0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Önfeláldozó alkatrész az autóban

Biztosítékok az autóban

·
Címkék: biztosíték

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Különböző színekkel jelölik a különböző áramerősséget elviselő biztosítékokat, így a cserénél erre mindig oda kell figyelni.

Fontos szerepük van a színeknek: a számok mellett ezzel is jelölik, hogy melyik biztosíték mekkora áramerősség elviselésére van tervezve

Fontos szerepük van a színeknek: a számok mellett ezzel is jelölik, hogy melyik biztosíték mekkora áramerősség elviselésére van tervezve

Három helyen találkozhatunk a biztosítékokkal kapcsolatos információkkal: vagy a dobozban található egy papír, vagy a tábla fedelén vannak a piktogramok, vagy a kezelési könyv segít az eligazodásban

Három helyen találkozhatunk a biztosítékokkal kapcsolatos információkkal: vagy a dobozban található egy papír, vagy a tábla fedelén vannak a piktogramok, vagy a kezelési könyv segít az eligazodásban

Minden elektromos szerkezet, minden kábel csak egy bizonyos áramerősséget visel el károsodás nélkül. Ha egy áramkörre túl sok fogyasztót kapcsolnak, vagy például a kábel szigetelésének sérülése miatt rövidzárlat keletkezik, akkor bizony meleg helyzet áll elő – ezt akadályozzák meg a biztosítékok. Adott áramerősség túllépése estén ezek az apró alkatrészek szó szerint az életük árán védik meg az áramkört a túlmelegedéstől, ugyanis egyszerűen elolvadnak. Az autóba természetesen nem csak egy biztosítékot építenek be, hanem a különböző fogyasztókat külön-külön biztosítékok védik. Hogy ki kivel van, azaz melyik elektromos berendezéshez, fogyasztóhoz melyik biztosító tartozik, azt vagy a biztosítékdobozban elhelyezett papírról, vagy a fedelére nyomott táblázatból, vagy legrosszabb esetben a kezelési könyvből tudhatjuk meg. Régebbi autóknál jellemzően a motortér védettebb szegletében található az úgynevezett biztosítéktábla, míg az újabb típusoknál az utastérben, a műszerfal alsó részén a lábtérben, sokszor térdmagasságban találunk egy kipattintható fedelet.

Balra a hengeres biztosíték, amit ujjgyakorlattal kell kivenni, majd behelyezni. A lapos fejűeket csipesszel mozgathatjuk, a kis eszközt a biztosítékdobozban helyezik el Balra a hengeres biztosíték, amit ujjgyakorlattal kell kivenni, majd behelyezni. A lapos fejűeket csipesszel mozgathatjuk, a kis eszközt a biztosítékdobozban helyezik el Balra a hengeres biztosíték, amit ujjgyakorlattal kell kivenni, majd behelyezni. A lapos fejűeket csipesszel mozgathatjuk, a kis eszközt a biztosítékdobozban helyezik el

Balra a hengeres biztosíték, amit ujjgyakorlattal kell kivenni, majd behelyezni. A lapos fejűeket csipesszel mozgathatjuk, a kis eszközt a biztosítékdobozban helyezik el

Modern autóknál általában így helyezik el a biztosítéktáblát

Modern autóknál általában így helyezik el a biztosítéktáblát

Korábban hengeres biztosítékokat alkalmaztak, később a kihúzható megoldás terjedt el, de mindkettőből különböző áramerősséget elviselő, ennek megfelelően különböző színű változatokat gyártanak. Alapvetően a kiégett biztosítékot azonos erősségűre, tehát azonos színűre kell kicserélni, ám ha sorozatos kiégés miatt elfogy az általában az izzókészlet dobozában tartalékolandó összes passzoló biztosítékunk, a hazaút idejére megpróbálhatunk egy fokozattal erősebbet behelyezni. Azonban ez csak szükségmegoldás vészhelyzet esetére, a hazaérkezés után sürgően lássunk neki a hiba behatárolásának, vagy vigyük az autót villamossági szerelőhöz, aki kideríti, pontosan mi okozza a hibát.

Ez is érdekes lehet:
 

Az Európai Bizottság jóváhagyta a német autópályák külföldiek számára is fizetőssé tételét

Megtörténik, amire Németország régóta készül. Fizetőssé teszik az autópályáikat mindenki számára...

Új, nagyobb dízelt kapott a Nissan X-Trail

Végre a kategóriához illő 2,0 literes, automataváltóval és összkerékhajtással is párosítható...

Közel kétezer kilométeres hatótávot ígér a Nikola One

Ismét nagy lépést tett a Nikola, bemutatták a régóta várt és sokat ígérő One nyergesvontatót...

Egységes, de fokozott áremelést kap a benzin és a gázolaj

Nem elég a szerdai üzemanyagár-emelés, pénteken újabb, nagyobb mértékű, a benzin és a gázolaj...

Digital Light néven érkezik az új Mercedeseken deübtáló vetítős fényszóró

A Mercedes következő autóit már a Digital Light nevű, szimbólumokat is vetíteni képes fényszóróival...

Közel az új Swift érkezése, az indiai gyártósorról érkezett egy friss fotó az autóról

Viszonylag korán lebukott a formaterv levédetésének fotóival, az autót viszont még csak álcázva...

Érvényes műszakival, de lejárt vizsga miatt kapott el a rendőr

A bordó Prius vonzza a bajt. Nyáron egy autóstársunkat bőszítettem magamra, most a rendőr szedett...

Fiat Tipo 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

Szépen magára talált az utóbbi időben a Fiat. Kínálatuk erősen frissült, a Tipo ráadásul egyből...

Nissan GT-R Black Edition 2017 teszt

Egy végtelenül feszes versenyautó, félelmetes erővel és a szupersportautók között is méltányos...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

Der Milan írta: 2011 május 13., péntek 13:24:02
Török Tamás írta: 6 éve

Az olasz autó lelkivilága:-)))).Én amikor megvettem az Alfát,az egyik féklámpa volt kontakt hibás,azt hamar helyre pofoztam.Vétel utáni másnap reggel már nem indult.Hát ez marha jó,mondom.De csak egy biztosíték ment ki,de soha többé nem volt semmi elektronikai gondom vele,pedig abban is volt elektronika dögivel.


Előzmények megtekintése

Hajaj nekem is volt hogy nem indult :). Elfordítottam a kulcsot és semmi. Se kép se hang :))). De a középkonzolon a kicsi led folyamatosan villogott... aztán beszéltem olyannal akinek ugyanez előjött ugyanilyen autónál. Azt javasolta cseréljem ki az akku kábelek saruit, helyre is jött azonnal :). Olasz kocsiknál még nagy galibát okoz a test kábel is ha eloxidálódik, pl Themánál, Crománál, Kappánál a váltóra van csavarozva, ahogy éri a sós lé meg öregszik, koszolódik egyszer megszűnik ellátni a funkcióját és lebénul a kocsi, a rohadt olasz tragacs megint bedöglött, közben 0 ft-ból megoldható a gond :))).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 2011 május 13., péntek 13:05:21
Der Milan írta: 6 éve

Amikor megvettem a kocsimat azt tapasztaltam, hogy se csomagtartó világítás se utastér világítás nincs ha kinyitom az ajtót, viszont lábtérfény és az ajtón lévő izzó is világít. Belső világítás is van ha bekapcsolom csak ajtónyitásra nem működik. Jobb hátsó ajtó fényei szintén zenész. Csomagtartóban cseréltem izzót... semmi. Jobb hátsó ajtónál szintén. Akkor biztosíték. Összesen 4 biztosítéktábla van a kocsimban 4 különböző helyen. Minden jó volt... ráhagytam, majd egy autóvillamossági szakember megnézi egyszer. Aztán teljesen más ügyből kifolyólag lekötöttem az akkumulátort kb 1 órára. Visszakötve minden megjavult. :)


Előzmények megtekintése

Az olasz autó lelkivilága:-)))).Én amikor megvettem az Alfát,az egyik féklámpa volt kontakt hibás,azt hamar helyre pofoztam.Vétel utáni másnap reggel már nem indult.Hát ez marha jó,mondom.De csak egy biztosíték ment ki,de soha többé nem volt semmi elektronikai gondom vele,pedig abban is volt elektronika dögivel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 május 13., péntek 12:00:01

Amikor megvettem a kocsimat azt tapasztaltam, hogy se csomagtartó világítás se utastér világítás nincs ha kinyitom az ajtót, viszont lábtérfény és az ajtón lévő izzó is világít. Belső világítás is van ha bekapcsolom csak ajtónyitásra nem működik. Jobb hátsó ajtó fényei szintén zenész. Csomagtartóban cseréltem izzót... semmi. Jobb hátsó ajtónál szintén. Akkor biztosíték. Összesen 4 biztosítéktábla van a kocsimban 4 különböző helyen. Minden jó volt... ráhagytam, majd egy autóvillamossági szakember megnézi egyszer. Aztán teljesen más ügyből kifolyólag lekötöttem az akkumulátort kb 1 órára. Visszakötve minden megjavult. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 2011 május 13., péntek 11:14:06

Én személy szerint jobban szerettem a hengeres biztosítékot,mert könnyebb volt megállapítani,hogy jó e vagy sem.De ez már a régmúlt,nem láttam a Ladám óta ilyet.Mindenesetre mindig van az autómban egy levél biztosíték,400-500ft,nem tétel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

Nissan GT-R Black Edition 2017 teszt

„Low cost” szupersportautó - Nissan GT-R teszt Videó

Egy végtelenül feszes versenyautó, félelmetes erővel és a szupersportautók között is méltányos árral. Csak ne melegedne túl ilyen gyorsan.


Fiat Tipo 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

Röviden, meggyőző - Fiat Tipo

Szépen magára talált az utóbbi időben a Fiat. Kínálatuk erősen frissült, a Tipo ráadásul egyből három karosszériaváltozattal érkezett. A csapotthátú rengeteg előnyével pozitív csalódás.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo GT teszt

Michelangelo öröksége

Nem egy friss modell, ám remekbe szabott formatervével az utakon még mindig különlegességnek számít az Alfa Romeo megigéző szépségű GT kupéja.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 155

AMitol döglik a légy...

Az Alfa Romeo a legjobb úton a túlélés felé, még néhány, a Mitóhoz hasonló remek ízléssel eltalált modell, és a Cuore Sportivo végleg lekapcsolható a pacemakerről.


Alfa Brera 2.4 JTDM

Urak sportja

Dízelmotorral teszteltük az egyre inkább magára találó milánói márka csúcs-sportkocsiját.

Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Idén is piacvezető a Ford

Balatonig érő kocsisor

18 órája – Sztori

Ha egymás mögé állítanánk 15 ezer autót, akkor a sor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig a Ford idén ennyi járművet ad el Magyarországon.


Gondoskodás nevű tartósbérlet programot indít a Skoda, 65 ezerért új Fabiába ülhetünk

130 ezerért egy új Superb elég jó ajánlat?

19 órája – Sztori

Akár nulla forintért vadonatúj Skodába ülhetünk, a fix havidíjért pedig teljeskörű szolgáltatást kapunk az autó mellé, néhány év múlva pedig egyszerűen visszaadjuk a kulcsot.


Új, már turbós modellt kap a Ferrari Challenge

Bemutatkozott a Ferrari 488 Challenge

2 napja – Sztori

Versenyautó készült a Ferrari 488 GTB V8-ból. A Ferrari Challenge első turbós pályaautója lesz, ezzel történelmet ír a friss olasz.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ALFA ROMEO GIULIETTA 1.6 JTDM-2 Progression

ALFA ROMEO GIULIETTA 1...

Ár: 2.150.000 Ft

Évjárat: 2010 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 156 SW 2.0 16V Twin Spark Selespeed

ALFA ROMEO 156 SW 2.0...

Ár: 360.000 Ft

Évjárat: 2000 / 7

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 2.0 16V JTS Distinctive

ALFA ROMEO 156 2.0 16V...

Ár: 225.000 Ft

Évjárat: 2003 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!