Visszafogott, elegáns formákat is tudnak rajzolni Kínában
A kínai márkák nagy része egyelőre ismeretlen az európai vásárlók előtt, azonban a BYD egyre több országban értékesít járműveket az öreg kontinensen is.
Júliusban például Svédországban a kínai gyártó modellje, az ATTO 3 bizonyult a legnépszerűbb villanyautónak, ezzel megelőzve a Teslát is, a kínai piacon pedig messze a BYD értékesíti a legtöbb járművet jelenleg. A kínai gyártóknál bevett szokás, hogy több emblémát is futtat egyszerre a profit maximalizálása érdekében. A BYD jelenleg három prémium márkát is a tűzben tart egyszerre: a legdrágább a YangWang, a középutat a Fang Cheng Bao jelenti, a sor végén pedig a Denza áll. A nemrégiben bemutatott SUV-juk alapján azonban nekik sem kell szégyenkezniük.
[BANNER type="1"]
Az kínaiak szabadidő-autója 4,9 méter hosszú, 2 méter széles, 1,7 méter magas, tengelytávja pedig 2,8 méter
Az N8 névre keresztelt crossover küllemében egészen elegánsra sikerült, és bár vitathatatlan, az N8 kevésbé hivalkodó, mint a legtöbb kínai SUV, de azért így is rajzoltak a tervezők néhány érdekes vonalat az N8-ra is.
Az elektromotorok egy 45,8 kilowattórás akkumulátorból táplálkoznak
A teljesítményben viszont már nem fogták vissza magukat a mérnökök. Az összkerékhajtású konnektoros hibrid két elektromotorral is rendelkezik az 1,5 literes belsőégésű benzines erőforrás mellett, így a hajtáslánc rendszerteljesítménye 482 lóerőre rúg. Plug-in hibrid lévén kizárólag villanyhajtással is képes közlekedni az N8, a gyártó ígérete szerint 216 kilométert, a kombinált hatótáv pedig meghaladja az 1000 kilométert is. A modell indulóára Kínában 320 ezer jüanról, vagyis nagyjából 16 millió forintról indul, de egyelőre nincs róla hír, hogy Európába is eljut.
[BANNER type="2"]
Az utastérben az óriási multimédiás kijelző mellé azért jutott egy képernyő a digitális műszeregységnek is