Év Magyar Autója – íme a magyar piac legjobbjai
Vajon mi lett az Év Magyar Autója? Mutatjuk!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mindhárom hazai autógyártó nevezete a nálunk gyártott modelljeit az Év Magyar Autója díjra, továbbá 29 modell indult a Magyar Év Autója 2021 díjakért is.
Összesen 29 modellt neveztek az idei díjakért, a Suzuki Vitara az Év Magyar Autója 2021, a Mercedes-Benz CLA 250 e a plug-in hybridek közül az Év Zöldautója 2021, míg a Renault Clio a kisautók kategóriájában a Magyar Év Autója 2021 címet viselheti
Magyarország kedvenc modellje, a Suzuki Vitara nyerte az Év Magyar Autója 2021 címet és az idei közönségdíjat is
Az Év Magyar Autója csakis hazai gyártású lehet, ebben a versenyszámban tehát Audi, Mercedes-Benz és Suzuki indulhat jelen állás szerint. Indult is, a győriek az A3 Sportbacket, az esztergomiak a piac legnépszerűbbjének számító Vitarát, a kecskemétiek a csakis náluk gyártott CLA Shooting Brake legújabb, zöld rendszámra is jogosult 250 e verzióját jelölték. Ebben a versenyszámban nem csak az autók maguk, hanem például hazai beszállítói arányuk, azaz a GDP-re gyakorolt hatásuk is számít. Összességében a legjobb ár/érték arányú modell, a Suzuki Vitara végzett az élen, második az Audi Q3 Sportback, harmadik pedig a Mercedes-Benz CLA 250 e lett. [BANNER type="1"]
Magyar Év Autója 2021 - 6+1 kategória és díjazott
Ebben a versenyszámban indult a legtöbb autó, a kisautók körében a tavalyi győztes Renault Clio ezúttal a friss E-Tech Hybrid verziójával állt rajthoz és mérkőzött a Hyundai i20-szal, az Opel Corsával, valamint a mindenképp hibrid Honda Jazz-zel és a hó elején európai Év Autója címet szerzett Toyota Yarisszal. Bevallom, nálam utóbbi nyert, de a többi zsűritaggal (Bíró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter, Miklós-Illés Kálmán) összesített listán a nagyobb teljesítményű és tágasabb Renault Clio E-Tech nyert, második lett az ügyes Honda Jazz, harmadik a Toyota Yaris. [BANNER type="2"]
A kisautók kategóriájában a Renault Clio E-Tech Hybrid, míg a családi autók közül a szintén leginkább hibridként meghatározó Honda CR-V nyert
Tarolt a Volkswagen, az Év Zöldautója 2021 díj villanyautó kategóriájában holtversenyben ugyan, de élen az ID.3, a szabadidő-autók kategóriájában a Tiguan, az üzleti autók között pedig az Arteon végzett az élen
Ketté oszlott a haszonjárművek díjazása is, a három nevezett pickup sorrendje a közös összevetésük után nem volt meglepetés: Ford Ranger, Toyota Hilux, Nissan Navara
A nevezett elektromos furgonokból egyet tudtunk csak kipróbálni, így kevéssé meglepő módon nyert az Opel Vivaro-e
Viszonylag széles mezőny volt a sportautóké, hiszen a nevezett modellek között roadster, kompakt, kabrió és crossover is szerepelt. A győztes a BMW Z4 lett, második a Cupra Formentor, harmadik a versenypályán is potens Renault Megane R.S. Trophy-R
Kedvenc kategóriám, ha jól belegondolok, az itt nevezett autókkal mentem a legtöbbet, ezeket vallattam a legtöbbet, s értem akár üres akkumulátorral a töltőhöz, voltak kalandok, az egyszer biztos, de szerencsére nevezett autók is szép számmal. A hibridek körében: BMW 530e, DS 7 Crossback E-Tense 4×4, Ford Kuga plug-in hybrid, Jeep Compass 4xe, Mercedes-Benz CLA 250 e, Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid, Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Érdekes végeredmény alakult ki, ugyanis a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid és a Mercedes-Benz CLA 250 e pontosan azonos pontszámot gyűjtött. Nálam 2 ponttal a Toyota nyert, leginkább tágassága miatt, de be kell valljam, vezethetőségben tényleg jobb a CLA, ami ráadásul villámtöltést is fogad. Mindkettő remek plug-in hybrid, ahogyan a második helyre került Renault Captur és a harmadik Ford Kuga is.
Holtverseny: azonos pontszámot ért el a Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 250 e és a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid - mindkettő abszolút ajánlott konnektoros, az átlagosnál gyorsabb tölthetőséggel
A közönség kedvence a piac kedvence!
Szokás szerint nem csak mi pontoztunk, a nevezett 46 modell sorából a közönség is megjelölhette a neki leginkább kedves modellt. Nagy küzdelemben a piac kedvencének számító Suzuki Vitara végzett itt is az élen, a második helyet a Hyundai i20, a harmadikat a Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 250 e szerezte meg.
Év beszállítója 2021
A Járműipar autóipari szakmai magazin és az Autószektor autós portál az Autós Nagykoalíció közreműködésével 2020-ban is meghirdette az Év Beszállítója 2021 versenyt. Azok a Magyarországon termelő, fejlesztő vagy szolgáltató autóiparban érdekelt vállalatok nyerhetik el ezt a kitüntetést, amelyek az adott évben komoly beruházást, létszámbővítést és fejlesztést hajtottak végre Magyarországon. A szerkesztőségek a megkérdezett autógyárak, illetve autógyártók ajánlásaival a következő vállalatoknak ítélték az Év Beszállítója 2021 díjat: Bridgestone Tatabánya Kft., Continental Automotive Hungary Kft. (Veszprém), Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft., Salgglas Zrt., SEG Automotive Hungary Kft.
Hársfalvi János, a Suzuki marketing vezetője kapta az Év Autós Marketing/PR-szakembere 2021 díjat
A zsűrivel nem csak az autókat díjazzuk, hanem a munkánkat leginkább segítő marketing/PR-szakembereket is. Idén ebben a versenyszámban Hársfalvi János (Suzuki) végzett az élen.
[BANNER type="4"] A közönségdíjjal együtt tehát összességben tizenhárom Év Magyar Autója díjat adhatunk át a hazai forgalmazók és gyártók részére, további huszonegy dobogós modell pedig oklevélben részesül. Az Év Magyar Autója verseny idén is folytatódik, a 2022-es évre meg fogjuk nézni, hogy melyik lesz melyik lesz a magyar autópiacon a „legmagyarabb”, a „legjobb” és a „legzöldebb” autó.


















