Meddig marad életképes a benzin és dízel hajtás?
Milyen változások érkeznek a jövő hajtási rendszereinél?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Bosch egy közleményt adott ki arról, hogy ők hogy látják és mire törekednek az elkövetkező években a belsőégésű motorok jövőjét illetően.
A jövő szempontjából a leginkább megoldásra váró feladat a károsanyag-kibocsátás mértékének csökkentése, melyet a szabályozás tízéves távlatban az Európai Unió területén, az Egyesült Államokban és Kínában is jelentősen korlátozni fog. Például az EU országaiban 2021-től egy átlagos új autó által kilométerenként kibocsátott szén-dioxid maximumát 95 grammban határozzák meg, ami a jelenlegi benzines és dízelmotorok átlagos fejlettségi szintjét figyelembe véve szinte teljesíthetetlenül alacsony értéknek tűnik.
A közvetlen benzinbefecskendezéses motoroknál elsősorban a részecske-kibocsátás csökkentése áll a középpontban. Emellett a benzines rendszerek befecskendezési nyomásának 200-ról 350 bar-ra emelésével a részecskék kibocsátása jelentősen tovább csökkenthető – különösen a magas terhelési tartományok környékén és dinamikus motorműködés mellett.
A dízelmotorok terén a Bosch jó esélyt lát arra, hogy a kipufogórendszerek további fejlesztése – ezen belül is többek között a kipufogógáz utókezelés –, és a szennyező anyagot eltároló katalizátorok széles körű alkalmazása az egyik legkritikusabb nitrogén-oxid kibocsátás akár 80 százalékos csökkentését eredményezheti.
Mindezt összevetve a Bosch szerint a benzinmotorok esetében, az alsóközép-kategóriában 85, a dízelmotoroknál akár 70 gramm alá is szorítható a kilométerenkénti kritikus károsanyag-kibocsátási érték.
A benzines és dízel technológia az elkövetkező években és a 2020 utáni időszakban is megőrzi vezető szerepét a járművek meghajtása terén, de a globális környezetvédelmi kihívásokra megoldást nyújtva alapvető „áthangszerelésen” mennek keresztül a fosszilis energiákat felhasználó hajtási rendszerek.
Hogy nem kaptál még Nobel díjat?
Na látod, itt egy komoly piaci lehetőség, toyota, Violkswagen, samsung mind bénáznak, itt az ideje hogy megmutasd nekik. És neked nagyon jó lesz.
Lehetne ( lehet ) normális akkukat gyártani, amelyeket napenergiával lehetne ( lehet ) tölteni, de valakiknek ez nagyon, de nagyon nem jó.
Amennyi pénzt beleölnek abba, hogy pár százalékokat nyerjenek még a diesel/otto motorok hatásfokán, abból világverő akkukat készíthetnének az elektromos autókhoz, hiszen a hajtás már megoldott, a belsőégésű motorokkal képtelenség olyan hatásfokot elérni, mint az elektromossal, ahol az egyetlen gyenge pont az akku.
Bazeg, tényleg te vagy a villamos!
Igen ez egy vicc, ennek van piaca, a Bosch meg a hozzá hasonlók megmondják lehet meg csiszolni a dugattyús elavult technikát. Kicsit ez olyan bort iszik vizet prédikál stílus mint a Kicsiturbo troll és hasonszőrű társai. Villannyal kombinálják, amiben lassan már a Toyota sem hisz hosszú távon (hybrid technika), még egy ugrás a Mazda motorok felé turbomániás pénznyelő helyett, de gyakorlatilag elér arra a szintre 5-10 éven belül a technika hogy a tisztán villany hajtást olcsóbban előállítani fenntartani lehet kisebb vagy nulla károsanyag kibocsátással.
A Bosch és hasonszőrű társai, az autógyártók ebből élnek hogy úgy reklámozzák az átmenetet mintha a legmodernebb technika lenne, amit a toyota már megtett a hondával karöltve, ők a hidrogénnel próbálnak nem kamu szinten szerencsét.
Valójában a tiszta villany mellett ez lehet a jövő, sőt a japánok hidrogénje rég kész van, csak a buta emberi tudatlan fejek főként az elavult technikás németmánia tartja vissza a fejlődést.
Ez lenne a technika: kipufogógáz sokszoros kezelése, különböző adalékokkal, nagynyomás égig emelése benzin 350-450 bától már nem kormol, dízel 3500bár meg ki tudja?
Ezt isteníti kis Kempelen meg a haverok, így eteti be őket a média, és sajnos ezt a szintet képviseli a tudatlan emberek jelentős része is.
A Bosch megmondta az önvezető autó a távolabbi jövő, hisz ő szállítja a Teslába az elektronikát.
A Google meg már rengeteg különböző helyszínen letesztelte a sajátját, hozzájuk képest kitűnő osztályzattal.
Nagy kamu ez az autóipar ami Európába folyik az állítólagos német dominanciával ami nagy kamu.
A Jaguar Land Rover nem jön ide mert olcsóbb rövidtávon az osztrák Magna, hosszabb távon a cseh- szlovák fél és nem bérekbe hanem adókba, mert bérekbe drágább. Ami várható volt és épp most jelentették be a szájhősök fröcsögésének ellenére:
Kína drágább lett a VW számára, jön Cseh-szlovák gyárakba.
Kamueurópa lemaradóban van mint a borravaló, Magyarország nevű Német filléres csicska meg még inkább.