Megérkezett az új Audi R8
Hivatalos képek és információk az új Audi R8-ról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vége a találgatásoknak, végre megérkeztek a hivatalos információk és képek a jövő heti Genfi Autószalonon debütáló vadonatúj Audi R8-ról.
A napokban kiszivárgott képek után megérkeztek a hivatalos fotók és információk a második generációs Audi R8-ról. HűtÅ‘maszkját átdolgozták, ezentúl méhsejtrács dÃszeleg a négy karika alatt. A fényszórók alapesetben LED technológiával világÃtanak, extraként kérhetÅ‘ azonban lézerfényszóró, amely kétszeres, 600 méteres hatótávolságot Ãgér. Oldalt megmaradtak a hatalmas légbeömlÅ‘k, hátul pedig szintén LED-es a világÃtás. Kitolható hátsó spoilert is kapott az R8, az erÅ‘sebb változatra pedig egy szénszálas fix spoilert terveztek a mérnökök. A diffúzor két oldalán helyezkednek el a trapéz kipufogók, a hátsó szélvédÅ‘n keresztül pedig jó rálátást kapunk az R8 szÃvére.
Az R8 a Lamborghini Huracán platformjára épül és kizárólag 5,2 literes V10-es, FSI szÃvómotorokkal érkezik. Az "alap" verzió 540 lóerÅ‘t és ugyanekkora nyomatékot teljesÃt, mÃg a V10 Plus blokk 610 lóerÅ‘t és 560 Nm nyomatékot nyújt. A gyengébbik változat 3,5 másodperc alatt, a V10 Plus pedig 3,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Mindkét modell 330 km/h végsebességre képes. A nagy teljesÃtmény ellenére nem vészes az étvágyuk: 11,8, illetve 12,4 literrel megelégszenek 100 km-re vetÃtve. CO2 kibocsátásuk 275, valamint 289 g/km.
Az új R8 kizárólag hétsebességes S-Tronic sebességváltóval érhetÅ‘ el, melyet háromféle automata és egy kézi programmal láttak el. Az R8 összkerékhajtással rendelkezik, a hajtásláncba elektrohidraulikus kuplungot épÃtettek. Normál esetben a nyomaték teljes része a hátsó tengelyekre továbbÃtódik, szükség esetén azonban lehetÅ‘ség van, hogy teljes egészében elöl hajtson az autó. A mechanikus differenciálzár pedig azt biztosÃtja, hogy bármilyen útviszony között optimális legyen a tapadás a gumik és a talaj között.
Az alapmodell 19 colos könnyűfém felniket kap, 245/35 méretű elsÅ‘ és 295/35 méretű hátsó gumiabroncsokkal. A 20 colos változatot 245/30 és 305/30 méretű papucsokkal szerelik. A fékek alapesetben acélból készülnek, természetesen elérhetÅ‘k a szénszálas kerámia féktárcsák is. A második generációs R8 az új épÃtési eljárásoknak köszönhetÅ‘en 1555 kg, mÃg a V10 Plus 1454 kg. Utóbbi mintegy 50 kg-mal könnyebb, mint az elsÅ‘ R8, és az alumÃnium elemek torziós merevsége is 40 százalékkal javult az elÅ‘dhöz képest.
Az utastérben kagylóülések és vezetőközpontú műszerfal kapott helyet. A dizájn letisztult, több kapcsoló és gomb megszűnt, őket a 12,3 colos, konfigurálható Audi virtuális cockpit váltotta fel. Kárpitok közül Alcantara/bőr vagy teljes Nappa bőrkárpit közül választhatunk. További extraként érhető el az 500 Wattos Bang & Olufsen hifirendszer és az Audi telefonbox is. Az új R8 idén nyártól érhető el a kereskedésekben, 165 ezer, illetve 187 400 eurós áron (kb. 50 és 57 millió forint).