Átmeneti korszakot él az autógyártás, és ezt a friss 5-ös BMW tükrözi a legjobban. Az új modell egyszerre próbál minden lenni: hagyományőrző és forradalmi, sportos és kényelmes, benzines, hibrid, dízel és elektromos, és úgy tűnik, mindez össze is jön, bár nyilván nem kompromisszumok nélkül.
Az új 5-ösből Európa a jelek szerint hatféle változatot kap, legalábbis kezdetben. Az alapkivitel az 520i nevű 48 voltos hibrid, ebbe kétliteres, 190 lóerős turbós benzinmotor kerül, 8 fokozatú automata váltóval és egy kis villanymotoros rásegítéssel. A gyári adat szerint 208 lóerő az összteljesítmény, ami nem tűnik soknak a bő öt méteres karosszériához, de 230 km/h-s végsebességhez azért elegendő. Meglepő módon egyes piacok számára megmarad a dízel is, bár ezt nem igazán reklámozzták a bemutató során. Az 520d-be 197 lóerős kétliteres négyhengeres kerül, szintén 48 voltos hibrid hajtással és 8 fokozatú automatával. Itt nyilván az 5,1-5,6 literes fogyasztás lesz, ami eladja az autót.
Az 520i benzinmotorja kerül az 530e jelű konnektoros hibridbe is, de a villanymotor itt 184 lóerős, így feltöltött akkumulátorral akár 299 lóerő is mozgósítható. Az akkumulátor ráadásul jó nagy: a 19,4 kWh-s teleppel elvben 102 km-t is elmehet az autó tisztán elektromos üzemben. A hagyományos modellek csúcsát az 550e xDrive jelenti: ebbe 3 literes hathengeres soros benzinmotor kerül, 313 lóerővel, és mellé az 530e villanymotorja. Az összteljesítmény így 489 lóerő, amivel 4,3 másodperc alatt érhető el a százas tempó.
Az új 5-ös nagy dobása azonban az, hogy kétféle elektromos változatot is kifejlesztettek. A hátsókerék-hajtású, egymotoros i5 40eDrive 340 lóerős, 193 km/h a végsebessége, 6 másodperc alatt gyorsul százra, a hatótávja pedig a gyáriak szerint valahol 477 és 582 km között van egy töltéssel. Az i5 M60 xDrive ezzel szemben kétmotoros, 601 lóerő csúcsteljesítményű, 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, legfeljebb 230 km/h-val haladhat és egy töltéssel 455-516 kilométert tehet meg. Mindkét i5-ös ugyanazt a 400 voltos elektromos rendszert, és padlóba épített, 81,2 kWh-s akkumulátort kapja, amely egyenáramról 205 kW-tal tölthető – ez a magyarázata annak, hogy az erősebb modell kisebb hatótávra képes.
Az új ötös egyébként stílusában az iX-et és a 7-es sorozatot követi, méretben pedig valamivel nagyobb az elődjénél: 5,06 méter hosszú, a tengelytávja fél centi híján három méter, a szélessége kerek 1,9 méter, a magassága pedig 1,52 méter. Ehhez képest az 520 literes csomagtartó nem kifejezetten nagy, és az elektromos, illetve hibrid változatoknál még kisebb 30 literrel.
[BANNER type="1"]
Az új ötös természetesen az elérhető legkorszerűbb fedélzeti rendszerekkel érkezik: a BMW 8.5-ös operációs rendszerén a megszokott információs és navigációs funkciók mellett álló helyzetben már játszani is lehet – ez nyilván az elektromos változatoknál jön majd igazán jól, ha sokat kell a töltésre várni.
Az új 5-ös forgalmazását Európában októberben indítják: a kezdetektől kapható lesz a két elektromos változat, illetve a benzines és a dízelmotoros alapkivitelek, a konnektoros hibridekre viszont 2024 tavaszáig várnunk kell.