Hosszú távú projekt a közlekedés elektromosÃtása, a britek nem csak Londonból, piacukról is kitiltanák a belsÅ‘ égésű motoros autókat, már 2030-tól
Nálunk még elképzelhetetlennek tűnÅ‘ lépést jelentett be Boris Johnson: a kormány által "zöld ipari forradalom" cÃmmel összeállÃtott, nagyszabású és hosszú távú gazdaságátalakÃtási csomagterv egyik legfÅ‘bb pontja, hogy már 2030-tól, azaz 10 év múlva, a korábban tervezettnél 10 évvel korábban betiltják a csupán benzines és dÃzel autók forgalmazását. London már 2017 közepén bejelentette, hogy a több évtizedre szóló környezetvédelmi program keretében 2040-tÅ‘l csak elektromos, illetve hibridüzemű autók és kisteherautók kerülhetnek forgalomba Nagy-Britanniában, ezt hozták most korábbra.
SÅ‘t, a hibridek, azaz a részint belsÅ‘ égésű motoros autók sem maradhatnak sokáig: 2035-tÅ‘l azok forgalmazását is betiltanák, derült ki a Downing Street szerdai ismertetésébÅ‘l. A kormány meghirdetett célja, hogy a brit gazdaság 2050-re nettó semleges széndioxid-kibocsátóvá váljon. Az autópiaci korlátozáson túl a program fÅ‘ elemei közé tartozik az a célkitűzés, hogy 2030-ra minden nagy-britanniai háztartásnak tengeri szélerÅ‘művek szolgáltassák az energiát. Ennek érdekében tÃz éven belül 40 gigawattra, a jelenlegi szint négyszeresére kell emelni az ilyen erÅ‘művek energiatermelését. Nagy-Britannia a kormány szerdán meghirdetett programcsomagja alapján világelsÅ‘ségre törekszik a légkörbÅ‘l káros szennyezÅ‘anyagokat kivonó és tároló technológiák kidolgozásában is. A célkitűzés az, hogy e technológiákkal 2030-ra évi tÃzmillió tonna szén-dioxidot lehessen eltávolÃtani az atmoszférából. A brit kormány mindezek megvalósÃtására költségvetési forrásokból 12 milliárd font (4900 milliárd forint) beruházást tervez a következÅ‘ évtizedben, és a magánszektorból ennek több mint a háromszorosát kÃvánja bevonni társfinanszÃrozás formájában.
Addig még sok vÃz lefolyik a Dunán…
10 év… És a JLR-nek alig van rendes villamosÃtott hajtáslánca…
Az EU meg indirekte 5 év múlva.