CHRYSLER

CHRYSLER 300 C

CHRYSLER
300 C

bővebben ›

CHRYSLER 300 M

CHRYSLER
300 M

bővebben ›

CHRYSLER GRAND VOYAGER

CHRYSLER
GRAND VOYAGER

bővebben ›

CHRYSLER PT CRUISER

CHRYSLER
PT CRUISER

bővebben ›

CHRYSLER STRATUS

CHRYSLER
STRATUS

bővebben ›

CHRYSLER VOYAGER

CHRYSLER
VOYAGER

3 generáció

tovább »

CHRYSLER márka rövid története

A márkát Walter P. Chrysler alapította. Érdekesség, hogy az első, még nem szériában gyártott hathengeres Chrysler modellt már 1924-ben bemutatták New York egyik szállodában. Mr. Chrysler ötlete szerencsés módon hamar befektetőkre talált, és a Chrysler Corporation kedvező pozícióból kezdhette pályafutását. 1926 elejére a gyár éves nyeresége meghaladta a 17 millió dollárt, és közel 3800 kerekedéssel rendelkezett! Egy évvel később készítették el az Imperial 80 típust, a márka első nyitható tetejű járművét, amelyet már színes reklámkampánnyal népszerűsítettek az államokban. A fejlődés töretlennek volt mondható, 1928-ra új márkák felvásárlásával és létrehozásával már a Chrysler Corporation is autók széles skáláját kínálta. A nagy gazdasági világválság sokat hátráltatta a haladást, azonban mégis be tudták mutatni a Fluid Drive-ot 1934-ben. A 72 sebességi rekordot magáénak tudó, könnyű Airflow modell megelőzte a korát, a karosszériát már az aerodinamika tanait felhasználva tervezték, és az autóipar első szélcsatornájában tesztelték. A nehéz éveket az időközben felvásárolt Dodge, illetve az olcsó járművek gyártására létrehozott Plymouth divízióknak köszönhetően élte túl a Chrysler. Az 1940-es évek a háború jegyében teltek, 1942-től hadi gyártásra, például Jeepek, harckocsik és repülőgépmotorok készítésére rendezkedtek be. Néhány innovációra még ekkoriban is futotta, így a Town & Country nevet viselő, oldalán faléces, kilenc személyes luxuslimuzin kifejlesztésére, vagy DeSoto modellek billenő fényszóróinak megalkotására. 1951-re megérkezett a legendás V8-as motorsorozat első tagja, a HEMI! A kor vívmányai között szerepelt a léghűtéses fék, a kormányzást segítő technológia, valamint a nem túl sikeres torziós felfüggesztés. Ugyanekkor könnyed, emlékezetes formatervek láttak napvilágot, és bulvárhírekben sem mutatkozott hiány. 1955-ben a frissen bemutatkozó Chrysler 300C-t kitiltották a Nascarból, mert túl erősnek ítélték; Egy évvel később pedig bemutatták a Plymouth Fury-t, amelynek korszerűsített változata Stephen King regényének (Christine) köszönheti világhírét. 1960-ban végérvényesen elterjedt az önhordó karosszéria, az Imperial kivételével minden Chrysler modell ilyen korszerű formában készült. A csökkenő eladásokra jó hatással volt a Fordtól elcsábított tervező 1963-as Engelbird típusa, és a kétajtós, jellegzetes Plymouth Barracuda, amelyet néhány héttel a Ford Mustang előtt dobtak piacra. 1965-től zajlott a célirányos terjeszkedés az Öreg kontinensen, megalakult a Chrysler Europe, amely azonban összeomlott (1977), a maradványok pedig a PSA-konszernhez kerültek - nem sokkal később a Chrysler Australia a Mitsubishihez vándorolt. A hazai földön tombolt az izomautók korszaka, a mértéktelen lóerő-pazarlásnak csak az 1973-as olajválság vetett véget, és ekkor a Chrysler megrokkant. A Cordoba mellett nem álltak rendelkezésre a hirtelen megváltozott piaci igényeket kielégítő gazdaságos modellek, így csak az amerikai kormány segítségével, valamint a Fordtól 1978-ban átigazoló gazdasági zseni, Lee Iacocca közreműködésével sikerült elkerülni a csődöt. Az 1980-as évekre rendeződött a Chrysler anyagi helyzete, futó modelljei – LeBaron, New Yorker, Concorde, Dodge Intrepid - sikeresek voltak, így felvásárolhatták a Jeep típusokat gyártó American Motors Corporationt (AMC). Az 1990-es években újra próbálkoztak az európai piacon, majd 1998-ban, az addig leányvállalataival szorosan együtt működő vállalatból a Daimler-Benz AG-vel egyesülve született meg a DaimlerChrysler. A profiltisztítás során a Plymouth márkát megszüntették, és az attraktív külsejű Chrysler Crossfire elsőként kapott Mercedes-Benz alkatrészeket. 10 éves házasság után került sor válásra, a Daimler-Benz ment, a FIAT pedig érkezett, amely a csőd után felvásárolta a hajdanán szebb napokat látott Chrysler márkát.

Név:Chrysler LLC
Csoport:Chrysler Group
Alapítás éve:1925
Cégnév:Chrysler LLC
Székhely:Auburn Hills, Michigan, USA
Első autó:Chrysler Six

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaHJ5c2xlcg==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaHJ5c2xlcg==

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

SEAT Arona - spanyol versenyzővel bővül tovább a kisméretű crossoverek mezőnye

Ami a németeknél T-Roc, az a spanyoloknál Arona

2 órája – Autósvilág hírei

A Hyundai Kona és Kia Stonic után most itt a SEAT Arona is, hogy részesedjen a kisméretű crossoverek sikeréből.


Számcsere: az új BMW X3 az X5-nél is okosabb

360 lóerős csúcsváltozattal és fogyókúrával jön az új BMW X3

16 órája – Autósvilág hírei

Furcsa helyzet állt elő a BMW-nél, a most bemutatkozott harmadik generációs X3 számos olyan extrát kínál, amilyet az X5 még nem.


Különkiadást készített legfrissebb modelljéből a Lada - a Daciától szerzett extrákat

Tolatókamera és bőrülés az új Ladában

18 órája – Autósvilág hírei

Daciákból származó extrákkal dobták fel a nálunk egyelőre nem kapható legfrissebb Ladát. Az Xray Exclusive olyan dolgokat kapott, amit egy Lada még sosem.


Használtautó.hu

TOYOTA AVENSIS 2.4 Sol Executive (Automata)

TOYOTA AVENSIS 2.4 Sol...

Ár: 1.999.999 Ft

Évjárat: 2006 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ZAFIRA B 1.9 DTI Cosmo

OPEL ZAFIRA B 1.9 DTI...

Ár: 1.150.000 Ft

Évjárat: 2005 / 10

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ CLK 320 Elegance (Automata)

MERCEDES-BENZ CLK 320...

Ár: 1.500.000 Ft

Évjárat: 2001

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

NISSAN NOTE 1.5 dCi Visia

NISSAN NOTE 1.5 dCi Visia

Ár: 1.178.000 Ft

Évjárat: 2007 / 1

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

OPEL ASTRA G 1.6 16V Classic II Fantasy

OPEL ASTRA G 1.6 16V C...

Ár: 790.000 Ft

Évjárat: 2007 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész