Limitált szériás Rolls-Royce kabrió nyárra
Vízi sebességrekord előtt tiszteleg a Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé Waterspeed Collection
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elég a nevét leírni: Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé Waterspeed Collection. A legjobb brit hagyomány nyitott tetővel.
Februárban közölték az első skicceket, most itt a kész autó, a Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé Waterspeed Collection. A neve is legalább olyan hosszú mint egy igazi angol nemesnek az össze címmel együtt. A Rolls-Royce nagyobbik szériájának kabrió változatából, a Phantom Drophead Coupéból készítették el az idei nyárra szánt 35 darabos limitált szériájukat a britek.
A Waterspeed Collection Sir Malcolm Campbell Bluebird, azaz kék madár nevű hajóival (több is volt) felállított sebességrekordjának állít emléket. Hogy mi köze ehhez a Rollsnak? Hát az, hogy az eredetileg repülőgépekhez tervezett R szériás motor hajtotta az 1937 és 1939 közötti rekordert. Hogy miért nem a szintén Bluebird nevű kocsijaival elért sebességrekordokról emlékeztek meg? Kínos, de a jelentősebb szárazföldi eredményeket Napier motorral érte el Campbell.
Maradva ennél a kabriónál, kívülről a legfeltűnőbb az egyedi kék árnylat, amit az exkluzív csillogás érdekében 9 rétegben visznek fel. A színből egyébként jutott a motorra is. A Waterspeed Collection modell 11 küllős polírozott könnyűfémfelniken gurul. Belterében több míves részlet is a Bluebird K3 hidroplánra utal. A fabetét Abachi nemesfából készült, és a kétszínű kormánykereket is direkt ehhez az autóhoz tervezték. Csak a könyöktámasz elkészítése 8 munkaórát igényel. A motortérben a szokásos 6,75 literes V12-es trónol, ezzel a Phantom speciális kivitelének ára 435 ezer fontnál, azaz mintegy 162 millió forintnál kezdődik.
Szerintem egy 1997-as BMW 750i (teljes pipás megrendelés – viszonylag sok fut belőlük itthon is, ha nem megy vele sokat az ember, még egész megfizethető – 19L/100km, 100.e.HUF/éves telj.adó, 35.e.HUF/éves köt.fel.) műszaki tartalma semmiben nem marad el a Rolls-étól.
A hátsó padlóba épített elektromos lábtartó, ajtóba rejtett esernyő meg már a felesleges extrák közé tartozik.
a szervízigénye pedig gyanítom nem kevesebb ezeknek sem, merném kockáztatni, hogy esetleg még több is.
Mindenki úgy hiszi, hogy a Rolls-ok az abszolút megbízhatóság ékkövei, csak nem fejezik be a mondatot soha, hogy persze azok, mivel az ajánlás szerinti 10000 km-enkénti szerviznél jöhet ez szóba.
Amit ezekbe a gépekbe pillanatok alatt beletesznek a használóik, ugyanis nekik nem számít a 30L-es fogyasztás, sem az 500.000.-1.000.000-s szervízdíj, amikor is mindenféle apró kacatot kicserélgetnek a gépen ami kopott. Meg ha nem, akkor is, hogy jól lehúzzák a sznob tulajt.
Nem viccelek. Mindenki látja, hogy ez egy tervezetlen, gyenge esztétikájú beltér !
Meg lehet nézni az azonos évjáratú Aston Martin, BMW 7, Mercedes S-class beltereket. Össze sem hasonlíthatóak ezzel !
Ezen csak az anyag- és színválasztás javíthat, de akkor sem az igazi, bármennyire is drapp bőr meg ilyen-olyan fabetét.
Aki ezt nem látja meg, annak Rolls Royce fátyol lebeg a szeme előtt a régmúltból !
Igazad van, a leghulyebb lajikus aki meg nem latott autot eszreveszi rogton hogy fundamentalis hibakat csinaltak ugy nez ki hogy ez a RR hiszteria lement, nem hiaba adtak el az angolok annak idejen es jo atvertek a BMW meg hat lehetne errol evekig beszelgetni.a pupos volga kormany szebb volt csak akkoriba nem vettuk eszre mert utaltuk a muszkakat meg mindenki nyugat imado volt meg a voros konyves komcsik is!
Hat mit mondjak> a legolcsobb vw jobban nez ki belulrol!!!!!
A globalizáció-cooperáció már csak erről szól. Mintegy 17 évvel ezelőtt gyárlátogatáson voltunk egy nyugati, a világ élvonalába tartozó cégnél. Bemutatták a raktárt is, ahonnan a világ minden tájára szállítottak termelő berendezéseiket, és hozzá alkatrészeket. Raktárkészletük mintegy 45.000 tételből állt, amiből a gépeket előállító cég mindössze 20 tételt gyártott, a többit külső beszállítótól szedték össze. Függetlenül ettől a berendezések a cég nevével kerültek piacra. 🙂
Másik cég meg egyetlen tételt sem gyártott, mindent beszállítóktól szedett össze, az egész gyár egy nagy csarnok – összeszerelő üzem volt csupán, mellette egy szép nagy irodaházzal, tervezőmérnöki gárdával. Szintén a világ élvonalába tartozó termékeik (automata csomagoló gépsorok) ennek ellenére a cég nevével kerültek piacra. 🙂
ki tudja hol készülnek hozzá az alkatrészek..a bajuszkapcsoló például nálunk a veszprémi gyárban, francia cégnél 🙂
Egy Rolls szalonban megkérdezték az értékesítőt, hogy mennyi az autó végsebessége. A válasz: éppen elegendő, uram.
És mit várnál az áráért? Japán kurvát legyezővel, vagy mit? Tényleg, mi kellene pele, playstation cockpit, meg neon beltér ledes szárny, vagy mi az isten?
Igen, a régi babérokon él a márka olyan műszaki tartalommal, amit el sem bírsz képzelni. Mondjuk nincs is rá szükséged, mert sosem lesz rá pénzed, ahogy nekem sem.
Részemről kissé túlmagasztalt márka.
A motortér szép, a motor kiváló teljesítményű lehet, de…
Az A és B oszlop területe katasztrófa, esztétikailag.
A beltér biztosan kiváló anyagokból van előállítva, de olyan, mint egy Fiat punto-é.
Az a középkonzol, akármennyire is 80- 120 milliós jármű, nem illik ehhez az imidzshez.
Az ajtó az új Rolls-oknál például szisztematikusan nem illeszkedik a műszerfal formájához.
Az évtizedekkel ezelőtti BMW-knek nagyságrendekkel esztétikusabb volt a belterük – az E39, E38 interiörje még most is jobban néz ki – mint ez itt, egyedül az anyagokkal, színekkel tudnak javítani rajta !
Persze lehet beállni a sorba, hogy ez így, meg úgy szuper, de akkor is a régi babérokon csúszik és ekkora összegért és feeling-ért többet várnék.
Na, de kinek mi jön be…
Ilyen egy stílusos autó.