Akár 800 kilométert is mehet az Audi önvezető elektromos autója
Elektromos és önvezető, kormánykerék nélküli az Audi Aicon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyebek mellett önvezető és teljesen elektromos luxusautót villantott Frankfurtban az Audi. Az Aicon tanulmányautó nagyobb, mint az A8, 2+2 üléses, hatótávja 800 km.
Az Audi is beszállt a jövő önvezető és természetesen tisztán elektromos autóinak vizionálásába Frankfurtban. Luxusautó koncepciójuk az Aicon
Elöl-hátul háromdimenziós pixelekkel üzenhet a közelkedés többi résztvevőjének
Az Audi szerint a jövÅ‘ önvezetÅ‘ luxusautója az Aicon, ami 5444 milliméteres hosszával nagyobb, mint egy A8, 3470 mm-es tengelytávjával még a hosszÃtott A8 értékére is rátesz 240 mm-t. Szélessége sem szerény, 2100 mm, magassága 1506 mm, kerekei pedig 26 colos átmérÅ‘jűek. A négyajtós kupé a mai tanulmányautó-divat szerint 600 darab háromdimenziós pixelbÅ‘l álló kijelzÅ‘t kapott elÅ‘re és hátulra is, ezeken keresztül az autó figyelmeztetheti a közlekedés többi résztvevÅ‘jét az esetleges veszélyekre, vagy egyéb üzenet is megjelenhet itt. SÅ‘t, projektoraival az útra is tud jelzéseket vetÃteni, Ãgy azokkal is képes kommunikálni, akik nem tekintenek az autóra. A távolsági fényszóró szükségtelen, hiszen az Aicon lézer és radar érzékelÅ‘i mindent látnak, meg amúgy sem a sofÅ‘r vezeti, hiszen kormánykerék sincs benne. Sötétben kiszálláskor egy mini drón világÃtja meg az autóból kiszálló utasok elÅ‘tti területet.
A 2+2 üléses utastér szembe nyÃló ajtókon keresztül közelÃthetÅ‘ meg
A sötétben kiszálló utasoknak az autó saját drónja ad fényt
Az egymással szembe, B-oszlop hagyása nélkül nyÃló ajtókon keresztül kényelmesen közelÃthetÅ‘ meg az otthonos utastér. Hatalmasak az oldalablakok, az elsÅ‘ és a hátsó szélvédÅ‘ a tetÅ‘vel együtt egy-egy óriási üvegfelület. A két különálló elsÅ‘ ülés a kényelmes nappali fotelek stÃlusában készült, ezek a ki-beszállás könnyÃtésére akár 500 milliméterrel hátrébb csúsztathatók és 15 fokkal az ajtó felé fordÃthatók. Természetesen számos kisebb-nagyobb tároló is szolgálja az utasok kényelmét. A kis helyigényű villanymotorok jóvoltából elÅ‘re és hátulra is jutott poggyásztér, összesen 660 liter.
Tologatható, forgatható fotelek elöl, kanapé hátul, továbbá szabályozható világÃtás az utastérben, akarom mondani nappali jellegű utazó moziteremben
Kormánykerék nincs, a szélvédÅ‘ egészére filmet vetÃthetünk, ha unnánk a táj nézését menet közben
A légrugózás a koncepció szerint nem csak az útegyenetlenségeket, hanem a gyorsulás, a lassulás és a kanyarodás karosszériamozgásait is külön tompÃtja. Mivel az elsÅ‘ és a hátsó futómű azonos kialakÃtású, Ãgy mindkét tengely kormányzott. Ennek köszönhetÅ‘en, hatalmas méretei ellenére az Aicon városban is ugyanolyan otthonosan mozog, mint nagysebességű utazások alkalmával. Fordulási átmérÅ‘je csupán 8,5 méter. Az Audi Aicon ezáltal is hű eredeti küldetéséhez, hogy minden körülmények között maximális kényelemben szállÃtsa utasait, kompromisszumok nélkül. Ez az Audi jelenlegi koncepciója a jövÅ‘ luxusautójáról - az Aicon tudásából, formájából egyaránt várhatunk elemeket a jövÅ‘ négykarikás modelljeiben.
Légrugózás és kormányzás mindkét tengelyen, villanymotor mindegyik keréknél, összesen 354 lóerővel és 550 Nm nyomatékkal