Új SUV körrekord a Nürburgringen

Már megint rekordot döntött a Porsche a Zöld Pokolban, most éppen egy Szuper-Cayenne-nel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Házon belüli ellenfeleit is megelőzte a Porsche Cayenne új csúcsváltozata a Nürburgringen, hamarosan teljesen leleplezik a még tesztelés alatt álló modellt.

Már megint készül valami brutális szerkezet Stuttgartban. Úgy tűnik, nem sajtoltak még ki elég teljesítményt a több mint 2 tonnás behemótból, a Cayenne-ből, hiába van belőle Turbo és Turbo S E-Hybrid is. Előbbi 550, utóbbi 680 (!) lóerős, kupé változataik pedig 3,9 és 3,8 másodperc alatt katapultálnak 100 km/h-ra álló helyzetből. Egy terepjárós kialakítású, az egész családnak helyet adó óriástól ezek szürreális számok, de akkor sem áll itt meg a Porsche, egy még durvább Cayenne-nel indulnak a világ legdurvább SUV-ja címért. Nem könnyű mezőny ez, bár annyi előnye van a Porschénak, hogy több jelentős ellenfele házon belüli, akik sokat köszönhetnek a Cayenne-nek. Ugyan a Bentley Bentayga, a Lamborghini Urus és az Audi RS Q8 mind elképesztő teljesítményt nyújtanak (utóbbi tartotta idáig a Nürburgring körrekordját a SUV-ok között), bizonyára nem adott ki minden fejlesztési titkot kezei közül a Porsche a testvérmodelleknek, most pedig az utolsó tartalékokat saját SUV-jukon sütik el. Lesz is rá szükség, mert a Ferrari Purosangue esélyes lesz a leggyorsabb SUV címére.
Hirdetés
Az új csúcs-Cayenne a Turbo alapjain érkezik, az S E-Hybridről nem ejtenek szót, tehát valószínű, hogy villanymotoroktól mentes lesz. Hiába a hibrid kolosszális ereje, az akkumulátorok annyival megnövelik a tömegét, hogy abból már nehéz lenne egy versenypályára kihegyezett sport-SUV-ot faragni. Kérdés persze, milyen paraméterekkel érkezik az új Szuper-Cayenne, aminek egyébként még a neve sem ismert és kérdés az is, hogy a V8-as motor önmagában erősebb lesz-e a Turbo S E-Hybrid összteljesítményénél? Vagy csak tömegcsökkentéssel és a futómű javítgatásával akarnak még jobb köridőt elérni? Hamarosan kiderül az új változat leleplezésekor, de addig is egy vitathatatlan tény a hitetlenkedőknek: 7:38 alatt ért körbe a Nürburgring Nordschleifén, amivel bő 3 és fél másodpercet vert a két éve rekorder Audi RS Q8-ra. Ezzel megelőzte házon belül például a 911-esek egyes korábbi generációit, lenyomta a Taycant és többek között a Mercedes-Benz SLS AMG-t is.
Hirdetés
"Ezt a Cayenne-t a Nordschleife első néhány méterén vezetve rögtön hátra akarsz fordulni megnézni, hogy tényleg egy méretes SUV-ban vagy-e. A magas kormányprecizitás és a sztoikusan stabil hátsó futómű nagy magabiztosságot adott nekem a Hatzenbach résznél" - nyilatkozta Lars Kern, a rekordkör versenypilótája. "Villámgyorsasággal vált irányt a tempós kanyarokban, például a Hohe Achtban vagy az Eiskurvében, billenés és alulkormányozottság nélkül. Még ezen a technikás pályán is egy igazi élményautó a Cayenne, amit könnyű irányítani." A rekordot 22 colos felnikre húzott, speciálisan ehhez a Cayenne-hez kifejlesztett Pirelli P Zero Corsa gumiabroncsokkal futotta. A kocsi megegyezik a sorozatgyártású kivitellel, amit a Nürburgring munkatársa is igazol, csupán versenyüléssel és bukókerettel látták el az alapfelszereltségen kívül a pilóta biztonsága érdekében.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?