Jön a nagy vetÃtés: LED-mátrix fényszóró az Opel Astra K-ban
Szegmensének legjobb fényszóróját Ãgéri az Opel Astra K
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az elmúlt években már megszokhattuk, hogy az Opel adaptÃv fényszórója a műfaj egyik legjobbja, ha nem a legjobbja. Az új Astra még jobbat kap.
Az Å‘sszel érkezÅ‘ Opel Astra K egyik extrája lesz az adaptÃv LED-mátrix fényszóró
VakÃtásmentes reflektort és a hagyományos, de akár a Xenon fényszórókénál is 30-40 méterrel hosszabb fénycsóvát Ãgér a csekély fogyasztású, örök életű LED-mátrix fény
Nem csak automatikus, vakÃtásmentes távfényével lesz jobb a ma kapható rendszereknél az Astra K fényszórója, az Opel mérései szerint tompÃtott fénye is 30-40 méterrel hosszabb a Xenon, illetve hagyományos halogén fényszórókénál. Ez a 80 km/órával haladó sofÅ‘rnek mintegy 1,5 másodperces idÅ‘nyereséget ad, amin akár egy baleset elkerülése is múlhat. A LED fényszóró továbbra is minden szempontból adaptÃv lesz, sebességfüggÅ‘en, de még a navigációból olvasott környezetnek megfelelÅ‘en is változtatni fogja csóváját. Az Opel most ugyanazt kÃvánja tenni az adaptÃv LED-mátrix fényszóróval, amit tett az adaptÃv Xenonnal is: a tömegmodell Astrával széles réteg számára tenné elérhetÅ‘vé, demokratizálná.
KiegészÃtésképpen: Az elÅ‘bb nem görgettem végig a hozzászólásokhoz, Ãgy csak utólag olvastam el Pumpesz76-ot! Teljesen igaza van, mert az Opelekben itthon nem is nagyon tudtam használni az AFL-t mert tényleg lassan váltott és rám is sokat villogtak, ha pedig hátulról közelÃtettem, akkor már egy messzi kicsi piros légypiszokra is lekapcsolt. A BMW-ben valamivel jobb a helyzet. Viszont mindkettÅ‘ kiválóan működik az autópályákon, osztottpályás autóúton – ahol nincs gyalogosveszély, kivilágÃtatlan lovaskocsi – itthon és külföldön is
Mindenképpen hozzá kell szólnom, mert gyakorlati tapasztalatom van az Opel BiXenonjával. 2010. végén vásárolt J Astrám adaptÃv xenonja tényleg a legjobb fényszóró volt, még az elÅ‘zÅ‘ széria (H Astra) fényszóróját is felülmúlta. Kiváló volt a tompÃtott fény vakÃtásmentessége és a bevilágÃtott távolsága is. Ezt követÅ‘en 2013-ban vásároltam egy Opel Mokkát, szintén BiXenonnal, ez viszont már meg sem közelÃtette a J Astráét. A tompÃtott lényegesen rövidebb, a bevilágÃtott területben sajnos még kihagyások is vannak, ami utólagosan sem korrigálható. A tompÃtott-országúti váltása lassú, az országúti pedig rövidebb és sok szórt fényt (fÅ‘leg felfelé) ad. Egy cég, két különbözÅ‘ tÃpusa közt is óriási az eltérés. Ami viszont még szomorúbb, hogy a jelenlegi autóm egy új BMW LED lámpája, amelyiknek a közel egymillió forintos plusz tompÃtottja sem különb a J Astráénál. Sajnos igaz, amit leÃrtak Önök az X4 tesztelése során, hogy a ledes tompÃtott rövid, az országúti túlzott fényessége meg – szerintem – teljesen felesleges. Az Audiét és a Mercedesét sajnos nem ismerem.
Reméljük többet tesztelték mint az Insignia AFL xenon lámpáit, mert közel sem veszi észre olyan könnyen a szembÅ‘l jövÅ‘t, valamint körforgalomnál jobbról érkezÅ‘t. Simán fent hagyja az automata reflektort. Ha elÅ‘ttem megy egy kicsit gyengébb hátsó lámpával rendelkezÅ‘ autó, rányomja a refit, mert szerinte nincs ott senki. Elég kellemetlen tud lenni. A cikkben demonstrált képen is klasszul mutat az intelligens lámpa, csak éppen a szembejövÅ‘ autó nem áll, hanem halad, és a lámpa nem tudja olyan pontosan lekövetni a sebességét, és vakÃtani fog. Mint ahogy rendszeresen rám is villognak a szembejövÅ‘k a késÅ‘n levett reflektor miatt.