Mostantól gyakoribb látvány lehet, hogy Chevrolet tölt a Tesla Superchargeren
Eddig úgy tűnt, hogy van esély egy világszintű töltőszabvány elterjedésére, de a General Motors bejelentésével más irányt vehetnek a dolgok.
Eddig viszonylag egyértelmű volt a fejlesztés iránya: Európában és Észak-Amerikában egyaránt a CCS szabvány terjedését támogatta a legtöbb hagyományos autógyártó, sőt, Európában a Tesla is ezt használja. Ugyanakkor Észak-Amerikában a Tesla saját töltőcsatlakozást használ, a General Motors és a Ford pedig alig néhány hét eltéréssel bejelentette, hogy a jövőben ugyanerre a szabványra állnak át.
A két detroiti óriás részéről érthető a döntés: a Tesla töltőhálózata kiterjedt, mintegy 17 ezer állomást tartalmaz csak az Egyesült Államokban, és kifejezetten gyors is. A régebbi töltőkön is 150 kW a csúcsteljesítmény, az újabbak pedig 250, illetve 350 kW-tal is képesek tölteni.
Ugyanakkor egy ilyen döntés lábon lövi az épp csak elkezdett szabványosodási folyamatot, hiszen a többi autógyártó még mindig a CCS töltők telepítését támogatja, ráadásul még mindig léteznek a japán gyártók által meghonosított ChaDeMo töltők is. Ez pedig azzal jár, hogy az a villanyautó-tulajdonos, aki bármilyen forrásból szívesen töltene, legalább kétféle adaptert lesz kénytelen magánál tartani.
[BANNER type="1"]
Az egységes világszabvány kialakulását egyébként az is gátolja, hogy Kína például egy negyedik fajta, saját fejlesztésű csatlakozást támogat. Így minimális esély látszik arra, hogy belátható időn belül egységes töltőcsatlakozókra térjen át a teljes autóipar.