Íme a 2022-es Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye Widebody Jailbreak: még mindig különkiadásokat kapnak a Hellcat modellek, de sajnos ez már a hattyúdal
Már amióta a Stellantis csoporthoz került a Dodge, azóta egyértelmű a Hellcat modellek veszte, egyedül a dátum volt kérdéses. Most erre az információra is fény derült: Tim Kuniskis, a Dodge CEO-ja ugyanis a Motor Authority magazinnak elmondta, hogy 2023-ban vehetnek majd utoljára Hellcat modelleket a benzinzabáló izomautók szerelmesei. Először a Durango kínálatából tűnik el a Hellcat változat 2022-ben, ezt a trendet a Charger és a Challenger modellek motorválasztéka csak 2023-ban követi.
A Dodge marketingkommunikációja szerint ez nem egy visszaesés, vagy környezetvédelmi kérdés, egyszerűen csak elérték a belsőégésű motorok határait, ennél erősebb, a gyári sztenderdeknek megfelelő megbízhatóságú izomautót nem lehetséges ebből a technológiából kihozni.
Éppen ezért továbblépnek a villanyautók világába, ahol még erősebb, még brutálisabb aszfaltszaggatókat készítenek majd.
Kuniskis még azt is elárulta, hogy 2022-ben már működő prototípussal állnak elő, így hamarosan mindenki láthatja majd az új irányt.
Bár a Durango már nem kap különkiadást, a Chargerből még ugyanúgy készül Jailbreak változat 2022-re
Jelenleg viszont még élnek és virulnak a kompresszoros Hemi V8-asok a legerősebb Chargerek és Challengerek orrában, épp most kaptak különkiadást "Jailbreak" fantázianévvel, amelyhez sötétebb, füstösebb színeket és széles kerékíveket kaptak, na meg persze 807 lóerőt. Ebből a Durango Hellcat változata már nem részesül, az viszont szinte biztos, hogy az utolsó rohamban még jópár vad különkiadása lesz a fennmaradó két szörnyetegnek, biztosan nem csendben vonulnak majd vissza a benzingőzös pokolba.