Csak a rendszám hiányzik az új Porsche versenyautóról

A GT3 RS-ből készít versenyautót a Porsche

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az utcai GT3 RS-ből építi a Porsche jövőre a kupás versenyautóját, a motor a széria 450 lovas marad, csak a szárnyak nőnek.

A Porsche már évek óta kényesen ügyel arra, hogy ne csak a mahagónifa betétek kedvelőinek, hanem az igazi sport, már-már versenyautó rajongóknak is kínáljon megfelelő modellt. A GT3 RS, a maga lecsupaszított belsejével és bukócsövével annyira jól sikerült, hogy jövőre ebből a modellből építik a kupás versenyautókat.
A Porsche Kupa több országban is népszerű sorozat, amelynek a csúcsa a Formula–1-es betétfutam a Porsche Szuperkupa. Az idén még mindegyik sorozatban a GT3-as modellt használták, jövőre azonban áttérnek a GT3 RS-re.
Ez motorikusan 200 cm3 és 30 lóerő pluszt jelent. Érdekesség, hogy a versenyautókban átalakítás nélkül tartják meg a 450 lóerős 3,8 literes, hathengeres boxermotort. Mindössze az autó könnyebb súlya miatt lesz robbanékonyabb a versenyautó, hiszen az utcára sem éppen nehéz 1370 kg-os kocsit 1200 kg-ra faragják.
Az RS nagy előnye lesz még, hogy a karosszériája 44 mm-rel szélesebb, mint a GT3-asé volt, így szélesebb gumi használható rajta. Az utcai modellhez képest 15 mm-rel alacsonyabbra kerül az első spoiler valamint a hátsó szárnyon ébredő leszorítóerőt növelik meg az 1,46 méter széles spoiler 1,7 méteresre cserélésével.
Egészen minimális optikai tuninggal tehát bármelyik utcai Porsche GT3 RS teljesen versenyautó kinézetűvé tehető. Ha valakinek még ez sem lenne elég, megvásárolhatja a versenypályákra kifejlesztett állítható stabilizátort, vagy a boxutca sebességkorlátozót, ami akár városi használatban is jól jöhet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?