Bár az állami autópályák fizetőssé válása óta négy napos volt a legkisebb megvásárolható autópálya-matrica Magyarországon – azt is megszüntették 2012-ben – egy EU-s jogszabály nyomán mégis közelebb kerülhetünk a használatarányos útdíj ideális állapotához. A 2022-ben elfogadott rendelkezés ugyanis előírja, hogy 2024-től minden tagállamnak biztosítania kell napi, heti vagy tíznapos, havi vagy kéthavi, illetve éves úthasználati lehetőséget. Ráadásul a díjazást is megköti: kéthavi matrica nem lehet drágább, mint az éves díj 30%-a. A havi matrica esetében ez az arány legfeljebb 19, a tíznaposnál 12, a hetinél 11, a napi matricánál pedig 9% lehet.
A jelenlegi 49 190 forintos, személyautókra vonatkozó éves díjat alapul véve a jogszabály a havi matrica esetében 9346 forintos plafont jelentene, ami még a jelenlegi 8900 forintos ár felett van. A tíznapos matrica árát 5903 forintban maximálná, aminél az idei, 5500 forintos ár szintén kedvezőbb. Viszont előírná egy legfeljebb 4427 forintos napi matrica bevezetését is.
[BANNER type="1"]
Egyelőre nincs nyoma, hogy készülnének az új matrica bevezetésére, de elég valószínű, hogy a következő fél során megteszik a kötelező lépéseket a hazai törvényalkotók is.
Örülnék az 1 naposnak.
Na szegény nertulaj, mennyi fog kiesni így az offshore számlákról.
ADÓEMELÉST!!!