OPEL ASTRA H

(2004 - 2010)

Pozitív


Feltűnésmentes, mégis szemrevaló formaterv, széles karosszéria- és motorválaszték, tágas utastér, modern extrák, jó menettulajdonságok.

Negatív


Elődeinél drágább, az alapmotor gyenge, túlbonyolított audio- és klímavezérlés, komor hangulatú belső tér, nincs pohártartó.

Méret, kényelem, kidolgozás

Megfelelő vezetői helyzet állítható be. Jó a kilátás, de a háromajtósból nehéz hátralátni. A középkonzol apró gombjain nehéz kiigazodni, a vezetői környezet nem otthonos. A szekvenciális indexkart meg kell szokni. Elöl tágas, hátul átlagos helykínálat a ferde hátúakban. A szedán és a kombi hátul nagyobb lábhelyet és nagyobb csomagtartót kínál. Kevés a tárolórekesz, pohártartó pedig nincs.

Különleges felszereltség

Az alap Essentia elég szegényes, érdemes legalább az eggyel jobb Enjoy-t választani klímával és audiorendszerrel, de sokszor voltak akciós csomagok is. Nem túl igényesek a beltéri anyagok, a 2006-os modellfrissítésnél valamit javult a helyzet. Felárért van panoráma szélvédő (GTC), kanyarba bevilágító xenon fényszóró, keréknyomás ellenőrző és aktív futómű is.

Ajánlott motor

A Twinport motorok takarékosabbak a régi Ecotec erőforrásoknál, de a fokozott olajfogyasztás megmaradt. A legjobban az 1,6-osok illenek az Astrába, a szívó 1,8-as nem elég erős, a turbósak pedig sokat fogyasztanak. Igazi vadállat az OPC 240 lóerős motorja. Széles dízelkínálat. Az Fiat 1,3-asa nehezen viszi az Astrát, de az 1,7-esek elég erősek. Fölényes menetteljesítményekre képes a 150 lóerős 1,9-es Fiat dízel, és elég csendes is.

Fenntartási költség

Kiforrott alkatrészek, komoly hibák nem jellemzőek. Futóműve jól bírja a magyar utakat. Beázhatnak a lámpák, nyikoroghatnak a váltók, karcolódik a műszerfal plexije, megbolondulhat a fedélzeti számítógép. A benzineseknél és az 1,7-es dízelnél a vezérlő számítógép esetenként elromolhat.

Biztonság

Ötcsillagos EuroNCAP törésteszt, négy légzsák és blokkolásgátló alapáras. Felárért függönylégzsákot, fejlett menetstabilizáló elektronikát, keréknyomás-ellenőrzőt, és adaptív fényszórót vehetünk.

Típustörténet

Bemutatkozik az Astra H

Háromajtós karosszériával is választható, új motor: 1.8 16V (140 LE), 2.0 Turbo (240 LE)

Kupékabrió és lépcsős hátú karosszéria is kérhető

Új motor: 1.6 Ecotec (115 LE), 1.6 Turbo (180 LE), 1.7 CDTI (110 vagy 125 LE)

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre