Kívülről megállapíthatatlan, hogy az ix35 FCEV-t nem belső égésű, hanem villanymotor hajtja. A legfőbb érdem azonban az, hogy az FCEV az áramot is saját maga termeli
Üzemanyagcelláját orrában hordozza az ix35 FCEV így, utastere a hagyományos változatokéval egyenértékű
Harmadik generációs, ezúttal az ix35 alapjaira épített üzemanyagcellás modelljét néhány tesztpéldánnyal már most utcára viszi a Hyundai, hogy 2015-ben megkezdhesse a sorozatgyártást. Az ix35 (az Egyesült Államokban továbbra is Tucson) hidrogénből elektromos áramot termelő üzemanyagcellája 100 kW-os és a kerekeket hajtó villanymotorja is ugyanilyen teljesítményű, azaz 136 lóerős. A frissebb technológiának köszönhetően az ix35 dupla, padló alá épített hidrogéntartályának nyomását a Tucson 350-éről 700 barra növelték a fejlesztők. Így a 160 km/óra végsebességre képes ix35 FCEV hatótávja a korábbi üzemanyagcellás Tucsonénál 76 százalékkal nagyobb, 650 km. A korábbinál gyorsabban, de továbbra sem azonnal induló üzemanyagcellának köszönhetően az ix35 FCEV a Tucsonhoz mérten kisebb teljesítményű, valamint frissebb, lítium-polimer technológiájának is köszönhetően méretével, tömegével is szerényebb akkumulátort kapott. Az elkövetkezendő években az ix35 FCEV tesztelése nem csak a Hyundainak ad majd válaszokat üzemanyagcellás autójának jövőjével kapcsolatban. Az egész világnak üzen, ha hiba nélkül futnak majd a tesztpéldányok, a benzinkutaknak új hajtóanyagra kell átállniuk és a kőolajtól való elszakadás a világ erőviszonyait is átrendezheti.