BMW 2,7 l/100 km fogyasztással, 39%-kal a gyári érték alatt
Fogyasztási versenyt nyert a BMW 116d
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
London és Brighton között, de nem a hÃres veterán futáson, hanem a RAC fogyasztási versenyen vett részt és gyÅ‘zött is a BMW 116d.
Már a gyári 3,8 l/100 km fogyasztási érték is mesés és egyben hihetetlen, ezúttal azonban 2,7 literrel is beérte a BMW 116d
A London és Brighton közötti 64 mérföldes, azaz kevéssel több mint 100 kilométeres úton rendezett RAC (teljes nevén RAC Future Car Challenge 2012) fogyasztási versenyen az ötajtós kompakt étvágyát higgadt vérmérsékletű sofÅ‘rök 39 százalékkal vitték a gyári érték alá. A nem szerény, 1385 kilogramm saját tömegű 1-es Ãgy 2,7 l/100 km értékkel teljesÃtette a távot, ami nem csupán a gyári értékhez képest rekord, a mezÅ‘ny legtakarékosabb belsÅ‘ égésű motoros autójának is bizonyult a 116 lóerejével, de fÅ‘ként 260 Newtonméteres nyomatékával vérszegénynek sem nevezhetÅ‘ BMW 116d EfficientDynamics.
Vicces ez a bömbös által pénzelt álhÃr. Csak arról nem szól, hogy 2 kivétellel minden a versenyen indult hibrid és elektromos autó, aminek közölték a mért fogyasztási adatát, szarrá verte a koromokádó, rákkeltÅ‘ bimmert.
[url]http://www.futurecarchallenge.com/images/uploads/news/2012%20FCC%20Results%20-%20Final.pdf[/url]
Akkor ennyit a bömbös “gyÅ‘zelmérÅ‘l”. 🙂
Akkor lehetne megközelÃtÅ‘leg pontosan megmérni, ha oda vissza a teljes tankot kijárták volna belÅ‘le, ugyanis a computer általában lefelé csal, a teletank módszer pedig pontatlan, ha csak 2.7 litert kell visszatankolni.
DÃzel motorral, simán elképzelhetÅ‘.
Jaja, gurulni simán lehet sokszor 400-800 métereket – (majd jönnek a fotelmérnökök akik megmondják hogy motorféket nem ismeritek-e, de ismerem, fÅ‘leg hogy azzal csak kb. a negyedéig (sem) gurulok el, visszaváltogatni és a váltót terhelni állandóan butaság) – Ãgy is egy-egy hosszabb távon, vagy városhoz érve több kilómétert lehet spórolni azzal hogy csak a menetszél / súrlódás lassÃtja az autót. Alapjáraton pedig elhanyagolható a modern motorok fogyasztása. Szóval, 3 liter 60-nal haladva OK, az egyetlen ellenség a sok megállás-elindulás, városban. Amúgy 10 piros lámpából 5-nél nem állok meg ha nincs nagy forgalom hanem odáig gurulok, Ãgy nem kell belendÃteni újra a bódét mert mozgásban marad = bÅ‘ 6 liter alatti városi fogyasztás.
Én 4,0 L/100 km-re hoztam ki az egyik 2 literes autónkat. ~1700 kg, szerintem nem rossz, bár szerettem volna lejjebb is, de a megszakÃtott városi forgalmak nem engedték. Ott 45 km/h-t nem feltétlen léptem túl, városokon / falukon kÃvül próbáltam tartani a folyamatos, 85 km/h-t. Ahol természetesen 60-as tábla volt, ott visszalassultam – Ãgy jött ki az érték. Egy kisebb motorral szerintem lement volna 4 alá Ãgy is.
Az átlagsebesség semmit nem jelent, pl városban alacsony, mégis sokat fogyaszt. Az én hármas BMWm is elmegy simán 3.0 literbÅ‘l ha elég 60-al döcögni sÃk úton, ha meg sokat gurulnék szerintem simám meg lenne a 2.6-is, persze ha nem kell megállni sehol 😉
Néhány hónapja egy MB Viano 2.2 CDI-vel mentem Kakucsring-Budapest-Dunakeszi útvonaloin 5.2 literes! átlaggal, keresztül Budapesten – automata váltós 2.1 Tonna és az átlagsebessegem 48 km/h volt !
Pontosan Ãgy van, a sebességrÅ‘l is illene nyilatkozni.
kár h nem mondják a mellékadatokat, mint pl: mennyi volt az átlagsebesség, vissza kelett-e váltani stb.. mert ha simán mentek 60nal 6osba megállás nélkül akkor megértem a 2.7 litert. Én is el tudnék menni a Swiftel 3.5-4 literből, ami benzines (5ösbe 60nal).
Nem hiába kérte fel dÃzelmotor szállÃtójává a toyota/lexus a BMW-t.
Ma nincs ennyire jó dÃzelmotorgyártó még egy, talán a Mazda Skyactive-ja van ilyen szÃnvonalon, van még pár aki közelÃt hozzá, de egyik sem VW konszern termék,én azt a 3. kategóriába sorolnám az enyveskezűségük is rájátszik még erre…
Az átlagsebességet valamiért ki szokták hagyni, amikor fogyasztási rekordról van szó…
Gratulálok a BMW-nek, ma is rekord lenne. De ezt a versenyt 2013-ban már nem rendezték meg…. Amerikának ma sem kellenek 3litert fogyasztó német dÃzelek, mert “csalnak” a károsanyag kibocsátással. Vicc. Nyeljék akkor a kipufogógázt a 25litert fogyasztó V8-asok után. Érdekes, hogy a 70-es, 80-as években hangoztatott jajj nincs több olaj a Földben szlogen teljesen eltűnt mára. Csak a benzin horror magasra emelt ára maradt belÅ‘le. Kamu az egész világ.