Hans Zimmer és Renzo Vitale együtt dolgozzák ki azokat a hangokat, amik a jövőben is megdobogtatják a BMW rajongóinak szívét
2019-ben mutatta be a BMW a Vision M NEXT tanulmányautót, melynek futurisztikus dizájnján kívül további érdekessége volt, hogy Hans Zimmer kreálta a hangját. Két okból döntött úgy a bajor márka, hogy nagy hangsúlyt fektetnek villanyautóik hangzására: egyrészt mert biztonsági okokból jogszabály írja elő, hogy nem lehet teljesen néma, nehogy a gyalogosok ne vegyék észre a feléjük suhanó járművet; másrészt pedig mert a belsőégésű motorokkal szerelt autók hangorkánja évtizedek óta olyan aspektusa az autóknak, amiért egyes ügyfelek konkrétan az adott márkát vagy modellt választják. Nehéz lehetett eldönteni, megszakítsák-e ezeket a hagyományokat a villanyautók terjedésével, vagy kockáztatva műhangot csináljanak, ami ugyan kiválthatja néhány rajongó rosszallását ("ez nem is igazi hang"), de ha jól sül el, akár még vonzó is lehet a vevőknek. Az utóbbi opció mellett döntöttek a BMW-nél, így tehát muszáj megtenniük mindent, hogy jól süljön el - márpedig ha Hans Zimmerre bízzák az audiomunkálatokat, akkor nagyon nem lőhetnek mellé.
Hiába lesz a végeredmény csak egy "zúgás", a mesterséges hangokba is sok munkát bele kell tenni, hogy jól egészítse ki a vezetési élményt
Renzo Vitaléval együtt Zimmer minden vezetési helyzetre megkomponálja a szükséges akusztikai élményt. Ez vezetési módtól függően fog változni - például Comfortban harmonikusabb, lágyabb lesz, de gyorsításra sokkal mélyebbre vált. Megint más hangok jönnek majd a hangszórókból Sport módban, amiben már alacsony sebességnél is érezhetőbb a dinamikus vezetési mód, de a hangok is közvetlenebbül reagálnak a vezetésre. De álló helyzetben, "járó motorral" sem maradunk hang nélkül, mint ahogy fékezésnél, visszatöltéskor is külön audioélményben lehet részünk. Ha viszont Eco Pro állásba kapcsolunk, teljesen megszűnik a hangzás, hogy élvezni lehessen a néma suhanást.
Egyedi hangzásvilágot kapnak majd az M-es villanyautók is (mert hogy lesznek ám ilyenek), ezeknél például még nagyobb eltérés lesz a Comfort és Sport üzemmódok között.
"Minden BMW-nek megvan a saját karaktere, amit a hangja is tükröz. Ezért az elektromos BMW M modellekhez olyan hangot fejlesztettünk, ami kifejezetten élénken emeli ki az érzelmekre ható vezetési élményt és biztosítja, hogy a teljesítményt még intenzívebben lehessen érezni" - mondta Hans Zimmer. Az alapverziókhoz képest itt "technikusabb" hangokra kell majd számítani - az biztos, hogy nem a benzinmotort fogja utánozni, de hogy zúgás, sípolás vagy zümmögés lesz, azt egyelőre nem tudjuk. Csak a fenti videó alapján következtethetünk az akusztikai élményre, illetve ugye a Porsche Taycan is kapott hangélményt a gyorsításokhoz, az is alap lehet a találgatásokhoz. 2022-ben érkeznek majd a Hans Zimmer művein megszólaló BMW-k, az i4 és az iX, de a korábban legyártott példányokba is rendelhető lesz utólag, frissítéssel.