Így képzelik a Renaultnál a jövő sportos autóit

Nagy lépés a Renault számára az A290 Beta

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az A290 Beta a Renault 5-ös sportváltozatának előfutára, amely már jövőre gyártásba mehet.

Bár egyelőre a Renault 5 villanyautó sem sokkal több szép ígéretnél, Alpine márkanéven mutattak belőle egy sportosabb változatot. Úgy tűnik, ez lehet az első a rég várt célszerű Alpine modellekből, amelyekkel a márka kiléphet az eddigi, rétegmodell-gyártó szerepkörből. Első ránézésre egy szélesebb futóművű Renault 5 EV-nek látszik az A290, pedig a különbségek ennél valamivel komolyabbak. Az Alpine változat számára ugyanis elkészítették a háromajtós karosszériaváltozatot, és számos olyan utalást is elhelyeztek az autó külsején, amely a Renault leghíresebb sportos modelljeire emlékeztet. Ilyen például az ajtók mögött kialakított légbeömlő, amely egyértelműen a raliversenyek kedvéért kifejlesztett, középmotoros Renault 5 Turbo szellemét idézi. A tanulmány tervezője szerint a szériamodell külseje nagyrészt megegyezik majd azzal, amit a tanulmányautón látunk. Ugyanez már nem igaz a belső térre: az A290 Beta három üléses, a sofőr középen ül, a két utas hátul a két szélen, mint a legendás McLaren F1-ben – és ez az, ami egyértelműen túl bátor. A tervezője szerint a belső tér legfeljebb 1%-ban emlékeztet a sorozatgyártmányéra: itt inkább az volt a cél, hogy az Alpine-vezetéshez kapcsolódó érzést ragadják meg a tanulmányautóban. Érdekes módon a tanulmányhoz nem tartoznak műszaki adatok, és az Alpine szakemberei is csak néhány információmorzsát ejtettek el azzal kapcsolatban, hogy mi kerül a szériagyártmányba. Így azt például tudjuk, hogy marad a fronthajtás – ez a CMF-BEV padlólemez fix tulajdonságai közé tartozik – és kétféle teljesítményszinttel érkezik majd a végleges A290. Azt is elárulták, hogy a 4 méteres kategóriában szokatlan módon multilink rendszerű hátsó futóművet terveznek a típushoz – erre alighanem az akkumulátor viszonylag jelentős tömege miatt van szükség. Eléggé valószínű, hogy az Alpine 4,05 méteres kisautóját a Renault 5 EV-vel együtt dobják piacra 2024-során, és valószínű, hogy az ára az elektromos Abarth 500e és a Cupra Born árcédulájához igazodik majd. Ez a jelenlegi becslések szerint 45 ezer euró, 16,6 millió forint körüli vételárat jelent majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?