Historic Racing Adventure Splash – ugye, jól hangzik?

Geokalandok Magyarország legszebb tájain

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Változatosság, kaland, gyors autózás, és egyedülállóan meghökkentő feladatok. Még nem hallott a geochallengeről? Sürgős pótolnivalója van!

Korábban Kiss Feri navigált az éjszakában egy Citroën DS fedélzetén a Start Historicon. Most én vezethettem a Splash-en.

Kora reggel találkoztunk. „Besssy, stopper helyett most GPS-t hozzál!” – szólt rám a biztonság kedvéért még előző este az egyik szervező. Vittem. Azonban kiderült, hogy a készülékem nem támogatja a geocachinget, azaz nem lehet koordinátákat beütni. Ezeket Dff˚mm,mmm' formátumban (D-égtáj, f-fok, p-perc) adják meg, s ma már nagyjából minden navigációs kütyü tudja, még ha mi nem is feltételezzük ezt a tulajdonságot, hiszen az autósok egyelőre ritkán használják ezt a formátumot.

A Historic Racing Adventure tulajdonképpen egy modern kincskereső játék, amelyben ismert a rajt és a cél, valamint néhány közbeeső pont, de a teljes útvonalat maguk a csapatok határozzák meg...


Hazánkban gyalogos és kerékpáros sportként ismert a geocaching, míg a veteránosok általában itiner alapján tájékozódnak, és 1/100-as szakaszokra kiírt ügyességi versenyeken mérik össze tudásukat. Az ilyen futamokon általában büntető szorzókat alkalmaznak, például az automata váltós autókra, vagy éppen fordított módszerrel előnyben részesítik az öregebbeket. Mekler László és csapata e két szálat fonta össze, amikor GPS-koordináták alapján írta ki a játékosoknak szóló tájékozódást.

Oldtimer, youngtimer és modern autók egyaránt versenyezhetnek egymással, ebben nincs szigorú kikötés...



A Historic Racing Adventure tulajdonképpen egy geochallenge-ként (magyarul geokalandként fordítható) is hívott modern kincskereső játék. Ismert a rajt és a cél, valamint néhány közbeeső pont, de a teljes útvonalat maguk a csapatok határozzák meg, aszerint, hogy a különböző nehézségű és pontértékű feladatok közül melyeket választják. Ezek a feladatok nem a megszokott átlagtartókat, vagy éppen az 1/100-asokat jelentik. Több hasonló versennyel szemben a GPS használata nem tilos, sőt, gyakorlatilag kötelező, ahogyan Magyarország térképére ugyancsak szükség van. A pontokon persze feladatok várnak a versenyzőkre - például valamit meg kell számolni, le kell olvasni, ki kell tölteni egy kvízkérdéseket tartalmazó lapot, vagy az állomásra kihelyezett bélyegzővel pecsételtetni kell -, de a végeredménybe beleszámít az autó kora is. Színesíti a mezőnyt, hogy oldtimer, youngtimer és modern autók egyaránt versenyezhetnek egymással, ebben nincs szigorú kikötés.

2009 novemberében rendezték az első HR Adventure futamot, amelyeknek azóta minden alkalommal volt valamilyen tematikája. A mostani kalandtúra a víz jegyében zajlott. Izgalmas, olykor meghökkentő feladatokkal készültek a szervezők, például az egyik pecsételő pont eléréséhez vízibiciklin kellett tekerni a Velencei tavon!

A legnagyobb megdöbbenést azonban nem ez okozta, hanem a Sárdi Zoltán-Kovács Sándor páros, akik az 1966-os MG B-vel hibátlanul teljesítették az összes feladatot. Igen ám, de az időkeretbe ez sehogyan sem fért volna bele, ezért a szervezők meglepődve kérdezték, ez hogyan sikerült? - Leleményesek voltunk és szétváltunk! - mondták mosolyogva.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?