Már most is színes a kínálat villanyautóból, pár évtized múlva pedig már lehet, hogy nem is lesz más - minek akkor csökkenteni az árakat?
A kreszvaltozas.hu szerint épp a kínálati piac keresletivé alakítását éljük meg az autózásban is:
"Az elektromos autók bár drágák, a támogatások miatt a célpiacokon továbbra is jól értékesíthetők, és a belső égésű motorral hajtott járművek forgalomba helyezhetőségének a már látótávolságba került ellehetetlenítésével ez a későbbiekben is így lesz. Sőt a keresettség tovább fog nőni." Az adatok tényleg erre engednek következtetni: az ACEA, avagy az Európai Autógyártók Szövetsége rendszeresen közzéteszi ezzel kapcsolatos statisztikáit. Ezek alapján a 2018-ban, EU-n belül eladott autóknak még csak 2,7 százaléka volt elektromos, a piaci részesedésük 2019-re 8, 2020-ra pedig 13 százalékra nőtt. Ezek alapján, ha a növekedés így folytatódik, nem lesz szükség az árak csökkentésére, hiszen
mindenképp eladhatóak maradnak majd a villanyautók. További intő jel lehet a Coface hitelbiztosító elemzése is, ami egy további problémát is felvet: a villanyautók - és főként azok akkumulátorainak - előállításához szükséges fémek (mint a lítium, a kobalt, a grafit, a nikkel, a ritka földfémek, az alumínium vagy a réz) iránti egyre növekvő kereslet is felfelé húzhatja majd az árakat.
A jelenlegi akkumulátorok gyártásához ugyanis esetenként akár több száz kiló fém is szükséges lehet: az alumínium például akár az akku tömegének felét is kiteheti, ráadásul kis súlya és jó ütközésbiztonsági tényezői miatt az autó egyéb részében is használják. további probléma még a a réz, a grafit és a nikkel. A réz sem csak az akkukhoz kell, de még az autókon túl is fogy majd bőven: az infrastruktúra fejlesztésekor is ezt kell használni, hogy az áramszolgáltatók alkalmazkodjanak az elektromos járművek által támasztott megnövekedő energiaigényhez.
Az üzemanyagcellás autók jelenthetnének még konkurenciát az akkumulátoros elektromos autóknak, ám azok is komoly gazdasági átállással járnának, ráadásul hátrányból indulnak a konnektoros társaikhoz képest
Ha bejönnek a Coface várakozásai, - miszerint 34, 25 és 47 százalékkal emelkedhet 2021-ben a nikkel, az alumínium és a réz ára - akkor az egyeduralkodóként csúcsra jutó villanyautók csak drágulni fognak. Mindez az autószektortól erősen függő magyar gazdaságra összességében negatívan hat majd. Egyrészt mert a csökkenő igények miatt bezárhatnak a gyáraink, másrészt mert a dízel- és benzinmotorral készülő autók összeszerelése bonyolultabb, így ha az elektromos autók összeszereléséhez kevesebb emberre lesz szükség, az a megmaradó gyárakban is leépítéshez, tömeges elbocsátásokhoz vezethet.