azért jelentősége van a hagyományoknak is. Egyrészt a németek – egy része – német kocsit fog venni, mint ahogy a franciák szeretik a Renaultot, Peugeotot. Szóval ha a Hyundai 3 és fél év múlva a jelenlegi 14. helyről az első 10-be tudna kerülni, az szép siker lenne.