Dízel kínai? Ilyen is van!

Nem csak a villanyautó fronton képesek nagyot gurítani a kínaiak?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Itthon nem forgalmaznak kínai autót dízelmotorral. Még! Ám látva, hogy bizonyos piacokon csak így képesek felvenni a kesztyűt a konkurenciával, nem lennénk meglepve, ha majd a hazai piacon is megjelennének

Szoros küzdelem folyik a thaiföldi piacon a terepen is valóban boldogulni képes SUV modellek között. A D-szegmensben már régóta a Toyota és a Ford uralja a piacot, ám az ő levesükbe próbál beleköpni a Great Wall Motor, amely ott is piacra dobta a Tank elnevezésű modelljeit. Ám a Toyota Fortuner és a Ford Everest ellen induló Tank 300 eddig csak egy full hibrid erőforrással volt elérhető. A kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotor 244 lóereje (és 380 Nm) mellé 106 lóerőt ( és 268 newtonméter nyomatékot) csapott a villanymotor. Igen ám, de az országban a konkurencia népszerű dízelmotorokkal is piacra küldi a modelljeit, ezért a GWM is lépett. Március 24-től már dízelmotorral is rendelhető a Tank 300. A gázolajos szerkezet is turbós négyhengeres, de 2,4 literes 181 lóerővel és 480 Nm forgatónyomatékkal, amit 9 fokozatú automatikus sebességváltó továbbít mind a négy kerék felé. A gyártó állítása szerint ezzel 7,8 literes átlagfogyasztás érhető el, míg a hibrid a helyi felhasználók állítása szerint 11,5 liter körül eszik, ami nem kis különbség. A dízelmotort egyelőre csak a 300-as modell kapja meg, ami a Tank "sorozatba" a belépő szintet képviseli, ám elképzelhető, hogy az 500-asba is megérkezik, ha a 300-as eladásai tényleg javulnak ettől a lépéstől.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre