Aprópénzzel szórták teli a jubileumi villanyautót
Elkelt a százezredik Nissan Leaf, egy fogorvos vette meg
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Százezredik eladott villanyautóját a Leaf alacsony üzemeltetési költségeit szimbolizálva egy százezer pénzérmével borított példánnyal ünnepli a Nissan.
Az érmékkel borított Nissan Leaf egy háromfős csapat egyheti munkájának gyümölcse. Az autó egyik fele pennykkel, másik fele eurócentekkel borított, mindkét oldalra került egy-egy Leaf felirat is, mely három réteg érme felhelyezésével készült. Mivel a különleges borítás tekintélyes, 504 kg-os tömegnövekedéssel jár, ezen példány már sofőr nélkül is túlterheltnek számít. Az érmékkel borított Nissan Leafet a winchesteri Martins Nissan márkakereskedésben állították ki - ott ahol a százezredik Leaf gazdára talált. A vásárló Brett Garner, egy önmagát „technika-őrültként" bemutató fogorvos, aki az Anglia déli partján elterülő Fareham városában praktizál.
A fogorvos spórolásból vette Leafjét
Brettnek egy már Leafet hajtó barátja ajánlotta az autót, aki nemcsak a Leaf fejlett zéró-emissziós technológiáját dicsérte, hanem alacsony üzemeltetési költségeit is. „Azt mondta, egy vagyont spórol meg vele. A feleségemet először nem igazán sikerült meggyőzni, de aztán számolgattunk kicsit - az alacsony karbantartási, biztosítási és üzemanyag-költségeket és a többit -, és némileg megenyhült."
„Amikor aztán megtett vele egy oda-vissza 500 mérföldes utat, teljesen megváltozott a véleménye. Az út a szokásosnál kicsit hosszabb volt, mivel mindkét irányban meg kellett állni egy gyorstöltésre... de most már ragaszkodik hozzá, hogy minden héten néhány napot ő vezethesse az autót." - tette hozzá.
A Leaf tökéletesen megfelel Brett rendszeres napi ingázásához, melynek során oda-vissza 50 mérföldet tesz meg. „Van egy hagyományos autónk is, az azonban csak 25 mérföldet képes megtenni egy gallon üzemanyaggal, így a drága tankolás miatt csak ritkán használjuk" - mondta el Brett.
Míg a nyugati világban mind népszerűbb a Leaf, hazánkban kevesen tudnak megengedni maguknak egy városi használathoz optimális villanyautót, ezen sokat segíthetne a mind több nyilvános töltőpont, az ingyenes parkolás, vagy az akár több nyugat-európai országban létező adójóváírás, netán a villanyautók buszsávba engedése. Norvégiában ezen ösztönzőkkel tavaly 4604 példányos eladással a harmadik legnépszerűbb modell volt a Nissan Leaf. Nálunk tavaly tíz példány került belőle újonnan és kettő használtan forgalomba. A villanyautók körében így is, nálunk is a legnépszerűbb.
Illetve a márkakereskedők hozzáállásáról is. Hiszen mindenütt mostohagyerek az elektromos autó. A Renault tavaly május óta nem tudja bevezetni az elektromos típusait Magyarországon, mert a márkaképviselet nem építi ki hozzá a szervizhátteret…. 🙁
Nekem sobban jobban tetszett az a rész amikor az angliai fogorvos a drága benzinre panaszkodott….. :D:D:D
A 10+2 db eladott autó az életszínvonalon túl azért a magyar szokatlanul merev gondolkozásról is árulkodik.