Negyedévszázados fennállását ünnepli a Volkswagen Polo GTI

Konzervatív modellé öregedett a Polo GTI, elektromos segítség nélkül nyakalja a benzint a hot hatch

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Polo immár 48 éve fut, de a GTI felirattal fémjelzett sportváltozat csak 1998-tól elérhető a VW kínálatában.

Fáradhatatlanul készíti a forró ferdehátúakat a Volkswagen, noha manapság messze nem ez a sokak által kívánt kategória. Az első felhergelt Polo kereken 25 évvel ezelőtt jelent meg, azaz a harmadik generáció előtt nem érdemes sportváltozatot keresni. Most a hatodik nemzedék limitált példányban ünnepel. Óriási változások nincsenek, csak egyszerűen és olcsón megvalósítható részletek utalnak a jubileumi modellre. A szürke fényezést ezzel a szériával vezetik be, viszont a többi eddig árnyalatban is kérhető a “25-ös” Polo, kívülről továbbá az ajtók alján elhelyezett matrica utal az évek múlására. Belül a kormányon és a háttámlákon is feltűnik a 25-ös szám, emellett piros bőrbe húzták az ülések széleit. Az alapellátmány bőkezűbb, alpáras a 18 colos felni, a LED-mátrix fényszóró és a nyolc colos infotainment.
Hirdetés
A mezei GTI modellekhez képest 15 milliméterrel lejjebb ültették az autót, ami tovább javítja a kezelhetőséget. A motortérben nincs változás, továbbra is a kétliteres TSI hajtja az autót. A 207 lóerő és a 236 Nm nyomaték 6,5 másodperc alatt gyorsítja 100-ra a kisautót, a végsebesség 210 km/h. A németországi ár már ismert, átszámítva nagyjából 13 millió forintba került a korlátozott számban készülő modell.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?