Attila régi és új autója után is be kényszerült fizetni a gépjárműadót - emiatt joggal érezheti magát megszívatva.

A gépjárműadót elvileg minden esetben az fizeti, aki az év első napján az autó tulajdonosa volt. Kivétel azonban ebben is van.

Használtautó-telepeknél magától értetődő, hogy a bekerülő példányokat kivonják a forgalomból, különben horribilis költségeket fizethetnének. Így azonban az évforduló előtt leadott és utána megvásárolt autóknál a vevő kényszerül a gépjárműadó megfizetésére, melyet ő az év elején eladott saját autójára is teljes évre meg kell fizessen

Használtautó-telepeknél magától értetődő, hogy a bekerülő példányokat kivonják a forgalomból, különben horribilis költségeket fizethetnének. Így azonban az évforduló előtt leadott és utána megvásárolt autóknál a vevő kényszerül a gépjárműadó megfizetésére, melyet ő az év elején eladott saját autójára is teljes évre meg kell fizessen

Olvasónk, Attila − a Szívató rovatban nem szokatlan módon − némi felháborodással írta sorait: 2011. január 9-én eladtam autónkat, mert kénytelen voltam olcsóbbra cserélni. 2011. január 17-én vettem is helyette egy másikat. Természetesen az eladott autóra az önkormányzat kirótta az éves adót. Később az "új" használtautóra is megkaptam ugyanattól az önkormányzattól a csaknem egész éves, részarányos díjat. Nyilván a régi autóra, az új tulajtól is behajtják a részarányos pénzt. Így egy járműre duplán kaszálnak! Ez jogszerű, és ha az, akkor korrekt?

Az utánfutó max. megengedett össztömeg utáni súlyadóztatása is igen gyomorforgató!

Hogy Ön számára ez mennyire korrekt, azt nem kívánjuk megítélni, nyilván kevéssé, hiszen Ön duplán fizetett. Azonban akár jogos is lehet. Ugyanis, noha az 1991. évi LXXXII. törvény szerint a gépjárműadó alanya, azaz az adófizetésre kötelezett az, aki az év első napján az autó tulajdonosa volt (jogi szöveg szerint: a hatósági nyilvántartásban az év első napján üzemben tartóként, ennek hiányában tulajdonosként szerepel), van két kivétel, melyek közül az egyik ráadásul nem is ritka. Utóbbi nem más, mint a forgalomból való (akár ideiglenes) kivonás, ilyenkor az adó alanya az, aki a forgalomba helyezés hónapjának utolsó napján az autó tulajdonosa/üzemben tartója, az adókötelezettség pedig a forgalomba helyezést követő hónap 1. napján kezdődik − logikusan így van ez az újonnan forgalomba helyezett autóknál is.

A gépjárműadó mértéke éves szinten

Személyautó

  • gyártási évében és az azt követő 3 naptári évben 345 Ft/kilowatt,
  • gyártási évet követő 4-7. naptári évben 300 Ft/kilowatt,
  • gyártási évet követő 8-11. naptári évben 230 Ft/kilowatt,
  • gyártási évet követő 12-15. naptári évben 185 Ft/kilowatt,
  • gyártási évet követő 16. naptári évben és az azt követő naptári években 140 Ft/kilowatt.

Egyéb gépjárművek

Autóbusz, nyergesvontató, lakókocsi, lakópótkocsi esetén a járműnyilvántartásban szereplő saját tömeg; tehergépjármű és pótkocsi, utánfutó esetén a saját tömeg (önsúly) és a terhelhetőség felének összege szerint, légrugós (vagy azzal egyenértékű felfüggesztés) esetén megkezdett 100 kilogrammonként 1200, egyéb esetekben 1380 Ft.

Egy nem túlzottan kirívó, 100 kilowatt, azaz 136 lóerő teljesítményű, 4 évnél nem idősebb autóra 34 500 forint a gépjárműadó, mely két egyenlő részletben, március 15-ig és szeptember 15-ig fizetendő be

Egy nem túlzottan kirívó, 100 kilowatt, azaz 136 lóerő teljesítményű, 4 évnél nem idősebb autóra 34 500 forint a gépjárműadó, mely két egyenlő részletben, március 15-ig és szeptember 15-ig fizetendő be

Ha tehát Ön forgalomból ideiglenesen kivont használt példányt vásárolt, jogosan szedhették be Öntől az új autóra is a gépjárműadót.

A másik, ritkább kivétel, ha már előző évben elhunyt (vagy gazdasági társaságnál megszűnt) tulajdonos esetén az újat csak a következő évben jegyzik be, ilyenkor az év első napjától köteles megfizesse a gépjárműadót az, akit a halálesetet vagy megszűnést követően a hatósági nyilvántartásba elsőként tulajdonosként bejegyeznek.

Az utánfutók adója kapcsán írt észrevétele kapcsán fontos megjegyezni, hogy noha az utánfutók adója valóban összefügg megengedett össztömegükkel, nem egyenesen arányos azzal, hiszen az utánuk fizetendő adóhoz a hatósági nyilvántartásban feltüntetett saját tömeg (önsúly) és a terhelhetőség (raksúly) 50 százalékának összege alapján kalkulálandó, s az így kapott összeg szerint, légrugós (vagy azzal egyenértékű rugózási rendszer esetén) éves szinten 1200, egyéb felfüggesztéseknél 1380 forint fizetendő minden megkezdett 100 kilogramm után.

A gépjárművek adója már bonyolultabb képlet, teljesítmény és kor alapján adódik, az ehhez szükséges adatokat keretes anyagunk mutatja.

Noha Önt ez már aligha boldogítja, kétszer semmilyen esetben sem fizetendő az adó, az viszont, az Ön példájából láthatóan is előfordulhat, hogy autóváltás esetén a régi és az új díja is fizetendő, amennyiben az új példány az adott évben még nem volt forgalomba helyezve.

Megszívattak!
Önt is megszívatták? Van egy története?
Mesélje el nekünk!
Nyomtatás
Megosztás

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (23 db)

Combi27 írta: 4 hónapja

Kubeba!

Arni nem fikáz hidd el, téged vertek át nem kicsit.
A faterom esete sem most volt hanem 2008-ban.Az új adásvételi formátumának nincs köze a vagyonszerzés hitelességéhez, a régi adásvételi is jó volt, csak az újon egységesítették a szöveget.Olyan meg nincs hogy a központi adatnyilvántartót nézik, mert akkor jóval több lenne a visszaélés gépjármű vásárlásakor.Hiszen mi kerül a nyilvántartóba?Az adásvételi szerződésen levő időpont.
A nagy hibát elöször ott követted el hogy az Okmányirodába mentél.Ott tényleg semmit nem tudnak tenni a bírságok ügyében.
"De a törvény alapvetően most is ugyanaz akinek a nevén van azt büntetik"

Ptk-ban az adásvételkor vevő és eladó van.A vevő tulajdonába akkor kerül a gépjármű mikor a vételárat megfizette, és gépjárművet használatra átvette.Ezt nyomatékosítja az adásvételi szerződés
ami a vagyonszerzési bejeletési kötelezettség miatt van.A vagyonszerzés pedig megtörténik a fent említett esetben.
Ergo bármi lehet a központi nyilvántartásban, a használat nem egyenlő a tulajdonjog megszerzésével.

"Nem vagyok hajlandó fénymásolgatni adásvételit ,borítékot venni ,postán sorba állni"

pontosan ezért jártál 4 évig hivatalból hivatalba....

A válaszoláshoz belépés szükséges
kubeba írta: 4 hónapja
arni írta: 4 hónapja

kubeba!



Te anyád majma! Hát ennyire nem lehet egy Magyar barom!

Ha elolvastad volna akár csak a forgalmihoz kapott borítékban lévő adásvételi mintát, ott is szerepel, hogy a tulajdonos, illetve üzembentartó változást mindkét félnek, ismétlem MINDKÉT FÉLNEK egy okmányirodában 15 (naptári) napon belül be kell jelenteni!

Akkor elmondom az én történetemet, mert miután csecsemőnek minden vicc új, hátha segíthetek ezzel valakinek.

Eladásra került egy kifejezetten leharcolt, értéktelen diesel Peugeotom. Megjön a madár, megszakérti, alkudja, majd leteszi a hetvenezer forintot érte. Hozott valami céges adásvételi mintát, melyen csak az első példányon volt bélyegző. De persze a sajnálatos " véletlen" hibát azonnal pótolta tollal. Mondtam, így nem fasza, kértem személyit. Nagy nehezen állt rá a dologra, letetettem vele az asztalra és a telefonommal lefényképeztem.

Elvitték a kocsit, másnap bementem az okmányirodába, az kézzel írott fejrészes adásvételivel, meg a kinyomtatott fényképpel. Tudomásul vették, lefénymásolták és az én példányaimra rányomtak egy dátumot, meg egy okmányirodai bélyegzőt.

Ez a dolog másfél milliót ért, ugyanis két-három hónap múlva jön egy felszólítás X biztosítótól, hogy a tulajdonomban lévő jármű ekkora kárt okozott BP-n a II.-ik kerületben (nem a szegénynegyed) és mivel nyilvántartás szerint nincs biztosításom, ezért nyolc napon belül szíveskedjek rendezni a kárt....

Hát úgy ez kihúzott a szarból. Elfogadták az autópálya bírságnál, a biztosítónál, mindenhol.


Arni!

"Te anyád majma! Hát ennyire nem lehet egy Magyar barom!"


De sajnos lehet hogy barom voltam de a törvények és a szabályok is barom módon voltak érvényben. Azóta már változott a helyzet egy kissé ezen a téren.
Egyébként nem azért írtam le a velem megtörtént dolgokat hogy Te lefikázzál ( anélkül hogy anyáztalak volna téged ) hanem okulásképp mindenkinek!


Csak 2010 június 1 től van érvényben az új szabványos adásvételi szerződés! Az én esetem még az előtt történt!
De a törvény alapvetően most is ugyanaz akinek a nevén van azt büntetik.Mindegy ki használja.

Mivel kereskedés adta el az autót amit megbízási szerződéssel adtam be ők lejentették az okmányirodában és én is! De ez mégsem volt elég mert minden más büntető szerv a központi nyilvántartó adatai alapján szabja ki a bírságot. Kurvára leszarják a Te és bárki más között létrejött polgárjogi szerződést! Mer jogilag nem egyenértékű a központi nyilvántartással. Az nekik a szentírás. Azt lehet büntetni és nem foglalkoznak senki mással. Járj utána jogilag!
Az adásvételid pedig egy oldalon lévő bélyegzővel cég vásárlása esetén a most érvényben lévő új több oldalas szerződésen meg nem érvényes és nem fogadják el úgy ahogy írtad " hibát azonnal pótolta tollal." :-))
Nem akarlak megsérteni de ez egy baromság.Ha tisztában a dolgokkal ezt nem is írtad volna le.


Amúgy pedig ha ilyen jól informált tudor vagy vagy, akkor tudhatnád hogy a biztosító mindenkivel bepróbálkozik hátha kifizeti az autó ja által okozott kárt mert akkor nem nekik kell zsebbe nyúlni. Pedig akkor is ott a MABISZ! Vagy ha kifizeted akkor nem emelik a kötelező biztosításodat. Ez az általános gyakorlatuk. Mindenkinél bepróbálkoznak.
Hol van az leírva hogy még nekem kell zsebbe nyúlnom azért hogy a saját igazamat bizonygassam? Nem vagyok hajlandó fénymásolgatni adásvételit ,borítékot venni ,postán sorba állni,blankettákat kitöltögetni,és 470 ft-ot fizetgetni darabonként minden olyan bírságért amihez közöm semmi! Ezért írtam hogy a törvények szarok!
És mivel megszívtam okulásképp leírtam. :-))

A válaszoláshoz belépés szükséges
arni írta: 4 hónapja

kubeba!

Te anyád majma! Hát ennyire nem lehet egy Magyar barom!
Ha elolvastad volna akár csak a forgalmihoz kapott borítékban lévő adásvételi mintát, ott is szerepel, hogy a tulajdonos, illetve üzembentartó változást mindkét félnek, ismétlem MINDKÉT FÉLNEK egy okmányirodában 15 (naptári) napon belül be kell jelenteni!
Akkor elmondom az én történetemet, mert miután csecsemőnek minden vicc új, hátha segíthetek ezzel valakinek.
Eladásra került egy kifejezetten leharcolt, értéktelen diesel Peugeotom. Megjön a madár, megszakérti, alkudja, majd leteszi a hetvenezer forintot érte. Hozott valami céges adásvételi mintát, melyen csak az első példányon volt bélyegző. De persze a sajnálatos " véletlen" hibát azonnal pótolta tollal. Mondtam, így nem fasza, kértem személyit. Nagy nehezen állt rá a dologra, letetettem vele az asztalra és a telefonommal lefényképeztem.
Elvitték a kocsit, másnap bementem az okmányirodába, az kézzel írott fejrészes adásvételivel, meg a kinyomtatott fényképpel. Tudomásul vették, lefénymásolták és az én példányaimra rányomtak egy dátumot, meg egy okmányirodai bélyegzőt.
Ez a dolog másfél milliót ért, ugyanis két-három hónap múlva jön egy felszólítás X biztosítótól, hogy a tulajdonomban lévő jármű ekkora kárt okozott BP-n a II.-ik kerületben (nem a szegénynegyed) és mivel nyilvántartás szerint nincs biztosításom, ezért nyolc napon belül szíveskedjek rendezni a kárt....
Hát úgy ez kihúzott a szarból. Elfogadták az autópálya bírságnál, a biztosítónál, mindenhol.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 4 hónapja

Mint írtam az adásvételire DÁTUM -ÓRA-PERC.
Aztán lehetőleg aznap elküldeni akár faxon is az okmányirodának, utána semmi gond vele.Ha mégis, akkor csak a fénymásolatot küldeni annak a cégnek aki büntetni akar.Ők pedig szépen megkeresik az új tulajt, mert a neve, címe szerepel az adásvételin.
Ahogy lejjebb írtam faterom sehová sem ment mikor küldözgették a jogosulatlan autópálya használatot, tilos parkolást stb..hanem telefon hogy milyen fax számra küldje az adásvételi fénymásolatát, mert az autó az adott dátum óra percétől már nem az övé.Akár átiratta az új tulaj akár nem, övé a balhé.Pont.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 5 hónapja
kubeba írta: 5 hónapja

Mindenkinek okulásképp a saját példám!

Beraktam öreg mercimet egy autótelepre ami ott állt 3 hónapig,majd júniusban megvette valaki. Pénz megkaptam adásvételit megkaptam és úgy gondoltam el is felejthetem. Tévedtem. Sorban jöttek a csekkek különböző büntetések. Autópálya 4 rendbeli jogosulatlan használata már 400,000- forint gyorshajtások,tilos parkolások,stb. Irány az okmányiroda-ott közlik nem tudnak mit tenni én kérjem első lépésben a kényszerátírást.Oké ez esetben ők felszólítják az adásvételi szerinti új tulajt az átírásra,ha eltelt a 2 szer 30 nap akkor kivonathatom a forgalomból.

Megtörtént kivonták-de már következő évben jártunk- erről kaptam határozatot amivel besétáltam helyi önkormányzathoz hogy ne kelljen adót fizetnem,mire ott közlik kell fizetnem mert január elsején a nevemen volt.Mondom kivonattam ,oké akkor addig mendenképp jár nekik a pénz.

Közben érkeztek még különböző ügyvédi irodáktól fenyegetések,követelések egyéb büntetések összesen már másfél milla értékben,ekkor rendőrségre mentem ahonnan elhajtottak mint a nem kívánt magzatot,mivel a központi nyilvántartó szerint enyém az autó! Nem maradt más mint hogy bejelentettem ellopták az autót.Eltelt még egy év a bírságok már 2 millánál tartanak mikor a városban látom az autót benne 4 db kancigánnyal,melettem rendőrautó,szólok nekik ott a lopott autóm ami ki is van vonva forgalomból állítsák meg! Épp hogy csak nem röhögtek ki de nem is foglalkoztak vele.

Közben megkaptam a következő évi adót az önkormányzattól,bemegyek,mondom nem fizetek mert nem az enyém és ki is van vonva a forgalomból,2 hónap múlva okmányirodától jön a határozat 8 napon belül vigyem be a forgalmimat arról az autóról amit most használok mert az önkörmányzat adótartozás címén kivonatta a forgalomból! Ekkor ügyvéd-balhé az önkormányzatban,feljelentés ellenük,azonnal visszavonatták a határozatot,de már kitűzve az első bírósági tárgyalás ellenem amit az autópálya kezelő indított,ekkorra már egy táskányi irattal be a bíróságra és végre ott tisztázódik az ügy. Közben értesítést kapok a rendőrségtől másfél évi körözés után meg van az autóm és a telepükön átvehetem a megfelelő hitelt érdemlő dukumentációk bemutatásával. De addigra a nyomozók szerint már volt másik 14 ember is képbe került,és közlik- egyszerűen úgy lehet lezárni az ügyet ha új adásvételit írok az utolsó tulajjal.

Köszönöm szépen de ez még viccnek is rossz! Maradt az ügyvéd aki megírja nekik jogilag ez hogy néz ki.Közben eltelt ég egy év.Ügyvéd válaszolgat mindenre és láss csodát egyszer csak kapok egy határozatot hogy az autót kényszer átiratással levették a nevemről az eredeti eladási dátummal. Ezt a határozatot elég beküldeni postán tértivevénnyel darabonként 470 forintért minden egyes követelési tárgyalásra és megkapom a mentesítési határozatokat sorban. 4 év alatt le is zárult a dolog.

Az önkormányzati ügyintézőt közben leváltották és jóváírták a jogtalanul kikényszerített befizetéseimet. Tippeljetek mennyibe került ez nekem. Én magam sem tudom.

Ugyanis kártérítést senki nem fizet. És miért? Mert rosszak a szabályok. Ha ilyen megtörténhet ma a harmadik évezredben, az unióban,ma magyarországon akkor itt komoly problémák vannak minden téren. A legszebb az hogy minden hivatal csak a maga igazát vagy tudatlanságát próbálja magyarázni egy állampolgárnak akinek fingja nincs a hivatalos dolgokról de muszáj tudni mert ha nem tudom az nem mentesít alóla! Ez nem mese volt,ez a mai magyar valóság! Szomorú és szégyenletes hogy ezt a saját bőrömön kellett megtapasztalnom. Ne járjatok így!


Nagyon tanulságos az ügy. Egy kérdésem van. Amikor megkaptad a pénzt, és az adásvételit, bevitted e az okmányirodába, jelezve azt, hogy a kocsi már nem a tied?
Lehet hogy naiv vagyok, mert az utóbbi néhány évben nem adtam el járművet, és amíg igen, akkor szerencsésebb voltam a vevőkkel mint Te, de úgy gondolom az adásvétel utáni közvetlen bejelentéssel sok költségtől , utánajárásról és kellemetlenségtől óvhattad volna meg magad.
Úgy tudom, adásvétel után én is köteles vagyok bejelenteni, hogy az adott jármű már nem az enyém.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kubeba írta: 5 hónapja

Mindenkinek okulásképp a saját példám!
Beraktam öreg mercimet egy autótelepre ami ott állt 3 hónapig,majd júniusban megvette valaki. Pénz megkaptam adásvételit megkaptam és úgy gondoltam el is felejthetem. Tévedtem. Sorban jöttek a csekkek különböző büntetések. Autópálya 4 rendbeli jogosulatlan használata már 400,000- forint gyorshajtások,tilos parkolások,stb. Irány az okmányiroda-ott közlik nem tudnak mit tenni én kérjem első lépésben a kényszerátírást.Oké ez esetben ők felszólítják az adásvételi szerinti új tulajt az átírásra,ha eltelt a 2 szer 30 nap akkor kivonathatom a forgalomból.
Megtörtént kivonták-de már következő évben jártunk- erről kaptam határozatot amivel besétáltam helyi önkormányzathoz hogy ne kelljen adót fizetnem,mire ott közlik kell fizetnem mert január elsején a nevemen volt.Mondom kivonattam ,oké akkor addig mendenképp jár nekik a pénz.
Közben érkeztek még különböző ügyvédi irodáktól fenyegetések,követelések egyéb büntetések összesen már másfél milla értékben,ekkor rendőrségre mentem ahonnan elhajtottak mint a nem kívánt magzatot,mivel a központi nyilvántartó szerint enyém az autó! Nem maradt más mint hogy bejelentettem ellopták az autót.Eltelt még egy év a bírságok már 2 millánál tartanak mikor a városban látom az autót benne 4 db kancigánnyal,melettem rendőrautó,szólok nekik ott a lopott autóm ami ki is van vonva forgalomból állítsák meg! Épp hogy csak nem röhögtek ki de nem is foglalkoztak vele.
Közben megkaptam a következő évi adót az önkormányzattól,bemegyek,mondom nem fizetek mert nem az enyém és ki is van vonva a forgalomból,2 hónap múlva okmányirodától jön a határozat 8 napon belül vigyem be a forgalmimat arról az autóról amit most használok mert az önkörmányzat adótartozás címén kivonatta a forgalomból! Ekkor ügyvéd-balhé az önkormányzatban,feljelentés ellenük,azonnal visszavonatták a határozatot,de már kitűzve az első bírósági tárgyalás ellenem amit az autópálya kezelő indított,ekkorra már egy táskányi irattal be a bíróságra és végre ott tisztázódik az ügy. Közben értesítést kapok a rendőrségtől másfél évi körözés után meg van az autóm és a telepükön átvehetem a megfelelő hitelt érdemlő dukumentációk bemutatásával. De addigra a nyomozók szerint már volt másik 14 ember is képbe került,és közlik- egyszerűen úgy lehet lezárni az ügyet ha új adásvételit írok az utolsó tulajjal.
Köszönöm szépen de ez még viccnek is rossz! Maradt az ügyvéd aki megírja nekik jogilag ez hogy néz ki.Közben eltelt ég egy év.Ügyvéd válaszolgat mindenre és láss csodát egyszer csak kapok egy határozatot hogy az autót kényszer átiratással levették a nevemről az eredeti eladási dátummal. Ezt a határozatot elég beküldeni postán tértivevénnyel darabonként 470 forintért minden egyes követelési tárgyalásra és megkapom a mentesítési határozatokat sorban. 4 év alatt le is zárult a dolog.
Az önkormányzati ügyintézőt közben leváltották és jóváírták a jogtalanul kikényszerített befizetéseimet. Tippeljetek mennyibe került ez nekem. Én magam sem tudom.
Ugyanis kártérítést senki nem fizet. És miért? Mert rosszak a szabályok. Ha ilyen megtörténhet ma a harmadik évezredben, az unióban,ma magyarországon akkor itt komoly problémák vannak minden téren. A legszebb az hogy minden hivatal csak a maga igazát vagy tudatlanságát próbálja magyarázni egy állampolgárnak akinek fingja nincs a hivatalos dolgokról de muszáj tudni mert ha nem tudom az nem mentesít alóla! Ez nem mese volt,ez a mai magyar valóság! Szomorú és szégyenletes hogy ezt a saját bőrömön kellett megtapasztalnom. Ne járjatok így!

A válaszoláshoz belépés szükséges
atis71 írta: 5 hónapja

A fő probléma pedig az hogy hivatalosan kirabolnak mivel a gépkocsiért leadóztunk a fizetésünkből és akkor amikor átirattuk ja és persze a 400 ft os üzemanyag a baleseti adó,ezzel az erővel 20000 -rest is égethetnénk az utcán mivel nem kapunk érte semmit.Utak nincsenek stb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 5 hónapja
műhelyes írta: 5 hónapja

Sajnos van egy törvény ( pontosan nem tudom, hogy hol, de tudom, hogy van ) hogy amíg a vevő nem íratja át az autót, addig az eladó viszi el a balhét ha bejelentette, ha nem. Egyébként az eladó perbe foghatja a vevőt a kárainak a megtérítésére, ha egyáltalán megtalálják valahol.

Most is van egy haver aki így járt, bejelentette az eladást a vevő nem íratja át az autót és neki jönnek a büntetések. Ő egyszerűen átadta az ügyvédjének a paksamétát és feljelentést tett a rendőrségen, így az autó kőrözés alá került és amíg a vevő nem intézkedik, addig bármikor kivehetik alóla.



Uff!


Előzmények megtekintése

fater is pont így járt.Eladta a kocsit, írtak rá óra percet, majd még aznap lejelentette az Okmányirodában is.
Az új tulaj szépen hazament vele pályadíj nélkül, plusz gyorshajtás majd még 2 tilosban parkolás.MIndez 2 hét alatt.Átiratni persze nem iratta, faternak meg jött mindenhonnan a büntetés.A válaszlevélben szépen mindhez csatolta az adásvétel egy egy másolatát, és többet nem is zargatták, és mondanom sem kell a kocsit át nem írás miatt a forgalomból is kivonták...
De vannak olyan emberek akik megveszik a kocsit, majd 15 nap után telefonálnak hogy írjunk új adásvételit, mert nem volt pénze átiratni stb...Ilyet senki ne csináljon, mert jól rácseszhet ha az új tulaj közben már csinált valami zsíros bírságot is, plusz ha bejelentetted az Okmányiroda felé akkor meg okirathamisítás..

A válaszoláshoz belépés szükséges
műhelyes írta: 5 hónapja

Amúgy a kötelező biztosítást is meglehet kapargatni ilyen módon.

Vettem egy autót 2009 októberben, amikor egy évre kellet biztosítást kötnöm. Utána kezdődött az év végi biztosítós hajrá, amikor lenyomták a díjakat, de nem tudtam váltani, mert évfordulóra lehet csak, év közben nem. Így egy évig a következő évi díj dupláját fizettem ki ugyanarra az autóra, mert a váltásnál már mindenféle kedvezményeket adtak.

Ez is komoly szívatás.

A válaszoláshoz belépés szükséges
műhelyes írta: 5 hónapja
Tomyka írta: 5 hónapja

Sajnos én is igy sziv....m meg!! Medoldásként legközelebb kivonatom az eladandó régi vasat és az új tulaj az átirásnál visszahelyezteti magának!!!! Talán ez a megoldás!!!!?????


Előzmények megtekintése

Ez jó megoldás lehet, mert ha van rajta vizsga, akkor átíratásnál a vevő kérésére automatikusan forgalomba helyezik a darabot. Ez tudtommal nem is kerül ilyen esetbe semmi plusz költségbe.

Uff!

A válaszoláshoz belépés szükséges
műhelyes írta: 5 hónapja
sági írta: 5 hónapja

Mi tavaly Január 1-én adtuk el a kocsit,le is jelentettük 5 napon belül,mégis minket akartak megbüntetni,mert nem íratta át a vevő a nevére,és Április végéig velünk akarták megfizettetni a súlyadót is!


Előzmények megtekintése

Sajnos van egy törvény ( pontosan nem tudom, hogy hol, de tudom, hogy van ) hogy amíg a vevő nem íratja át az autót, addig az eladó viszi el a balhét ha bejelentette, ha nem. Egyébként az eladó perbe foghatja a vevőt a kárainak a megtérítésére, ha egyáltalán megtalálják valahol.
Most is van egy haver aki így járt, bejelentette az eladást a vevő nem íratja át az autót és neki jönnek a büntetések. Ő egyszerűen átadta az ügyvédjének a paksamétát és feljelentést tett a rendőrségen, így az autó kőrözés alá került és amíg a vevő nem intézkedik, addig bármikor kivehetik alóla.

Uff!

A válaszoláshoz belépés szükséges
ősbölény írta: 5 hónapja

Már hogyne volna ez szivatás, tisztelt feleim, jogszabály által történő szivatás. Nagyon sok van ilyen, én két éve kerültem ebbe a helyzetbe,amikor egy szép februári napon eladtam a kocsimat, és másnap vettem egy olyat, amit külfödről hoztak be, és az eladó cég honosította. Ebből következőleg az, aki tőlem megvette a kocsit, abban az évben nem fizetett súlyadót, én pedig két kocsin után fizettem, holott nem volt egy nap sem, amikor két kocsim lett volna. Utánanéztem: ezt a jogszabályt Kupa Mihály minisztersége alatt hozták, tehát az Antall-kormány idején. Nyilván azért, hogy ne fordulhasson elő, hogy egy autó után ezt az adót nem fizetik meg, hogy aztán ez milyen anomáliákat okoz, azzal nem törődtek. Az állampolgár le van sza...vazva.
Különben pedig a súlyadó ideológiája az, hogy a kocsi használja az állam által éített infrastruktúrát (utak, közlekedésbiztonság, stb.) Amikor tehát egy kocsi ki van vonva a forgalomból, akkor mindezt nem használja, tehát erre az időre jogelvi alapon nem lenne kötelezhető a tulajdonos a súlyadó fizetésére, de hát a jogfilozófiai megfontolások a kormányokat soha nem befolyásolják.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mhmax írta: 5 hónapja
arni írta: 5 hónapja

Saccci !

Helyesbítenék, Dec 15 előtt. Mert ugye 15 napon belül van az átírási kötelezettség. Január elseje munkaszünetes nap. Másodika-harmadika körül van az első munkanap. Bejelenti, de Jan.1-én még az eladó nevén van, így a törvény szerint ő az adóalany.


Az adásvételi szerződés aláírása (óra, perc) után már a vevő számít új tulajdonosnak. Az okmányirodában is azt az időpontot jegyzik be. Nyugodtan lehet írni dec. 31.-én adásvételit.

A válaszoláshoz belépés szükséges
saabracinghungary írta: 5 hónapja

végre egy új cikk a szivatóban. ez a kedvenc rovatom és nagyon régen volt új cikk itt

A válaszoláshoz belépés szükséges
arni írta: 5 hónapja

Saccci !
Helyesbítenék, Dec 15 előtt. Mert ugye 15 napon belül van az átírási kötelezettség. Január elseje munkaszünetes nap. Másodika-harmadika körül van az első munkanap. Bejelenti, de Jan.1-én még az eladó nevén van, így a törvény szerint ő az adóalany.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Saccci írta: 5 hónapja

Nem a hivatali dolgozó a "hülye", sajnos törvény szerint ez így van. Meg kell jegyezni, ha valaki el akar adni egy autót tegye meg azt december 31-e előtt, és jelentse is be az Okmányirodában. Nem az ügyintéző hozza a törvényeket.

A válaszoláshoz belépés szükséges
arni írta: 5 hónapja

Még mindig barátságosabb a csórókkal szemben, mint a régi rendszer. Egy tizenéves normál 60-80kw-os vas adója úgymond megfizethető. Aggályos viszont a nagyobb cuccok, egy saját IFA pl. már egy józan észtől messze elrugaszkodott tétel. Egy nyerges nagy vas közel öt kiló egy évben?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 5 hónapja
Tomyka írta: 5 hónapja

Sajnos én is igy sziv....m meg!! Medoldásként legközelebb kivonatom az eladandó régi vasat és az új tulaj az átirásnál visszahelyezteti magának!!!! Talán ez a megoldás!!!!?????


Előzmények megtekintése

Igen, ez pontosan az a megoldás, amit a kereskedők is alkalmaznak!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Autós írta: 5 hónapja

Szétesett az ország jogrendje, a hivatalokban alkalmatlan személyek, átgondolatlan törvények, állami bürokrácia, sötétség.

A válaszoláshoz belépés szükséges
sági írta: 5 hónapja

Mi tavaly Január 1-én adtuk el a kocsit,le is jelentettük 5 napon belül,mégis minket akartak megbüntetni,mert nem íratta át a vevő a nevére,és Április végéig velünk akarták megfizettetni a súlyadót is!

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss cikkek

Mobiltelefonos szerviznapló az Opeltől

Mobiltelefonos szerviznapló az Opeltől

2 órája – Autósvilág hírei

Egyre több autógyártó rukkol elő mobiltelefonos alkalmazással, az Opel most szerviznaplót telepít a zsebkészülékekbe.


Újabb kémfotókon a Skoda Rapid, ezúttal a Nürburgringen

Újabb kémfotókon a Skoda Rapid, ezúttal a Nürburgringen

5 órája – Autósvilág hírei

A Nürburgringen tesztelt autókat lehetetlen titokban tartani, feltehetően a Skoda számolt ezzel, amikor versenypályára vitte a Rapidot.


F1: következik a Monacói Nagydíj

F1: következik a Monacói Nagydíj 

7 órája – Autósvilág hírei

Hétvégén a 2012-es F1-szezon hatodik versenyét rendezik, s a Monacói Nagydíj azzal együtt izgalmasnak ígérkezik, hogy ha valahol nehezebb előzni, mint a Hungaroringen, hát az a hercegség "pályája".


dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Friss tesztek

Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt

Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt 

Rauno Aaltonen 1967-es monte-carlói győzelmének állít emléket a piros-fehérbe csomagolt különleges Cooper S. De vajon mit szól az automata váltóhoz a Raliprofesszor?


Renault Trafic Passenger 2.0 dCi 115 teszt

Renault Trafic Passenger 2.0 dCi 115 teszt

Még épp vezethető B kategóriás jogsival a Trafic, sofőrrel együtt kilencen utazhatnak benne, és még a csomagtérből is jut mindenkinek 172 liter. Ez lenne a tökéletes utazóautó?


Ford Ranger menetpróba

Ford Ranger menetpróba

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.

Még több teszt

Eseménynaptár 2012

Még több esemény

Használtautó.hu

VOLKSWAGEN GOLF 1.6 Tr...

Ár: 1.999.000 Ft

Évjárat: 2006 / 2

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD ESCORT 1.4 Flair clx

Ár: 650.000 Ft

Évjárat: 1995 / 4

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

AUDI A6 2.0 TDI DPF mu...

Ár: 4.490.000 Ft

Évjárat: 2008 / 8

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó