Amerika kedvence lesz?

Bemutatták az új Volkswagen Jettát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

New Yorkban lerántották a leplet a 2010-es modellévű Volkswagen Jettáról. Az Amerikában népszerű modell VI. generációja más-más hozományt kap a tengerentúlon és Európában.

Nem véletlen, hogy New Yorkban rántották le a leplet az új Volkswagen Jettáról. Amerikában ugyanis nagyon kedvelt, a most leköszönő elődből 110 ezret adtak el évente (világszerte eddig 9,6 millió példány kelt el). A VW 2018-ra azt tervezi, hogy a jelenlegi háromszorosát, azaz 800 ezer darab autót értékesít az Újvilágban. A cél elérése érdekében most az élvonal képviselőjének szánt modellel álltak elő. A tervezők azt hangsúlyozzák, hogy az új Jetta már nem a Golf elemeiből építkezik, hanem sokkal inkább a Detroit Auto Show-n bemutatott NCC (New Compact Coupe) tekinthető az alapjának.
Valóban, az autó már ránézésre is sokat örökölt az NCC-től: az első lökhárítót és a motorháztetőt szinte egy az egyben, de akár a vízszintes vonalazású hűtőmaszkot, a szögletes fényszórókat vagy az övvonal alatti vállasodást is említhetjük. Noha a Jetta teteje a használhatóság jegyében nem lejt annyira, mint a Passat CC-é, sziluettje megőrzött valamit a NCC kupés arányaiból. Belül a középkonzol és a műszerfal szintén arról árulkodik, hogy a koncepció és a szériagyártmány nemcsak időben vannak közel egymáshoz. A Jetta sokat nőtt, és ebből a hátsó utasok profitálnak igazán: 6,7 centiméterrel nagyobb lábteret kaptak, ezzel az előd egyik gyenge pontját tüntették el a tervezők. A 4,64 méter hosszú karosszéria egyébként a néhány évvel ezelőtti középkategória mérete. A biztonság terén is fejlődött az autó, legalábbis az előd kiváló töréseredményén a gyalogosvédelem terén még tudtak javítani. Egyébként a különböző biztonsági szabványok miatt eltérő struktúrájú autót fejlesztettek Amerikának és Európának. Felszereltségi szintek tekintetében is eltér a két piac kínálata. Míg a tengerentúlon S, SE, SEL és TDI jelzéssel forgalmazzák a Jettát, addig nálunk maradt a jól megszokott Trendline, Comfortline és Highline. A motorpaletta nemcsak jellegében, hanem darabszámában is más lesz a két földrész kereskedéseiben. Amerikában az alapmotor 115 lóerős, ezt követi egy 2,5 literes, 170 lovas egység (mindkettő szívó benzines). A csúcs a 2.0 TSI 200 lóerővel (ez a Jetta GLI), és nagy szerepet szánnak a 2.0 TDI dízelnek (140 LE) a takarékosság és a környezetvédelem jegyében. Nemcsak ezért, hanem dinamikussága miatt is szép darabszámot várnak a dízelmodelltől, amely 8,7 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld/órás (96 km/h) sebességre.
Európába hat motor érkezik, mégpedig hat feltöltött motor. Lökettérfogatuk és teljesítményük szerint soroljuk a négy benzinest, majd a két dízelt: 1.2 TSI 105 LE, 1.4 TSI 122 és 160 LE, 2.0 TSI 200 LE, 1.6 TDI 105 LE, 2.0 TDI 140 LE. A két leggyengébb motor kivételével az összeshez rendelhető lesz hat- vagy hétfokozatú DSG-váltó, ellenben épp a két legkisebb motorhoz adják a BlueMotion-technológiát (stop&start-rendszer és fékenergia-visszanyerés). Ennek segítségével az 1.2 TSI 5,3, az 1.6 TDI 4,1 literes átlagfogyasztást produkál, ami a legjobb érték a hasonló méretű négyajtósok között.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?