MARUTI

A márka története

Az egyautós márka – mondhatnánk a Marutira, és félig igazunk lenne. Mivel nálunk az elsőként gyártott Maruti 800 ismert, neve azonosult magával a márkával, bár a Gypsy kisterepjáróból is került néhány Magyarországra. Az 1981-ben alapított indiai autógyár termékei tulajdonképpen Suzuki-modellek: készül itt például Alto, Swift, Wagon R, SX4, hogy az itthon is ismertebbeket említsük. A gyárat az indiai kormányzat hozta létre a főrészvényes Suzuki céggel, de az állam mára kivonult a tulajdonosi körből, helyét befektetők vették át. Indiában ezzel a gyárral kívánták megvetni a modern autógyártás alapjait, amely olcsó és korszerű járművekkel látja majd el az indiai középrétegeket.
Mostanáig 7,5 millió autót gyártottak és adtak el Indiában, valamint további félmilliót értékesítettek Európában és a világ más részein. Az 1988 óta nálunk is kapható Maruti 800 DX alapja a Suzuki Alto. 1984-ben kezdték gyártani, és némi módosítással a programban is maradt. Három henger, 39 lóerő, négyfokozatú kéziváltó, öt ajtó és alacsony fenntartási költségek az ismertetőjegyei. A nyolcvanas évek végén és a kilencvenes évek első felében annyi kelt el belőle nálunk, hogy ma is válogathatunk a piacon fellelhető példányokból – természetesen az egyetlen, a névadó 800-as (796 ccm-es) motorral.
NévMARUTI
CsoportSuzuki Motor Corporation
Alapítás Éve1981
CégnévMaruti Suzuki India Limited (korábban Maruti Udyog Limited)
SzékhelyDelhi, India
Első autóMaruti 800
JelmondatJapán filozófia indiai köntösben
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre