A Porschénak már gyárt, a Formula E-nek beszállít majd a Hankook
Fizetett hirdetés
Elektromos csúcsautókra készítenek prémium gumikat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Hankook már most meghatározó szerepet játszik a jövő abroncsainak kifejlesztésében: a 2022-23-as szezontól a Formula E beszállítója lesz, de a Porsche Taycan abroncsait jelenleg is a cég gyártja.
A Porsche Taycan gyári szerelésű abroncsa a Hankook Ventus S1 evo 3 ev
A versenygumikon túl, a Hankook természetesen utcai elektromos autókhoz is kínál abroncsokat. Az új Ventus S1 evo3 ev abroncs pedig a Center of Automotive Management (CAM) által a világ leginnovatívabb új autójának választott Porsche Taycan gyári szerelésű abroncsa is egyben. Ez azért nagy szó, mert egy elektromos autó, pláne egy nagy teljesítményű elektromos autó abroncsának a megszokottnál sokkalta komolyabb elvárásoknak kell megfelelnie. A Porsche első elektromos autójának számító Taycan esetében kiviteltől függően az abroncsoknak 625-761 lóerőt és 850-1050 Nm nyomatékot kell az útra vinnie. Mindezt ráadásul úgy, hogy az erő a belső égésű motoros autókhoz képest sokkal gyorsabban jelentkezik a kerekeken, és így az abroncsokon is.
Természetesen aszimmetrikus abroncs a Ventus S1 evo 3 ev, külső mintaárka a vizes úton tapadás és irányíthatóság érdekében keresztirányú eltolásokat kapott
Az elektromos sportautók abroncsai az átlagosnál jóval nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, így a Hankook mérnökei a pereméket speciális technológiával erősítették meg. Ennek köszönhetően az oldalfal merevsége még nagy sebesség mellett is pontos kormányozhatóságot tesz lehetővé. „A Porsche Taycan abroncsának létrehozásával a fejlesztőcsapatunk teljesen új szintre lépett, és büszkék vagyunk az eredményre. Az autóipari gyári elsőszereléssel foglalkozó mérnökök számára egy efféle fejlesztés sajátos kihívást jelent. Egy ilyen nagy teljesítményű sportautó esetében össze kell hangolni a különböző teljesítménymutatókat, amihez kiemelkedően magas szakértelem és a legújabb technológia szükséges” – magyarázza Klaus Krause okleveles mérnök, a Hankook Európai Kutatási és Fejlesztési Központjának vezetője.
A Ventus S1 evo 3 ev 30%-kal tartósabb, mint egy átlagos összetételű abroncs, gördülési ellenállását 13%-kal tudták apasztani a Hankook mérnökei




