Európa nem akar lemondani a belsőégésű motorokról

Az autóvezetők még nem nyugdíjaznák a belsőégésű motorokat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Brit tudósok kimutatták, hogy… - kezdhetnénk mesélni a most következő felmérésről, ám valójában a Mazda áll a hátterében. A japán autógyár kutatása érdekes adatokat eredményezett az európai emberek gondolkodásmódjáról.

Egyelőre a többség a belsőégésű motorban látja a jövőt

Természetesen a Mazda is elkötelezett az elektromos járművek fejlesztése mellett, bár eddig még nem kapkodta el a dolgot. Talán hozzájárulnak ehhez az olyan számok, mint amelyeket a legutóbbi felmérésük után kaptak. Az Ipsos MORI piackutató intézet közreműködésével készült felmérés szerint ugyanis az európaiak közel 60 százaléka pozitívan látja a belsőégésű motorok jövőjét.

Hirdetés

A teljes kép érdekében azért meg kell említeni, hogy a Mazda hatalmas pénzeket öl a kompressziógyújtású benzinmotor fejlesztésébe, amely egyesíti a dízel és a benzines erőforrások előnyeit

A felmérést tavaly szeptember 7. és 22. között végezték Európa 11 országában. Összesen 11 008 felnőtt véleményét kérték ki. Bár a Mazda a számok nagy részét csak a britekre vonatkoztatva mutatta meg, valószínűleg egész Európára vetítve hasonló a helyzet. Nagy-Britanniában az emberek 44 százaléka reméli, hogy a benzinmotorok nem halnak ki, 29 százalék szeretné, hogy a dízelmotorok is velünk maradjanak még, ugyanakkor 36 százalék preferálja az elektromos járműveket.

A Mazda folyamatosan kutatja, hogyan egyeztethető össze a környezetkímélő közlekedés a vezetés élményének megtartásával

Érdekes adat még az is, hogy a brit autóvezetők 29 százaléka üdvözölné az önvezető járművek megjelenését. Habár egész Európát tekintve az emberek 69 százaléka azért szeretné, hogy az eljövendő generációk is átélhessék a vezetés örömét. Lengyelországot önmagában vizsgálva viszont már magasabb, pontosan 74 százalék ez az arány, és Németországban, Franciaországban Svédországban, illetve az Egyesült Királyságban szintén meghaladja a 70 százalékot. Ez jól mutatja, hogy még mindig nagy az érzelmi kötődés ember és autó között.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.02.15. at 10:16
    Permalink

    Ez a poszt (cikknek nevezni túlzás) valami vicc?
    “elkötelezett az elektromos járművek fejlesztése mellett, bár eddig még nem kapkodta el a dolgot”

    Ha tökéletes nulla a Mazda akkor minek minek kopipésztelünk marketing bullshitet?
    Hány villanyautója van a mazdának? Vagy akár PHEV-e?

    Amúgy pedig miét lenne jó ha kivezetenék a motorokat? Egyelőre egyáltalán nem képes a villanymotor helyettsíteni teljes funkciójában a benzinmotort, sőt a hibridek közelébe nem érnek hazsnálhatóságban egy mai modern kétlityis dízelnek, és akkor még nem beszéltünk arról, hogy a a szabályozás mennyire nem alkalmazkodik ezekhez az ábrándokhoz.

    • 2018.02.15. at 11:25
      Permalink

      A Toyotával működik együtt a Mazda ezen a téren. Az USA-ban már épül is a közös gyáruk. Onnan érkezhetnek majd a hibrid, illetve elektromos Mazdák a jövőben (2020 környékén).
      Olyan erőforráson is dolgoznak, amelyben egy hatótáv-növelő Wankel-motor és egy villanymotor dolgozik együtt. Egyébként keress rá például a Demio EV-re is. 🙂
      Továbbá az üzemanyagcellás motorok terén is láthatsz Mazda fejlesztéseket.

      • 2018.02.15. at 16:39
        Permalink

        Szerintem ha nincs semmid akkor nincs mit együtt működni.
        A Mazdának se fejlesztési kapacitása se tapasztalata se renoméja.
        Ott a kicsi Volvo már a harmadik generációja jön ki PHEV-eknek, lassan minden modelljüknek van PHEV változata. Ott a Mitsubishi van egy rakás PHEV-jük.

        A Mazdának egyetléen hibrid autója sincs az európai kínálatban. Akkor miért dobálnak másra kakit ha ők a legxarosabbak?

        Amibe Wankel kerül az eleve felejthető. A Toyota is kcisit megcsúszott a PHEV fejlesztésben, majd pont a vak vezeti a világtalant….

        • 2018.02.15. at 17:28
          Permalink

          Rettentő fura egy alak vagy te, Zöld. Kígyót-békát hajigálsz a Mazdára, de azt bezzeg mindig ki tudod magyarázni, hogy a kis kedvenceid, az olaszok miért ódzkodnak az alternatív hajtásoktól. Arra mindig van magyarázat. Ha a japánokról van szó, akkor nincs. De szeretnék beleátni a fejedbe…

  • 2018.02.15. at 11:16
    Permalink

    ja kicsit oktalannak tűnik a cikk, vagy poszt vagy mifene ez 😀
    a mazda véleménye azért még messze van egy vw vagy toyota véleményétől, szóval igazándiból max ennyit ér, mint amennyi itt van. noha azért jó autókat tudnak összedobni, ha épp nem a wankellel bíbelődnek.
    ezek mellett, amit említ a cikk a 70%-os önjáróautórobik elutasítottságáról az jó hír, semmiképp sem szabad, hogy kötelező legyen az emberekre ráeröltetni ezeket a sz@rokat. aki nem akar vezetni, menjen busszal,taxival,telekocsival,stb-vel végtelenül egyszerű. ez a sáv-távolságtartó bohockodás meg maradjon meg ennek, ha valaki akar dugóban,autópályán nem rossz ez, mindennek megvan a maga helye és ideje.

    az alternatív hajtás viszont eljön, ígyis, úgyis, azért nem vagyok biztos benne, hogy 20 év múlva, ezzel a laptop akksis majomkodással fogják még mindig az ev-ket árulni,erőltetni legalábbis remélem.
    ez a fél tonna akksi, 1 napos töltéssel, “keményebb” (de inkább NORMÁL) használat mellett rövid hatótávval semennyire sem kiváltója a belsőégésű motornak még.
    arról meg nem is beszélek, hogy városban, akik utcán tartják az autót, kültéri parkolókban, az, h az istenben tölti stb stb, számomra az EV még élhetetlen kategória.

    • 2018.02.15. at 19:25
      Permalink

      Bezzenev: Hollandiában valami 23 ezer(!) töltő van, pedig az ország feleakkora sincs, mint Magyarország. Aki utcán tartja az autót, az is tud tölteni. Egyébként villámtöltővel nem tart egy napig a töltés, típustól függően akár fél óra alatt megvan.
      Azalatt pont bevásárol az ember a Lidlben 🙂

  • 2018.02.15. at 19:17
    Permalink

    Ahhoz képest, hogy a Mazda mit hord össze, azokban az országokban, ahol olcsó a villany, kiépültek a villámtöltők, és elég magas az életszínvonal is, az elmúlt években az új autók eladásából elég szép részt kihasított a villanyautó. Tehát látszik, hogy az emberek nem azért ragaszkodnak a hangosan durrogó benzines és dízelautókhoz, mert valamiféle érzelmi kötődésük van a büdöshöz, hanem mert nem mindenhol látják még biztosítottnak a villanyautó használhatóságát.

Vélemény, hozzászólás?