Egyelőre csak egyetlen hazai Hyundai márkakereskedésben érhetőek el a Genesisek
Először is tisztázzuk, hogy mi is az a Genesis, bár biztosan sokan tudjátok már. Akiknek mégis furán cseng a név, röviden annyit érdemes tudniuk, hogy ez a Hyundai luxusmárkája, amit 2015-ben alapítottak, habár a modellnevekben már korábban felbukkant ez a szó. A koncepció ugyanaz, mint a Toyota-Lexus, a Honda-Acura, vagy épp a Nissan-Infiniti esetében. A jól bevált platformokra igazi prémiumjárgányt épít a Genesis, amelyben persze a kukacoskodók felfedezhetnek néhány Hyundai részletet, ám összességében egyedi és különleges autók készülnek a szárnyas emblémával.
A terv az, hogy Európában is megvessék a lábukat
Ráadásul már itthon is megvásárolhatóak újonnan az egyelőre csupán G-betűs modellek. Hiszen a paletta minden tagjának elnevezése G-betűvel kezdődik, a SUV-ok pedig kapnak egy V-betűt is, majd egy szám következik, ami lényegében utal a méretre is. Mi a GV70-est próbálhattuk ki, ami tehát a manapság oly népszerű SUV-modellek között vadászik a hazai vásárlókra. Méghozzá a középkategóriában, szóval körülbelül egy Audi Q5 vetélytárs, bár annál például nagyobb pár centivel a maga 2857 milliméteres tengelytávolságával és a 4,7 méteres hosszával.
Ha kellően pozitív fogadtatásra lel itthon a "kezdő készlet", akkor akár hivatalosan is elkezdődhet a forgalmazás
Látványra pedig jóval nagyobbnak is tűnik, fantasztikus vonalakkal rajzolták meg a formatervezők. Elöl a hűtőmaszk semmi máshoz nem hasonlítható, ahogy az osztott fényszórók sem. Habár többen is hangot adtak a véleményüknek, hogy látnak benne egy kis Aston Martint, de hát az csak becsületére válik a Genesisnek.
Oldalt sem fogyott el a fantázia. A motorháztető íve folytatódik fény-árnyék vonalként, a C-oszlop pedig játékos, már-már hokiütőre emlékeztető kerettel járul hozzá az összkép különlegességéhez. Amiben még egy kis klasszikus kombis hatás is felfedezhető.
A hátsó pedig megkoronázza az egészet a szintén kettéosztott lámpákkal, a sportos kipufogóvégekkel, illetve az elegáns Genesis felirattal. Apropó feliratok: itt már árulkodó jelek is láthatóak, amiből könnyen beazonosítható a motorizáltság, valamint az összkerékhajtás az AWD jelölésről.
Aki már unja a német prémiumokat, adjon egy esélyt a Genesisnek
Néhány részletmegoldás miatt sokan Aston Martinnak nézték
A 2.5T feliratban sincs semmi csalóka, pontosan azt jelenti, amit elsőre gondolnánk. Két és fél literes, turbós benzines egység. A motorizáltságon egyébként még erősen érződik az amerikai hatás, hiszen a Genesis legnagyobb piaca az USA. Persze már létezik tisztán villanyhajtású változata is, de benzinesei mind ilyen öblösek. Akad még V6-os és egy kisebb négyhengeres, de nem szeretnék nagyon elkalandozni, hiszen a turbós 2,5 literes is egy igazi unikum most a piacon.
A 2,5 literes turbós benzinmotor gyorsan megkedvelhető, annak ellenére, hogy torkos
A 2497 köbcentijéből 304 lóerőt hoztak ki, ami már komoly erő, a hozzá csatlakozó 422 Nm forgatónyomatékkal. Ráadásul ez már 1650-es fordulatszámtól elérhető, míg a maximális teljesítmény 5800-nál érkezik. Mindezt 8 fokozatú automatikus sebességváltó továbbítja a kerekek felé. A tesztautóban ez mind a négy kereket jelentette, ugyanis összkerékhajtással is felvértezték. Azonban az izmossága, illetve a sportos kipufogóvégek ellenére a GV70 inkább a kényelemről szól. A kényelemről és a stílusról, amiről hamarosan szót ejtek az utastérrel kapcsolatban.
Nem volt sajnos sok időm és kilométerem az autóval, de annyit biztosan állíthatok, hogy a futóművét nem hangolták túl feszesre, ezzel is a komfortnak kedvezve. Kormányzása tűpontos, az összkerékhajtással csodásan tekereg a kanyargós hegyi utakon is, persze azért kíváncsi lennék, milyen hátsókerék-hajtással. Szóval nagyon kellemes az összhatás, lehet választani különböző üzemmódok között is, ám a sportnak nem láttam sok értelmét, a komfort és a spórolós minden tekintetben megfelelő volt, ráadásul még offroad programok is szerepeltek a palettán, de terepezésre már nem volt idő. A fogyasztás viszont kényesebb kérdés. A gyáriak 10-11 liter közé lőtték a hivatalos adatot, a rövid tesztkörön a fedélzeti rendszer 12 litert írt ki 100 kilométer után. De hát nagy motor, nagy erő – nagy étvágy.
Elképesztően magával ragadó az utastér hangulata a vörös burkolatokkal
Érezni a tökéletességre való törekvést
Végül az utastér. Biztosan akadnak majd, akik túlzásnak tartják a vörös bőrbetéteket, amik uralják a látképet, ám élőben fantasztikus látvány. Ezen is érezni egy kicsit az amerikai ízlésvilágot, ám ettől is olyan különleges az autó. Máskülönben az ergonómiával nincs különösebb gond. Az infotainment érintőképernyős (14,5 colos), de rendelkezésre áll egy tekerőtárcsa is, amivel kezelhető. Ugyanakkor a sebességváltó is tekerőgombos, ezért amíg meg nem szokja a sofőr az elhelyezkedésüket, előfordulhat, hogy a váltó helyett az infotainment gombját tekeri, mert túl közel vannak egymáshoz. Emellett még 12,3 colos digitális műszerpult is jár, amelynek 3D-s kialakítása szemet gyönyörködtető. Meg úgy az egész kidolgozás, az összeszerelés pontossága, az anyaghasználat minősége. Valóban hozza, amit a prémium szegmensben elvárhat a vásárló. Ennek megfelelő a modellek ára is, ám manapság már nem is kirívó, hogy 21-22 millió forintról indul az itthon újonnan elérhető GV70-ek ára. Ráadásul ezekben már eleve gazdag a kényelmi és biztonsági felszereltség. Szóval, aki szeretne egy kicsit mást, egy kicsit látványosabbat, kicsit "színesebbet", mint a német prémiumok, a Genesis modellekkel mindenképp jó lóra tesz.
Szerinted túlzás, vagy jól néz ki a vörös bőrburkolat?
Vezetési élménye kellemes, megjelenése kíváncsiskodó tekinteteket eredményez
GV80-ast már láttam élőben, Bentley Bentaygát is, mindkettőt lehetőségem volt körbejárni. Ezt csak azért írom, mert külsőre a Bentayga biztos ihletet adott a tervezőknek, azzal szokták párhuzamba állítani. Kiállásban, design-ban nekem nagyjából ugyanott volt a két autó, a GV80 nagyon ütős, már képeken is tetszett, és élőben ezt csak tovább fokozta. Itt vannak Európában már egy ideje, shooting brake-jük is van, talán most már csordogálnak majd róluk a tesztek, bemutatók…
Én a dizelre lennék nagyon kiváncsi..210 le körüli, tehát egész jól mozoghat de takarékos is? és elég csendes, a modelhez méltó?
Várható teszt?
Feltételezem, hogy a Genesisben a 2.2 dízel az a Hyunday-Kia féle négyhengeres motor lehet. Azt Kiában vezettem, abban “élhető”, bár alacsony sebességnél kissé zajos.
Kérdés, hogy prémium termékbe rakva elegendő-e a kulturáltsága, illetve mennyi plusz zajszigetelést kapott a “tömegmodellhez” képest.
Ja, amúgy automata Sorentoban zömmel autópályázással 8,5 liter körül kajált.
Santa Fe 2,2 a fogyasztás 130-140km/h 7liter