Rohamtempóban halad a BYD szegedi építkezése, emellett a vállalat Törökországban is egy gyár felhúzásán fáradozik. Ezen létesítményekkel az elsődleges cél az Európai Unió által kiszabott, Kínából importált akkumulátoros elektromos autókra vonatkozó védővámok kikerülése volt, ám úgy tűnik, még ennél is fontosabb szerepet szánnak majd a két üzemnek. Az Automotive News Europe ugyanis tényként közölte, hogy a BYD nem csak villanyautókat készít majd Szegeden és İzmirben, hanem konnektoros hibrideket is. Mindez része a márka teljes európai stratégiaváltásának, mivel időközben belátták, kizárólag villanyautókkal nem lehetnek erős szereplők a térségben.
Ebbe az irányba mutat Stella Li márciusi kijelentése is, egy kerekasztal beszélgetésen arról beszélt, a terveik szerint 2026-ra minden modellből lesz konnektoros hibrid változat is az európai újautó-piacon. Az aktuális trendeket megnézve mindez persze nem meglepő, hiszen az utóbbi időszakban a PHEV-ek is egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Ami a BYD-t illeti az idei első negyedévben 28 842 autót regisztráltak Európában, amelynek jelentős része (10 962) a Seal U volt - jelenleg ez az egyetlen modell, amely konnektoros hibridként is elérhető. A szegedi gyár kapcsán továbbra sem lehet biztosan tudni, pontosan mely típusok kerülnek először a gyártósorra, a BYD ezzel kapcsolatban még nem adott hivatalos tájékoztatást. Viszont minden bizonnyal már nem kell sokat várni, ugyanis a tervek szerint az évi 150 ezer autó legyártására képes üzem októberben kezdheti meg a termelést.