Személyes villanyos: íme a Citroën ë-SpaceTourer

Citroën ë-SpaceTourer néven érkezik az ë-Jumpy személyváltozata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Haszonjárműként már múlt hónapban debütáltak a PSA elektromos furgonjai, most pedig érkeznek a személyszállítók is, a Citroëntől az ë-SpaceTourer.

Már évek óta lehetett tudni, hogy a PSA közös EMP2 platformjára épülő kisbusz-családja elektromos verzióban is érkezik, Opelként és Toyota emblémával is. A múlt hónapban megmutatott furgonok, után most itt vannak a személyszállítók is, elsőként a Citroën ë-Jumpy, ami a Peugeot e-Travellert, az Opel Vivaro-e-t és a Toyota Proace Verso elektromos verzióját is előrevetíti.
Hirdetés
Aki ismeri a konszern építőkészletét, gyakorlatilag ki tudja találni, hogy mit tudnak az elektromos személyszállítók. A hajtáslánc a Peugeot e-208, e-2008, DS 3 Crossback E-Tense, meg persze az Opel Corsa-e modellekből ismerős. 100 kW-os villanymotor, 260 Nm nyomatékkal hajtja az első kerekeket. A háromféle (4,6 m, 4,95 m és 5,3 m) karosszériahosszal és kétféle akkukapacitással (50 és 75 kWh) érkező ë-SpaceTourer is háromféle menetmódot kínál, Ecóban csak a teljesítmény 60 százaléka (60 kW), Normálban már 80 kW, Powerben 100 kW, amivel már maximális utaslétszámmal is ugyanazt a menetdinamikát kapjuk, mint Normálban utasok nélkül. A tölthetőség is pontosan olyan, mint a PSA már ismert villanyautóiban: alapáron 7,4, opcióként 11 kW-os AC töltőt kapunk, de lesz 100 kW-os DC villámtöltés is, amivel az 50 kWh-s akku 30 perc alatt, a 75-ös 45 perc alatt 80 százalékosra tölthető. A csúcs hatótáv 330 kilométer lehet, a végsebesség pedig 130 km/órában korlátozott.
Hirdetés
Az ë-SpaceTourer a PSA mai villanyautóitól megszokottan semmiben sem különbözik belső terének kapacitása kapcsán a belső égésű motorosoktól, azaz a 4,6 méteresnél is 1978, az 5,3 méteresnél 2932 literes rakteret kínál. Városi manőverezhetőségét 11,3-12,4 méteres fordulókör szolgálja, míg 1,9 méteres magasságával a legtöbb mélygarázsba gond nélkül befér. A magánszemélyeket Feel és Shine, míg az üzleti felhasználókat a Business és a szembefordítható üléses, középső asztalos Business Lounge felszereltségekkel célozza. Ülései sínen tologathatók, oldalsó ajtajai akár láblendítéssel is nyitható elektromos mozgatásúak is lehetnek, a szűk helyen pakolást a külön is nyitható hátsó szélvédő is segítheti. A sofőrt adaptív fényszóró, holttérfigyelő és koccanásgátló, valamint felülnézeti képet adó kamerarendszer támogathatja. A Citroën okostelefonos alkalmazásával az ë-SpaceTourer klímája távirányítható, de természetesen töltőállomást is kereshetünk, útvonalat is tervezhetünk azzal. A már az idei évben piacra lépő elektromos kisbusz aligha fog beférni a villanyautók 2,5 milliós támogatását adó 11 millió forintos ár alá, ám 7-9 ülésesként a nagycsaládosok azonos összegű ártámogatásával érdekes szereplő lehet a hazai piacon is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?