máj
23

Meddig érvényes az autópálya-matrica?

2011. május 23., hétfő 4:47 | Állapot: Lezártuk
Címkék: matrica, díjfizetés

Áron pórul járt, mivel abban a hitben élt, hogy a négynapos autópályamatrica valóban négy napig érvényes.

Autópálya-matrica könnyedén vásárolható telefonról is, ám figyelni kell az érvényességre, ugyanis bármikor vásároljuk a matricát, az egész napot fizetjük.

Sajnos nem 4x24 órára, hanem a teljes nyitónapra számlázza matricáját az autópálya-kezelő, ezért túl későn, például éjfél előtt 8 perccel (ahogyan a fotón látható) nem érdemes díjfizetést kezdeményezni

Sajnos nem 4x24 órára, hanem a teljes nyitónapra számlázza matricáját az autópálya-kezelő, ezért túl későn, például éjfél előtt 8 perccel (ahogyan a fotón látható) nem érdemes díjfizetést kezdeményezni

Szerencsére elég ritkán kell tankolnom, ezért aztán ha nagy' ritkán autópályára kell hajtanom, akkor sem térek be a töltőállomások valamelyikére, hanem telefonon vásárolok matricát. Így tettem legutóbb is, éjszaka indultam, még az álló autóban megírtam az üzenetet, nyugtáztam is, így megvolt a matrica. Nem figyeltem az órát, s mivel négynapos kiruccanásra indultam, csak a rendszámot írtam az üzenetbe, hiszen így a legolcsóbb matricát kaptam. Hazafelé, a matrica ellenőrzésekor döbbentem csak rá, hogy 23:52-kor rendeltem a matricát, így teljesen feleslegesen fizettem ki egy napot. Az autópálya-kezelő ugyanis nem 4x24 órát számol, hanem kifizetteti a teljes napot is, amelyen a matricát vesszük. Hiába hajtottam csak másnap a fizetős szakaszra, fizettem az előzőt is és megjegyzem, noha a megrendelés napját teljes mértékben kifizettetik, azt sem tehetem meg, hogy célomba érkezve küldjem el az üzenetet, vegyem meg a matricát, hiába fizetem ki az esetben a díjat, az már nem mentesít a büntetés alól. Ez szerintem tisztességtelen piaci magatartás.

Érdekes felvetés, megkérdeztük az illetékeseket, hogy nekik mi a véleményük róla, miért működik így a rendszer!

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. válasza az alábbi:

A 4 napos úthasználati jogosultság érvényességi időtartamával kapcsolatban Önökhöz érkezett, és Társaságunk elektronikus levelezési címére továbbított olvasói megkeresését köszönettel fogadtuk, és engedje meg, hogy az érintett kérdéskörben az alábbiakról tájékoztassuk Önt.

Az autópályák jogszerű használatához előírt úthasználati jogosultságok érvényességi időtartamát a díjfizetés és díjellenőrzés kérdéskörét részletesen szabályozó, az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló, többször módosított 36/2007. (III. 26.) GKM rendelet (a továbbiakban: Díjrendelet) előírásai határozzák meg, mely jogszabály tekintetében Társaságunk kizárólag jogalkalmazói szerepkört tölt be, tehát a jogosultságok használatához kapcsolódó szabályokat nem saját hatáskörben állapítjuk meg.

A jelenlegi díjfizetési formában az úthasználók előre, e-matrica vásárlásával egyenlítik ki az úthasználat díját, mely átalánydíj (bérlet) jellegű, és annak jogszabályban előírt érvényességi időtartamán belül a gépjármű korlátlan számú és relációjú úthasználatban vehet részt a teljes díjköteles úthálózaton.

A hivatkozott Díjrendelet a 4 napos jogosultság érvényességi időtartamára vonatkozóan előírja, hogy az a vásárló által megjelölt kezdőnapra, és további 3 napra, azaz 4 egymást követő naptári napra biztosítja a gépjármű jogosult úthasználatát, és egyben rögzíti azt is, hogy a jogosultság megvásárlása nem keletkeztet a vásárlást megelőző időpontra vonatkozó, visszamenőleges úthasználati jogosultságot. Mindezeket figyelembe véve, amennyiben az érvényesség kezdőnapja, és a vásárlás napja megegyezik, abban az esetben a 4 napos jogosultság érvényessége a vásárlás időpontjában kezdődik, és a vásárlást követő harmadik nap éjfélkor lejár, továbbá a vásárlás napján visszamenőleg nem érvényes, tehát ez esetben a jogosultság tényleges felhasználhatósága a jogszabályi kötöttségekből eredően valóban kevesebb, mint 96 óra.

A legtöbb vásárlási formában azonban lehetőség nyílik az e matricát elővásárlásban is beszerezni. Az ebben a formában megvásárolt jogosultság a vásárló által tetszőlegesen választott kezdőnap 0 óra 0 percétől érvényes, az érvényesség lejártáig pontosan 4 x 24 óra érvényességi időtartamot lefedve. Szükséges kiemelnünk, hogy az e-matrica termékek elnevezése és azok tényleges használhatósága nem minden esetben azonos. Tekintve, hogy fent hivatkozott jogszabály a „4 napos” úthasználati jogosultság érvényességi időtartamát 4 naptári napban határozza meg, az adott típusú e matricát jellemzően csak elővásárlás esetén lehet ténylegesen 4 x 24 órára megváltani, illetve igénybe venni.

Bízunk benne, hogy levelünkben sikerült teljes körű tájékoztatást nyújtanunk az Ön által feltett kérdéssel kapcsolatban. Felhívjuk figyelmét, hogy a díjköteles gyorsforgalmi utak használatáról bővebben olvashat Társaságunk honlapján: www.autopalya.hu, de Call Centerünk munkatársai személyesen is adnak felvilágosítást az utazást érintő minden kérdésben a 0640 405060-as telefonszámon.

Balesetmentes közlekedést kívánunk!

A hivatkozott rendeletet magunk is ellenőriztük, sajnos valóban igaz, a "4 napos jogosultság: a vásárló által megjelölt kezdő napra és további 3 napra (összesen 4 egymást követő naptári napra" érvényes, még akkor is ha a vásárlás napján abból csak néhány percet tud kihasználni az autós.

Megszívattak!
Önt is megszívatták? Van egy története?
Mesélje el nekünk!
Nyomtatás
Megosztás

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (32 db)

kacsavadász írta: 2 hónapja

Március 17.-től 23.-ig felhasználható OSZTRAK autópálya matrica eladó Budán. Hívj: nulla hat-húsz- öt nyolc kettő kilenc hét három kilenc számon. Mindennap,10-21-ig

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 8 hónapja

miért fizetek egy autópályáért ami az én pénzemből is épült?Jó kell a karbantartás, de ahogy a pálya is az adónkból épült úgy a karbantartást is fedeznie kell.Ergo a díj csak lehúzás.Miért nem fizetnek csak a külföldiek, azok is magasabb díjat, hiszen qrva jó élnek :).
Vagy itt egy másik bosszantó dolog.Minden 65 év feletti ingyen utazik MAgyarországon.Zsír, de kifelejteték belőle hogy magyar állampolgár vazzzeg....Ezért a külföldi nyugdíjasok is ugyanúgy ingyen utaznak!És kinek a pénzén?Pedig aztán nekik van!Külföldön nincs ilyen böszmeség hogy a nyugdíjasoknak nem kell fizetni a tömegközlekedésért..Kiváncsi vagyok hogy mennyi lenne a bevételnövekménye állam bácsinak és a szolgáltatóknak ha fizetnének az utazásért.10-ből 6-8 utas nyugdíjas.Emberek! Ébresztő! Nem elég hogy kétszer annyi a nyugdíjas mint a kereső, ergo nekünk kell megkeresnünk a nyugdijasok nyugdiját, még az utaztatásukat is mi fizessük?Nonszensz...

A válaszoláshoz belépés szükséges
phanthomas írta: 11 hónapja

Ez egy szar törvény ,engem és szerintem másokat is megtanitották,hogy az egy nap az 24 óra!!!!!!!vagy amenyiben a toleranciát egy emberi tulajdonságnak tartják amely megkülömböztet az állatoktól.......és a féreg is egy állat.........!!!SZERENCSÉRE AMIÓTA KÜLFÖLDI A RENDSZÁMOM AZÓTA (vagy 5 éve)NEM ÉRDEKELNEK AZ ILYEN MAGYAROS VALÓSÁG MERT AZÓTA NEM VESZEK ILYESMIT,FŐLEG MERT EZEKNEK A RENDSZERE NEM TUDJA MEGKÜLÖNBÖZTETTNI A RENSZÁMOK NEMZETISÉGÉT :) !!!!!!!!Apró fricska ,de öszeségében sokat spóroltam ez ídő alatt mindenen.Nem érdekel a trafi,parkolás,kerékbilincs stb.......Csak autózom ahogy jól esik és nem szükséges feszülten figyelnem és izgulnom hol lesték ki a "rosszalkodásom"......

A válaszoláshoz belépés szükséges
phanthomas írta: 11 hónapja

Ez egy igen szar törvény és igazságtalan, az egy nap az 24 óra így tanitották!!!!SZERENCSÉRE AMIÓTA KÜLFÖLDI A RENSZÁMOM (vagy 5 éve)AZÓTA NEM VETTEM MATRICÁT MERT A RENDSZERÜK NEMTUDJA A KÜLÖMBSÉGET A RENDSZÁMOK KÖZÖTT......He he he Apró fricska de évek során sokat spóroltam a nem befizetett matrica és az egyebeken(trafipax 220km az M 1 -en több helyen ,kerékbilincs stb....)Megérdemli ez az ország !!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
arni írta: 12 hónapja

Nem értem, min vitatkoztok. Amikor ott álltál a kúton a kezelő/eladó megkérdezte, (mert megkérdezi) mikortól legyen érvényes. Célravezetőbb lett volna odafigyelni. " Visszamenőleg sehol nem lehet jegyet venni", a moziban sem úgy veszel jegyet, hogy beülsz, nézed egy darabig, aztán, ha tetszik kimész, veszel jegyet és visszaülsz. Nem ez a gond. Egy ekkora ország, ennyike úthálózattal? Mekkora lenyúlás ez? Először is, mi az, hogy négy nap? Ha én csak egy napra veszem igénybe. Vagy 10 percre. Célszerűbb lenne km. díj, vagy valami más. Annyit fizetni, amennyit használok. Egyébként, figyelembevéve az úthálózat hosszát, valamint a béreket,néhányezer forint járna érte egy évben, a magyar ember a fizetéséhez mérten százszorosát fizeti ki érte, mint pl. egy svájci ember. Mert lovas nemzet vagyunk. Csak vagy nem tudunk felülni a lóra, vagy átesünk a másik felére. Lovon még nem ültünk. (Hofi)

A válaszoláshoz belépés szükséges
geza írta: 12 hónapja

Nem értem, miről folyik itt a vita. Ha jól értem, rendelettel van szabályozva, hogy a matrica a vásárlás időpontjától az adott nap hátralévő részére, plusz a rákövetkező 3. nap 24:00 óráig érvényes. Nem értem, mi nem világos ebben. Lehet, hogy nem logikus, lehet, hogy a rendelet kitalálója, egy szemét, de nála a hatalom. Ha így fogalmazta meg, akkor a hétköznapi embernek így kell csinálnia. Lehet, hogy ha nagyon szőrözünk, nem helyes a 4 napos megnevezés, de erre nem lehet hivatkozni, ha az érvényességi idő pontosan meg van határozva.

A másik egyszerű dolog, bár ez ezek szerint nem is ennyire sarkos, hogy abban a pillanatban, mikor az ember felhajt a fizetős szakaszra, érvényes matricával kell rendelkeznie. Nem a következő kútnál, nem egy óra múlva, hanem a felhajtás pillanatában, mert ott, azonnal ellenőrízhetik és ha nincs, akkor büntetnek. Persze, az szívatás, hogy ott a felhajtónál nem mindig lehet venni, hanem sokszor jóval korábban valamelyik benzinkútnál.

A mozi hasonlatot úgy módosítanám, hogy nem nézhetem meg a film felét és majd utána veszek jegyet, hanem a vetítőterembe belépéskor oda érvényes jeggyel kell rendelkeznem. Persze, itt is lehetne szívatás, hogy a mozi előterében nem lehetne jegyet venni, csak kint, két sarokkal arrébb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kzsa írta: 12 hónapja

A parkolásnál már működő megoldás itt is beválna: rendszám sms-ben elküldve a pályahasználat előtt, ha leértem róla újra sms STOP üzenettel. Ennyire egyszerű, s ennek tükrében az AKK válasza mindössze bla-bla a tisztességtelen extraprofit jogszerűségének igazolására. Viszont ebben nem az AKK a hunyó, hanem a jogalkotó, aki jogszerűvé tette a tisztességtelen extraprofitot! Egy újabb jogszabály, aminek megváltoztatásához nem pénz kell (így itt nem jön be a "nincs rá pénz" duma), hanem szándék! Ám, mivel ez - bár tisztességtelenül, de - többletpénzt hoz, ennek megváltoztatása a nem fontos és nem sürgős kategóriába esik... Egyébiránt, a nem valós szolgáltatás kiszámlázását véletlenül nem fiktívként definiálják? Persze, ha nem lenne rá jogalap... De van!

A válaszoláshoz belépés szükséges
upiupi írta: 12 hónapja

Üdv Mindenkinek!!
Ez a fajta fizetés a Lajtán túl is üzemelt, igaz teherautók esetében, még 2004 előtt. A határállomáson már mutatni kellet az érvényesített Tages-t. Ha kevesebb volt hátra a napból mint az út megtételéhez szükséges idő, érvényesíteni kellett a másnapit is.
De van egyéb érdekesség is, ráadásul itthon. Ha a pályáról megközelíthető pihenőben hosszabb időt töltesz- alszol, lejárt a vezetési időd, műszaki hiba- mint a jogosultságod, akkor is bírságolható vagy egy esetleges ellenőrzés során.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 12 hónapja
vidi500 írta: 12 hónapja

Ha 4 napig szól, ha 4 napra szól, ez a helyzeten nem változtat semmit, a matrica mindkét esetben 4x24 órára vonatkozik!!! Lehet nyelvészkedni, esetleg ebbe jogot építeni. Ehhez hasonló vitás esetekben végül is azért van a bíró, hogy mérlegeljen. Nehezen tudom elképzelni azt a bírót, aki ne az általam említett módon mérlegelne. Az alkalmazott megoldás olyan "magyaros-lenyúlós" gyakorlat. "Addig jár a korsó a kútra, még el nem törik." Remélem mihamarabb el fog törni. Ha azt meg tudjuk oldani a technikával, hogy percre pontosan tudjuk mikor ment az illető az autópályán, és ehhez képest mennyi óra mennyi perckor váltotta meg a matricát, akkor az már egy totál leegyszerűsített változat, ha azt vizsgáljuk, a kérdéses 24 órára kifizette e az illető az útdíjat vagy sem. Ha nem, akkor jogos a büntetés, de addig.....?


Előzmények megtekintése

A cikk végén van egy rész, amit ide bemásolok: "A hivatkozott rendeletet magunk is ellenőriztük, sajnos valóban igaz, a "4 napos jogosultság: a vásárló által megjelölt kezdő napra és további 3 napra (összesen 4 egymást követő naptári napra" érvényes, még akkor is ha a vásárlás napján abból csak néhány percet tud kihasználni az autós."
Ez pontosan az az állapot, mint a bankok egyoldalú szerződés módosítási jogosultsága. Nem szabad megengedni, mert nem indokolja semmi!

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 12 hónapja
a másikoldal írta: 12 hónapja

JBélaJr: és amikor a moziban a vége elött 10 percel érkezel akkor újra kezdik vetíteni? Pedig a jegyed 2 órás filemre szól.

de mondok (írok) jobbat

_kötelező biztosítás_

ha nem fizeted a megadott határidőig (+ 60nap türelmi idő) akkor megszűnik a biztosítási viszony, annak ellenére is hogy mondjuk később kifizeted és ki kell fizetned arra az időre is amikor nem volt biztosításod.


a másikoldal: Ne haragudj, de nagyon rossz a kalkulációd. Akár mozijegy, akár autópálya matricáról beszélünk, mindkét eset szerződésnek minősül. Mozijegy esetében a szerződés 1 alkalomra szól, még autópálya matrica esetén a szerződés tárgya az időtartam.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 12 hónapja
a másikoldal írta: 12 hónapja

Vidi500: akkor nem lenne védhető jogilag, ha a matrica 4 napIG szólna és nem 4 napRA. Sőt az éves matrica is 1 naptári évRE szól nem 1 évIG.


Előzmények megtekintése

Ha 4 napig szól, ha 4 napra szól, ez a helyzeten nem változtat semmit, a matrica mindkét esetben 4x24 órára vonatkozik!!! Lehet nyelvészkedni, esetleg ebbe jogot építeni. Ehhez hasonló vitás esetekben végül is azért van a bíró, hogy mérlegeljen. Nehezen tudom elképzelni azt a bírót, aki ne az általam említett módon mérlegelne. Az alkalmazott megoldás olyan "magyaros-lenyúlós" gyakorlat. "Addig jár a korsó a kútra, még el nem törik." Remélem mihamarabb el fog törni. Ha azt meg tudjuk oldani a technikával, hogy percre pontosan tudjuk mikor ment az illető az autópályán, és ehhez képest mennyi óra mennyi perckor váltotta meg a matricát, akkor az már egy totál leegyszerűsített változat, ha azt vizsgáljuk, a kérdéses 24 órára kifizette e az illető az útdíjat vagy sem. Ha nem, akkor jogos a büntetés, de addig.....?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rohrbacher Gábor írta: 12 hónapja
Balázs írta: tavaly

Ebben semmi szívatás nincs. elég sok éve így van. Az a ciki, hogy egy autós "újságíró" erre csak most csodálkozik rá. Ez olyan mintha azt akarná, hogy pénteken elmegy valahova, szombaton meg visszajön, az csak két nap, tehát kéri vissza a felét. Vagy az üdítős palackot is visszaadná, hogy csak a felét itta meg?! Mikor valamit vesz az ember az a minimum, hogy tudja mit vesz és mibe kerül. Vagy 80-as táblánál 120-szal közlekedik, mondván korábban csak 50-nel araszolt, így átlagra jó lesz 80 alatt. De nem az a szabály! Ami a szabály azt kell betartani, és nem egy nem létezőre hivatkozni. Mellesleg a BKV-bérlet sem a nap közepén jár le... Persze egy autós "újságíró" nem biztos, hogy találkozik olyannal.


De itt nem arrol van szo, hogy a felet visszakerne, hanem hogy a 4 napos jegy 4 napig legyen ervenyes. Ne az legyen, hogy ha az ervenyesseg vegerol van szo, akkor a valtas napjan 0 oratol szamit, ha viszont nem valtod meg a palyara hajtas elott, csak utana, akkor meg ugy szamit, hogy nem volt akkor ervenyes jegyed, hiaba fizetted ki aztan azt a napot is.

A BKV berlet is rossz pelda, mert az hosszabb idotartamra szol, van lehetoseg joval olcsobban venni egy utra jegyet (ami ugye autopalya eseten nem megy). Es ha pl. a metroban 1 oran at ervenyes, akkor az x ora 58 perckor ervenyesitett nem jar le 2 perc mulva, mondvan, hogy letelt az ora, hanem x+1 ora 58-ig ervenyes.


A válaszoláshoz belépés szükséges
a másikoldal írta: 12 hónapja

Vidi500: akkor nem lenne védhető jogilag, ha a matrica 4 napIG szólna és nem 4 napRA. Sőt az éves matrica is 1 naptári évRE szól nem 1 évIG.

A válaszoláshoz belépés szükséges
a másikoldal írta: 12 hónapja

JBélaJr: és amikor a moziban a vége elött 10 percel érkezel akkor újra kezdik vetíteni? Pedig a jegyed 2 órás filemre szól.
de mondok (írok) jobbat
_kötelező biztosítás_
ha nem fizeted a megadott határidőig (+ 60nap türelmi idő) akkor megszűnik a biztosítási viszony, annak ellenére is hogy mondjuk később kifizeted és ki kell fizetned arra az időre is amikor nem volt biztosításod.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Balázs írta: tavaly

Ebben semmi szívatás nincs. elég sok éve így van. Az a ciki, hogy egy autós "újságíró" erre csak most csodálkozik rá. Ez olyan mintha azt akarná, hogy pénteken elmegy valahova, szombaton meg visszajön, az csak két nap, tehát kéri vissza a felét. Vagy az üdítős palackot is visszaadná, hogy csak a felét itta meg?! Mikor valamit vesz az ember az a minimum, hogy tudja mit vesz és mibe kerül. Vagy 80-as táblánál 120-szal közlekedik, mondván korábban csak 50-nel araszolt, így átlagra jó lesz 80 alatt. De nem az a szabály! Ami a szabály azt kell betartani, és nem egy nem létezőre hivatkozni. Mellesleg a BKV-bérlet sem a nap közepén jár le... Persze egy autós "újságíró" nem biztos, hogy találkozik olyannal.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rohrbacher Gábor írta: tavaly
Törölt felhasználó írta: tavaly

kicsit talán eltér a témától de én buszbérlettel jártam így, mivel nem havi hanem 30 napos bérletet vettem, így gondoltam h február 8tól március 10.ig érvényes...ehelyett mikor 8.án szálltam fel a buszra szólt rám a sofőr h ez tegnap már lejárt...szegény nőnek nem sikerült kiszámolni h február 28 napos és nem 31...csak a megszokás vitte


Vakondhoz hasonloan jartam en is par eve. M1-en Pestrol kifele menve az 1-es utra akartam menni. Eloszor vezettem arra. Ugy tudtam, hogy a feluljaro utan kell lemenni, utana mar fizetos. Aztan kiderult, hogy a feluljaro elott kellett volna. Bementem az elso benzikuthoz, vettem martricat, mondtak, hogy ez igy valoszinuleg OK lesz, bar masodperc pontossagra van regisztralva, hogy mikor vetted. De tenyleg nem jott birsag utolag.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: tavaly
a másikoldal írta: tavaly

Az autópálya-kezelő nem hitelintézet.

Mindenki csak akkor kezdje el használni amikor megváltotta a használat díját.

Ugyanígy van a buszon, villamoson és teljesen természetesnek tekintjük ha megbüntetik aki csak az utazás végén akart lyukasztani.



Habár arra már adott a mai technika, hogy a vásárlás percétől induljon az érvényesség, de addig is ez van:

A moziba is kifizettetik a teljes jegyárat, még ha csak az utolsó 10percre is ülsz be.


Előzmények megtekintése

a másikoldal: Álláspontod jogilag nem védhető! Ez szerintem nem technikai kérdés, hanem jogi! Úgy van, ahogy már többen leírták itt. A matrica érvényessége 0-órától 0 óráig érvényes az adott napon, vagy napokon. A mozijegy példa azért nem jó, mert az csak 1 alkalomra szól, a matrica meg időtartamra! Jaa, és a vásárló sem hitelintézet az AKK-felé!!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: tavaly

kicsit talán eltér a témától de én buszbérlettel jártam így, mivel nem havi hanem 30 napos bérletet vettem, így gondoltam h február 8tól március 10.ig érvényes...ehelyett mikor 8.án szálltam fel a buszra szólt rám a sofőr h ez tegnap már lejárt...szegény nőnek nem sikerült kiszámolni h február 28 napos és nem 31...csak a megszokás vitte

A válaszoláshoz belépés szükséges
Gyula bá írta: tavaly
Vakond írta: tavaly

Kétszer is jártam úgy, hogy elfelejtettem megvenni a matricát telefonon és már átmentem a kamerák alatt mikor rádöbbentem erre. Azonnal hívtam az ügyfélszolgálatot: mondták nincs probléma gyorsan vegyen meg még a pályán, mert van valami türelmi idő beállítva a rendszerben pont az ilyenek miatt. Ezután egyszer sem jött csekk, de volt hogy több órával vettem meg utána, akkor már bizony küldték a levelüket.


Mi az, hogy "van valami türelmi idő"? Ha ugyanis a pl. 17 órakor vett matrica érvényessége aznap 0 órakor kezdődik, akkor azzal miért ne mehetnék ugyanaznap korábban, pl. 11 órakor a pályára? (mert van aznapi, 11-kor is érvényes matricám!) Büntetni akkor lenne jogos, ha pl. hétfőn hajtok a pályára, de jegyet csak kedden veszek, nem? A jelenleg működő "büntető algoritmus" csal, mert megfizetett idő esetén is számláz. Más a helyzet, ha a matrica a vásárlás időpontjától érvényes, de akkor a lejárati időnek is ahhoz kéne igazodnia (perctől percig).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vakond írta: tavaly

Kétszer is jártam úgy, hogy elfelejtettem megvenni a matricát telefonon és már átmentem a kamerák alatt mikor rádöbbentem erre. Azonnal hívtam az ügyfélszolgálatot: mondták nincs probléma gyorsan vegyen meg még a pályán, mert van valami türelmi idő beállítva a rendszerben pont az ilyenek miatt. Ezután egyszer sem jött csekk, de volt hogy több órával vettem meg utána, akkor már bizony küldték a levelüket.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss cikkek

Mobiltelefonos szerviznapló az Opeltől

Mobiltelefonos szerviznapló az Opeltől

2 órája – Autósvilág hírei

Egyre több autógyártó rukkol elő mobiltelefonos alkalmazással, az Opel most szerviznaplót telepít a zsebkészülékekbe.


Újabb kémfotókon a Skoda Rapid, ezúttal a Nürburgringen

Újabb kémfotókon a Skoda Rapid, ezúttal a Nürburgringen

5 órája – Autósvilág hírei

A Nürburgringen tesztelt autókat lehetetlen titokban tartani, feltehetően a Skoda számolt ezzel, amikor versenypályára vitte a Rapidot.


F1: következik a Monacói Nagydíj

F1: következik a Monacói Nagydíj 

7 órája – Autósvilág hírei

Hétvégén a 2012-es F1-szezon hatodik versenyét rendezik, s a Monacói Nagydíj azzal együtt izgalmasnak ígérkezik, hogy ha valahol nehezebb előzni, mint a Hungaroringen, hát az a hercegség "pályája".


dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taXRzdWJpc2hp

Friss tesztek

Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt

Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt 

Rauno Aaltonen 1967-es monte-carlói győzelmének állít emléket a piros-fehérbe csomagolt különleges Cooper S. De vajon mit szól az automata váltóhoz a Raliprofesszor?


Renault Trafic Passenger 2.0 dCi 115 teszt

Renault Trafic Passenger 2.0 dCi 115 teszt

Még épp vezethető B kategóriás jogsival a Trafic, sofőrrel együtt kilencen utazhatnak benne, és még a csomagtérből is jut mindenkinek 172 liter. Ez lenne a tökéletes utazóautó?


Ford Ranger menetpróba

Ford Ranger menetpróba

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.

Még több teszt

Eseménynaptár 2012

Még több esemény

Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ A 170 CD...

Ár: 699.000 Ft

Évjárat: 1999 / 4

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

OPEL CORSA C 1.3 CDTI...

Ár: 999.999 Ft

Évjárat: 2004 / 3

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

BMW 320 BI-XENON.NAPFÉ...

Ár: 4.360.000 Ft

Évjárat: 2007 / 7

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó