Frankfurt 2011: csak a harmadik, de mégis első a Citroën DS5
Citroën DS5: szárnyal a képzelet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Citroën DS5 a harmadik tagja lesz a francia márka prémium sorozatának. A legnagyobb modell mégis úttörő - ez lesz az első típus, amely dízel-elektromos HYbrid4 összkerékhajtással érkezik.
Ez nem tanulmányautó, hanem a Citroën DS5 hamarosan megvásárolható szériaváltozata. A kényelmes, 4,5 méter hosszú, minden porcikájában prémiumterméknek ígért modell egyik különlegessége a Dark Chrome díszítés, amely a megszokott krómos csillogás nélkül éri el hatását
16 colos a legkisebb felni, 19 colos a legnagyobb, és a Citroën szerint elegendő a 465 literes csomagtér, mert ez egy Sportwagon - pakolni, szállítani ott a hétköznapi C5 Tourer
Összesen háromféle motorral, de ötféle hajtáslánccal lesz választható a DS5, köztük a HYbrid4 dízel-elektromos kombinációval
Nem vitás, hogy a DS5 kínálat csúcsmodellje az átlagosan 99 g/km szén-dioxid kibocsátással bíró HYbrid4, amely a Citroën történetében először dízel-elektromos összkerékhajtást tud felmutatni. A hajtáslánc része az első kerekeket hajtó 2.0 HDi dízelmotor 160 lóerővel, míg a hátsó kerekeket 27 kW-os (37 lóerős) villanymotor forgatja. Négyféle üzemmód közül lehet választani. Az Auto amolyan Jolly Joker minden esetre, ilyenkor takarékos működésre törekszik a vezérlés. A ZEV nem más, mint Zero Emission Vehicle: ebben az esetben csak a villanymotor viszi az autót, a sebesség maximum 60 km/h, a hatótávolság szerény, csupán 2-3 km, de ez városi dugókban araszoláshoz azért bőven megteszi. Ha az akkuk lemerülnek, Auto állásra vált a DS5. A tengelyenként eltérő motorok "összekapcsolásával", azaz a 4 Wheel Drive esetében valósul meg a 4x4 hajtás, végezetül van a Sport, ahol a rendszer egyesíti erőit a maximális dinamizmus érdekében.
Pár éve nagyon magára kezd találni végre a Citroën. Remélem nem telepszik rá ismét a Peugeot, mert az zsákutca.