A PSA elektromos személyszállÃtói közül elsÅ‘ként a Citroën ë-SpaceTourer debütált
Már évek óta lehetett tudni, hogy a PSA közös EMP2 platformjára épülÅ‘ kisbusz-családja elektromos verzióban is érkezik, Opelként és Toyota emblémával is. A múlt hónapban megmutatott furgonok, után most itt vannak a személyszállÃtók is, elsÅ‘ként a Citroën ë-Jumpy, ami a Peugeot e-Travellert, az Opel Vivaro-e-t és a Toyota Proace Verso elektromos verzióját is elÅ‘revetÃti.
Elöl hajt, elöl is kell tölteni
Aki ismeri a konszern épÃtÅ‘készletét, gyakorlatilag ki tudja találni, hogy mit tudnak az elektromos személyszállÃtók. A hajtáslánc a Peugeot e-208, e-2008, DS 3 Crossback E-Tense, meg persze az Opel Corsa-e modellekbÅ‘l ismerÅ‘s. 100 kW-os villanymotor, 260 Nm nyomatékkal hajtja az elsÅ‘ kerekeket. A háromféle (4,6 m, 4,95 m és 5,3 m) karosszériahosszal és kétféle akkukapacitással (50 és 75 kWh) érkezÅ‘ ë-SpaceTourer is háromféle menetmódot kÃnál, Ecóban csak a teljesÃtmény 60 százaléka (60 kW), Normálban már 80 kW, Powerben 100 kW, amivel már maximális utaslétszámmal is ugyanazt a menetdinamikát kapjuk, mint Normálban utasok nélkül.
Pontosan akkora csomagteret ad, mint a dÃzelmotoros
A tölthetőség is pontosan olyan, mint a PSA már ismert villanyautóiban: alapáron 7,4, opcióként 11 kW-os AC töltőt kapunk, de lesz 100 kW-os DC villámtöltés is, amivel az 50 kWh-s akku 30 perc alatt, a 75-ös 45 perc alatt 80 százalékosra tölthető. A csúcs hatótáv 330 kilométer lehet, a végsebesség pedig 130 km/órában korlátozott.
A rövid verzió mindössze 4,6 méter hosszú, de elérhető 4,95 és 5,3 méteres is
Az ë-SpaceTourer a PSA mai villanyautóitól megszokottan semmiben sem különbözik belsÅ‘ terének kapacitása kapcsán a belsÅ‘ égésű motorosoktól, azaz a 4,6 méteresnél is 1978, az 5,3 méteresnél 2932 literes rakteret kÃnál. Városi manÅ‘verezhetÅ‘ségét 11,3-12,4 méteres fordulókör szolgálja, mÃg 1,9 méteres magasságával a legtöbb mélygarázsba gond nélkül befér. A magánszemélyeket Feel és Shine, mÃg az üzleti felhasználókat a Business és a szembefordÃtható üléses, középsÅ‘ asztalos Business Lounge felszereltségekkel célozza. Ãœlései sÃnen tologathatók, oldalsó ajtajai akár láblendÃtéssel is nyitható elektromos mozgatásúak is lehetnek, a szűk helyen pakolást a külön is nyitható hátsó szélvédÅ‘ is segÃtheti. A sofÅ‘rt adaptÃv fényszóró, holttérfigyelÅ‘ és koccanásgátló, valamint felülnézeti képet adó kamerarendszer támogathatja. A Citroën okostelefonos alkalmazásával az ë-SpaceTourer klÃmája távirányÃtható, de természetesen töltőállomást is kereshetünk, útvonalat is tervezhetünk azzal.
Akár 330 km hatótávot is tudhat a nagyobb kapacitású, csak a két hosszabb verzióhoz elérhető 75 kWh-s akkumulátorral
A már az idei évben piacra lépő elektromos kisbusz aligha fog beférni a villanyautók 2,5 milliós támogatását adó 11 millió forintos ár alá, ám 7-9 ülésesként a nagycsaládosok azonos összegű ártámogatásával érdekes szereplő lehet a hazai piacon is.