Ezeket az autókat várjuk a legjobban 2024-ben!

Szerkesztőségi vallomások a várva várt autókról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Rengeteg újdonságot tartogat a 2024-es esztendő, így nehéz csupán 3 autót kiválasztani, de mi most mégis megpróbáltuk megnevezni a három legjobban várt masinát.


Hirdetés
Horváth András
3. Lexus LM
Eddig még soha nem fordult elő, hogy egy autót azért várjak, mert több időt szeretnék hátul tölteni, mint a kormánykerék mögött. Most ez a pillanat is elérkezett, mert a Lexus kisbuszában bizony ez lesz a lényeg. Kornél már vezethette a nemzetközi menetpróbán, erről ide kattintva olvashatsz! Aztán remélhetőleg hamarosan egy részletesebb tesztet is tudunk róla készíteni, már csak egy sofőrt kell találnom. 2. Mercedes-AMG GT
Talán senki nem vitatja, hogy a sportautók, avagy a "túrakupék" egyik legkívánatosabb darabja a Mercedes-AMG GT. Mindennel rendelkezik, amit a klasszikus autóbolondok csipáznak: Tökéletes arányok, bivalyerős motorok, és észvesztő hanghatások. Az pedig valójában édesmindegy, hogy a második generációból az 55-ös, vagy a 63-as jelölésű érkezik-e a szerkesztőségbe, mindkettőt szívesen látjuk vendégül. 1. Ford Mustang
Egy Mustang mindig örömet csempész az ember életébe. Akkor is ha csak látod az utcán, akkor is ha csak hallod, ahogy elgurul melletted egy V8-as változat, és persze ha vezetheted is, akkor aztán végképp. Azonban a hatodik generációs Mustang formáját csak elrontani lehet, viszont, ha a Fordnak sikerült még tovább tökéletesíteni a vadló vezetési élményét, akkor valószínűleg nem fog bántani a 7. generáció(?) kicsit konzervatívabb megjelenése. Főleg, ha a Dark Horse is eljutna Európába!
Németh Kornél
3. Dacia Duster
Fontos modell a Duster, és nagyon kíváncsi is vagyok rá, ám egyértelmű, hogy jön, lát és győz is a magyar piacon. Éppen ezért került csak a dobogó legalsó fokára nálam: mert egyértelmű, hogy mindenki, aki szereti a praktikus, tágas, ár-érték arányban korrekt autókat, az tűkön ül az új generáció miatt. Persze, bizonyára lesznek támadói, akik majd a fotelból jobban tudják - és hangoztatják is - hogy ez még mindig ugyanaz a színvonal, mint annak idején az 1300 TLX volt, de ez jó eséllyel nem is állhatna távolabb az igazságtól. Az egyetlen kérdés, ami még dönthet a sorsáról, a hazai ára lesz, ám erre az információra még várni kell. 2. Hyundai Santa Fe
Ha az új Santa Fe első fotóira ránézek, akkor már csak a formája miatt is egyből a zsebemhez nyúlok. Nagy, praktikus, szögletes és formabontó. Ugyanezt a dizájnt egy kombi karosszérián mondjuk jobban élném, de nem teljesülhet mindenkinek minden vágya: annak ellenére is a 2024-es év legjobb autói közé várom, hogy lehetne néhány centivel alacsonyabb. Az 1,6 literes motoron alapuló - konnektoros vagy öntöltő - hibrid kizárólagossága aggaszt még valamelyest, egy ekkora és ennyire szögletes autó aligha produkál majd pénztárcabarát, vagy épp környezettudatos fogyasztást a középkategóriás benzinessel autópályás körülményeknél, de lássuk be: aki megvesz egy ekkora monstrumot, annak egyébként sem ez lesz az elsődleges szempont. 3. Volkswagen Passat B9
Ezek után valószínűleg nem meglepő, hogy mi áll nálam az első helyen: nem csak egy dízel kombi, hanem "A dízel kombi". Az új Passatba kényelmesen befér majd a család, nem kell emeletes ágyat mászni a beszálláshoz, és bármikor, gond nélkül lehetséges 5,5 literes fogyasztásból átpattanni vele Európa másik végére. Remélem, hogy a vezetési élmény is hozza majd azt a színvonalat, amit a statikus bemutatón az autó többi része gond nélkül virított, és még egyszer, utoljára megmutathatja a Volkswagen a 9. generációval, hogy miért legendás évtizedek óta a Passat Variant TDI.
Gorzás Gergő
3. Suzuki Swift
Joggal merülhet fel a kérdés, hogy mit keres a listám harmadik helyén a negyedik generációs Swift, hiszen az új nemzedék küllemében nem sokat változik az elődhöz képest, ráadásul a hajtásláncban sem mutat semmi extrémet. Ellenben az elmúlt bő 20 évben a magyar piac egyik meghatározó modellje volt, így kár lenne lebecsülni, hiszen a most kifutó nemzedék is viszonylag szépen fogyott a SUV-mánia kellős közepén, az új Swift pedig csak modernebb, és remélhetőleg jobb lesz a mostaninál. A Sport kivitel – amennyiben lesz ilyen – minden bizonnyal nem jut el Európába a szén-dioxid kibocsátási szabályok miatt, ennek ellenére nagyon kíváncsi vagyok, mit tud felmutatni a kisautók szegmensében a Suzuki 2024-ben. 2. Hyundai Ioniq 5 N
Magam sem értem, hogyan kerülhetett a top hármas listámra egy villanyautó, mindjárt a második helyre, de magamnak is hazudnék, ha azt mondanám, hidegen hagy a koreaiak sportos elektromos autója. Félreértés ne essék, így látatlanban is úgy gondolom, hogy nem fogja tudni felvenni a versenyt élményben egy belsőégésű sportautóval szemben, de a számtalan apró, rafkós trükk, amellyel megpróbálják kívánatossá tenni az Ioniq 5 N-t engem is felcsigázott, és tűkön ülve várom, hogy milyen az, amikor egy villanyautó a váltás imitálásával, és a kamu motorhanggal próbál szórakoztatni. Ha egyik sem jön be, még mindig ott a drift mód és a 3,6 másodperces 0-100. 1. Ford Mustang
Egy percig sem kellett gondolkodnom, hogy melyik autó hoz leginkább lázba, ami a 2024-es évet illeti. A Mustang továbbra sem akarja magát bolygómegmentő járműnek hazudni, cserébe felhőtlen időtöltést, és életre szóló élményt ígér. Ha csak fele olyan jó lesz, mint a kifutó generáció, akkor ismét jó munkát végeztek a Fordnál, és minden megtett méter öröm lesz vele – pláne úgy, hogy bármennyire is szomorú, az izomautók utolsó éveit éljük, elvégre a Mustang nagy konkurensei közül szinte már egyet sem gyártanak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?